جی پلاس

میرزازاده در اندیشه طلسم شکنی؛ پایان سلطنت غول ترکیه؟

امین میرزازاده در فینال مسابقات جهانی به مصاف رضا کایالپ خواهد رفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ روز گذشته در پایان دور مقدماتی 4 وزن اول مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان، امین میرزازاده و رضا کایالپ به فینال وزن 130 کیلوگرم رسیدند.

رضا کایالپ قهرمان سرشناس و پرافتخار کشتی ترکیه، بیش از یک دهه است در کنار میخایین لوپز، پادشاهان بلامنازع سنگین وزن کشتی فرنگی بوده اند.

غول ترکیه ای که از مسابقات جهانی 2009 تا کنون به روی تشک رفته، یک نقره و دو برنز المپیک در کارنامه دارد و در مسابقات جهانی موفق به کسب 5 طلا، 2 نقره و 2 برنز شده؛ در این میان اما او تا کنون به هیچ رقیب ایرانی نباخته است؛ البته او در نیمه نهایی مسابقات جهانی 2013 مغلوب امیر علی اکبری شد اما در پایان به دلیل مثبت شدن نمونه دوپینگ علی اکبری، مدال طلای او پس گرفته شد.

پس از آن کایالپ در مصاف با همه رقبای خود از جمله بشیر باباجان زاده، امین میرزازاده و... پیروز شده و تا کنون هیچ ایرانی نتوانسته او را شکست دهد.

سال گذشته و در فینال مسابقات جهانی امین میرزازاده تا یک قدمی باطل کردن این طلسم پیش رفت اما مغلوب تجربه بالای کایالپ شد و حالا با آمادگی بالا به دنبال آن است تا در فینال جهانی 2023، بالاخره به 14 سال شکست ناپذیری کایالپ پایان دهد.

دیدگاه تان را بنویسید