گزارش جی پلاس

جنجال های جهان ورزش| وودز؛ خائن ترین ورزشکار دنیا به همسر

ستاره گلف جهان در زندگی شخصی اش مشکلات زیادی داشت که اعتیاد به روابط جنسی یکی از آن ها بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: تایگر وودز بهترین گلف باز تاریخ به حساب می آید که تاکنون توانسته فاتح ۸۲ عنوان شود. ورزشکار آمریکایی به خاطر عملکرد فوق العاده اش در این رشته تحسین شده است اما همزمان به دلیل جنجال های زندگی شخصی اش به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. او به روابط جنسی اعتیاد داشت، خیانت می کرد و قوانین را زیر پا می گذاشت. 

 اعتیاد به روابط جنسی و طلاق

در سال ۲۰۰۹ شایعات درباره خیانت وودز به همسرش الین نوردگرن، مدل سوئدی شروع شد. بیست و هفتم نوامبر آن سال گلف باز آمریکایی با درخت جلوی خانه اش تصادف کرد. چند روز بعد مشخص شد همسرش که متوجه خیانتش شده است با یک چوب گلف او را دنبال کرده است و وودز تلاش کرد تا با کادیلاکش فرار کند که آن حادثه برایش رخ داد. ورزشکار آمریکایی با چند نفر رابطه داشت. در نهایت همسرش پس از هفت سال زندگی مشترک و داشتن دو فرزند از او جدا شد تا یکی از گرانترین طلاق های تاریخ به ثبت برسد. مدل سوئدی ۳۰۰ میلیون دلار درخواست کرد. 

وودز در سال ۲۰۱۳ با لیندزی وون وارد رابطه شد اما ازدواج آن هم تنها دو سال طول کشید. با وجود اینکه اعلام کردند این جدایی یک توافق دو طرفه بوده اما باز هم شایعاتی مبنی بر بازگشت اعتیاد گلف باز آمریکایی به روابط جنسی پخش شد. زنان زیادی اعلام کردند که معشوقه وودز بوده اند. برنده ۱۵ Major قبل از جدایی از نوردگرن با ۱۲۱ نفر رابطه غیرمشروع داشت. ورزشکار آمریکایی اغلب عادت داشت با بازیگران مشهور فیلم های غیر اخلاقی و گارسون ها رابطه جنسی برقرار کند. تایگر در مجموع برای مواد مخدر، روابط جنسی و حق السکوت ۶۰ هزار دلار خرج کرد. حواشی مربوط به روابط وودز همچنان ادامه دارد و در مارس ۲۰۲۳ اریکا هرمان، نامزد سابق گلف باز آمریکایی درخواست ۳۰ میلیون دلار از ورزشکار آمریکایی کرد. 

اعلام بازنشستگی 

تایگر تنها به روابط جنسی اعتیاد نداشت و الکل هم بیش از اندازه مصرف می کرد. او در سال ۲۰۰۹ پس از آشکار شدن خیانت هایش اعلام کرد به صورت موقت از دنیای حرفه ای خداحافظی می کند. وودز در صفحه شخصی اش نوشت: "پس از یک بررسی عمیق تصمیم گرفتم برای یک دوره از دنیای گلف فاصله بگیرم. باید تمرکزم را روی همسری بهتر شدن، پدری بهتر شدن و یک انسان بهتر شدن بگذارم. من وفادار نبودم. ماجراجویی هایی داشتم و مسئول همه اتفاقات خودم هستم. تمام ارزش های مهمی را که به من یاد داده بودند را رها کردم. تنها به خودم فکر می کردم و محدودیت های ازدواج را زیر پا گذاشتم چون تصور می کردم در طول زندگی ام سخت کار کرده ام مستحق لذت بردن هستم."

فسخ قرارداد اسپانسرها

گلف باز آمریکایی یکی از ورزشکارانی بود که بیشترین درآمدزایی را از تبلیغات داشت. با این حال رسوایی سال ۲۰۰۹ و اعلام بازنشستگی موقت موجب شد اسپانسرهایش قراردادشان را با او فسخ کنند. شرکت نایکی، گیتورید، ژیلت، تگ هویر، اکسنچر و AT&T از جمله آن ها بودند. این کمپانی ها دیگر نمی توانستند از چهره کسی که به همسرش بارها خیانت کرده است استفاده کنند. وودز به خاطر فسخ قراردادها ۲۵ میلیون دلار از دست داد.

زیر پا گذاشتن قوانین

وودز چند سال پس از تصادف با درخت، در اکتبر ۲۰۱۷ دوباره در حین رانندگی جنجال آفرید. او نیمه خواب در جاده فلوریدا در چند کیلومتری خانه اش با مرسدس خود رانندگی می کرد. پلیس متوجه شد گلف باز آمریکایی حتی قادر به راه رفتن نیست و به همین خاطر او را دستگیر کرد. پس از تست های پزشکی مشخص شد تایگر چهار نوع دارو مصرف کرده است (دو دارو برای درد و دو نوع قرص خواب آور). وودز دو هفته بعد به صورت اختیاری به یک مرکز توانبخشی رفت تا بتواند اعتیادش را به داروهای آرامبخش و ضد اضطراب کنترل کند. او به خاطر درد کمرش از سال ۲۰۱۴ این قرص ها را مصرف می کرد. 

گلف باز آمریکایی در شروع سال ۲۰۲۱ تصادف شدیدی را تجربه کرد. او در حالی که دو برابر سرعت غیر مجاز لس آنجلس رانندگی می کرد نتوانست اتومبیلش را کنترل کند، ماشینش واژگون شد و به کنار جاده پرت شد. تایگر با وجود بستن کمربندی ایمنی و باز شدن کیسه هوا دچار جراحات شدیدی شد. به علت شکستگی های متعدد مورد عمل جراحی قرار گرفت. او الکل یا دارو مصرف نکرده بود و تنها سرعت بالا منجر به چنین حادثه ای شد. وودز ۱۳ ماه پس از این سانحه رانندگی توانست در مسابقات گلف شرکت کند. 

دیدگاه تان را بنویسید