کشتی فرنگی قهرمانی جهان

طلای باارزش میرزازاده با انتقام از کایالپ/ برنز دادمرز و شکستن طلسم 9 ساله

امین میرزازاده با شکست دادن غول ترکیه ای به مقام قهرمانی جهان در سنگین وزن کشتی فرنگی دست یافت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در پایان رقابت های فینال و رده بندی 4 وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان، ملی پوشان ایران به یک طلا، یک نقره و یک برنز رسیدند.

در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده به طلا رسید، در 82 کیلوگرم مهمدی نقره گرفت و در 55 کیلوگرم دادمرز برنزی شد.

در ادامه می توانید عملکرد کامل ملی پوشان ایران در فینال و رده بندی 4 وزن اول کشتی فرنگی بخوانید؛

در وزن 55 کیلوگرم که 21 شرکت کننده دارد، پویا دادمرز پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف سابولس لوسونس از صربستان رفت و در یک دقیقه با نتیجه 8 بر صفر پیروز شد. او در یک چهارم نهایی با بوراک اوزون از ترکیه کشتی گرفت و با پیروزی 3 بر صفر به نیمه نهایی رسید. او در این مرحله به مصاف الدنیز عزیزلی قهرمان جهان از آذربایجان رفت و با شکست 3 بر 2 از رسیدن به فینال بازماند. دادمرز در رده بندی به مصاف مارلان موکاشف از قزاقستان رفت و با پیروزی 5 بر 3 به مدال برنز رسید. این نخستین مدال کشتی فرنگی ایران در سبک وزن پس از 9 سال است و از سال 2014 که حمید سوریان قهرمان جهان شده بود، تا کنون کشتی فرنگی ایران در سبک وزن به هیچ مدالی نرسیده بود.

در وزن 82 کیلوگرم که 25 نفر حضور دارند، علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف کوواسویچ از صربستان رفت و با پیروزی 8 بر 0 راهی دور بعد شد. مهمدی در یک چهارم نهایی به مصاف فیلچاکوف از اوکراین رفت و با برتری 4 بر 1 به نیمه نهایی رسید. مهمدی برای رسیدن به فینال با میهاییل برادو از مولداوی کشتی گرفت  با پیروزی 5 بر 1 فینالیست شد. او در فینال با رفیق حسینوف نامدار از آذربایجان رقابت کرد و با شکست 2 بر 1 به مدال نقره رسید.

در وزن 130 کیلوگرم که 31 شرکت کننده دارد، امین میرزازاده در دور نخست به مصاف ادوارد سوقومونیان از برزیل رفت و با نتیجه 9 بر 0 پیروز شد؛ او در دور دوم به مصاف ویشنویتسکی از اوکراین رفت  با پیروزی 2 بر 1 راهی یک چهارم نهایی شد. او در این مرحله با پیروزی 1 بر 1 مقابل فریدریکاس از لیتوانی به نیمه نهایی رسید. میرزازاده در نیمه نهایی باید با اسکار پینو کشتی گیر سرشناس کوبایی رقابت کرد که با پیروزی 1 بر 1 به فینال رسید. فرنگی کار ایران در فینال با رضا کایالپ ترکیه ای مچ اندازی کرد و با پیروزی 2 بر2 به طلای جهان رسید.

رده بندی انفرادی پنج وزن نخست به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- الدانیز عزیزلی (آذربایجان) 2- نوگزاری تسورتسومیا (گرجستان) 3- پویا دادمرز (ایران) و جسوربک اورتیبکوف (ازبکستان) 5- مارلان موکاشیف (قزاقستان) و آرتیوم دلیانو (مولداوی)

77 کیلوگرم: 1- آکژول محموداف (قرقیزستان) 2- سانان سلیمان اف (آذربایجان) 3- مالخاز آمویان (ارمستان) و نائو کوزاکا (ژاپن) 5- دمیو ژاداریف (قزاقستان) و آرام واردانیان (ازبکستان) ... 18- محمدعلی گرایی (ایران)

82 کیلوگرم: 1- رفیق حسین اف (آذربایجان) 2- علیرضا مهمدی (ایران) 3- یاروسلاو فیلچاکوف (اوکراین) و آیوس گونیبوف (روسیه)  5- میهایل برادو (مولداوی) و برهان آکبوداک (ترکیه)

130 کیلوگرم: 1- امین میرزازاده (ایران) 2- رضا کایالپ (ترکیه)  3- عبدالطیف احمد محمد (مصر) و اسکار پینو هنیدس (کوبا) 5- لینگ ژی منگ (چین) و روماس فریدریکاس (لیتوانی)

در پایان مسابقات چهار وزن نخست، تیم آذربایجان با 70 امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد، ایران با 60 امتیاز دوم است و تیم های ترکیه با 38 امتیاز، ازبکستان با 31 امتیاز و گرجستان با 30 امتیاز در جایگاه های سوم تا پنجم حضور دارند.

دیدگاه تان را بنویسید