گزارش جی پلاس

جنجال های جهان ورزش| زشت ترین و پرحاشیه ترین پیراهن های تاریخ فوتبال

در طول تاریخ از پیراهن های زشتی رونمایی شده است که برخی از آن ها جنجال ساز شدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: پیراهن های فوتبال را طراحان سرشناس یا برندهای معروف طراحی می کنند اما گاهی ایده های آن ها تبدیل به یکی از بدترین کیت های تاریخ می شود و در برخی موارد حتی ممکن است جنجال ساز شوند. تیم های کوچکتر و باشگاه هایی که در دسته های پایین تر بازی می کنند بیش از همه زشت ترین کیت ها را به دنیای فوتبال معرفی کردند. طرح های نامتعارف از جمله موادغذایی یا تعدد لوگوهای مختلف را می توان در این کیت ها دید.  

کلورادو کریبوس

جنجال های جهان ورزشتیم کلورادو کریبوس که تنها 40 سال در دنیای فوتبال حضور داشت و یک بار توانست در سطح اول لیگ آمریکا بازی کند (1978) به خاطر کیت های عجبیش سرشناس بود. پیراهن نخست و دوم تیم به رنگ سفید، سیاه و قهوه ای بود و روی سینه رشته های قهوه ای از آن آویزان شده بود. طراح آن جیم گرسیو، مالک استودیو مشهور کریبو رنچ بود.

گیخوئلو

جنجال های جهان ورزشدر فصل های اخیر در کیت دوم تیم های دسته دو اسپانیایی گاهی طرح های نامتعارفی دیده می شود. یکی از آن ها متعلق به گیخوئلو برای فصل 16-2015 بود. روی پیراهن پر از تکه های ژامبون ایبریایی است که محصول اول تیم این شهربه حساب می آید. در سال 2019 از طرحی شبیه به آن رونمایی شد.

آرسنال

جنجال های جهان ورزش

باشگاه آرسنال در سال 2014 پس از 20 سال همکاری اش را با نایکی پایان داد و با پوما قرارداد بست. شرکت نایکی به همین منظور پیراهن خاصی را طراحی کرد که می تواند در فهرست زشت ترین کیت های تاریخ قرار بگیرد.

لا اویا لورکا

جنجال های جهان ورزش

اگر دپارتمان مارکتینگ لا اویا لورکا قصد داشت با کیت دوم تیمش توجه ها را به خود جلب کند توانست در این امر موفق شود. تیم اسپانیایی مشهور به "ال بروکولی مکانیک" که در سال 2013 در دسته دو بی بازی می کرد از یکی از زشت ترین کیت های تاریخ فوتبال رونمایی کرد. محصول تولیدی اصلی اغلب مدیران باشگاه کلم بروکلی بود و به همین خاطر این سبزی تبدیل به طرح اصلی کیت دوم تیم شد.

لئون

جنجال های جهان ورزش

برند پریما مکزیک برای تیم لئون پیراهنی را طراحی کرد که شبیه صفحه لپ تاپ بود زمانی که صفحه پر از اسپم می شود. در این طرح بد ترکیب لوگوی پنج اسپانسر دیده می شود.

دپورتیوو لوگو

جنجال های جهان ورزش

تیم دسته دو سی دی دپورتیوو لوگو اسپانیا در سال 2014 با معرفی کیت جدید خود در طراحی پیراهن ها انقلاب کرد. روی یکی از کیت های این تیم پای هشت پا نقش بسته بود. باشگاه به افتخار هوادارانش که هشت پا دوست داشتند چنین طرحی را انتخاب کرده بود.

 بوردو

جنجال های جهان ورزش

تیم فرانسوی در فصل 17-29016 تصمیم گرفت در کیت سوم عکس هایی از شهر بوردو را به صورت کلاژ قرار دهد. این ایده تبدیل به یکی از زشت ترین پیراهن های تاریخ فوتبال شد.

اسپورتینگ آگیلنیو

جنجال های جهان ورزش

کیت دوم تیم اسپانیایی اسپورتینگ آگیلنیو در سال 2014 یکی ازعجیب ترین ها بود که پوشیده از گوجه روی پیراهن و شلوار بود.  

فیورنتینا

جنجال های جهان ورزش

پیراهن دوم فیورنتینا در سال 1992 طرح خاصی داشت که جنجال آفرید. زمینه این کیت سفید بود و بالای آن با طرح هندسی بنفش پوشیده شده بود. اتفاقی این اشکال سمبل رژیم نازی را نشان می دادند. خیلی از افراد به آن اعتراض کردند و باشگاه پس از عذرخواهی آن پیراهن را کنار گذاشت و تیم یکدست سفید پوشید.

سی دی پالنسیا

جنجال های جهان ورزش

تیم سی دی پالنسیا با عنوان "شگفت انگیز ترین کیت تاریخ فوتبال" از پیراهن خود در سال 2016 رونمایی کرد. پالنسیا از آن برای دیدار پلی اف صعود به دسته دو بی استفاده کرد. این کیت خاص در تاریخ ماندگار شد. مراسم رونمایی از کیت که عضله های بدن انسان را نشان می داد با هشتگ "پوستمان را کنار گذاشتیم" برگزار شد.

یوونتوس

جنجال های جهان ورزش

یوونتوس با پیراهن راه راه سیاه و سفید تعریف شده است اما در سال 2011 با معرفی کیت جدید همه را شگفت زده کرد. در این پیراهن که زمینه صورتی داشت یک ستاره سیاه بزرگ خودنمایی می کرد.

نکاکسا

جنجال های جهان ورزش

برند اسکورد هر چه می خواست در کیت سوم تیم مکزیکی نکاکسا قرار داد از جمله آرم باشگاه با سایز بزرگ و نام تیم با یک فونت غیرمتعارف در وسط پیراهن. همچنین دو تصویر از لوگو طراح را قرار داد و "رایو" لقب باشگاه را در سرشانه گذاشت.

کولتورال لئونسا

جنجال های جهان ورزش

تیم اسپانیایی لا کولتورال و دپورتیووا لئونسا برای تورنمنت سه در سه در سال 2014 از کیتی استفاده کرد که جلویش طرح تاکسیدو  داشت. برند هومل اسپانسر این کیت بود. موفقیت در این طراحی موجب شد تیم های دیگری همچون وی وارن ناگازاکی ژاپن از روی آن کپی کنند.

ای اف سی بدل

جنجال های جهان ورزش

ای اف سی بدل یکی از تیم های انگلیسی است که در سال 2019 طرح عجیبی برای کیت خود انتخاب کرد که در آن تصویر سوییس بخش بزرگی از پیراهن را در بر گرفته است. ایده آن از اسپانسر تیم یعنی گوشت هک گرفته شده بود.

سامورا

جنجال های جهان ورزش

سامورا اسپانیا در اکتبر سال 2019 از سومین کیت تیم رونمایی کرد. این پیراهن به خاطر طرح خاصش توجه رسانه های جهان را به خود معطوف کرد. پیراهن که توناژ آبی داشت بخش بزرگی از سیستم گردش را با رگ هایش نشان می داد و روی سینه یک قلب بزرگ دیده می شد که رویش آرم باشگاه مشخص بود.

نوریچ

جنجال های جهان ورزش

کیت اصلی نوریچ در فصل 94-1992 به قدری بد بود که هوادارانش آن را "مدفوع پرنده" نامیده بودند. تیم انگلیسی در حالی این پیراهن را بر تن کرد که یکی از موفق ترین دورانش را گذراند و در جایگاه سوم لیگ برتر قرار گرفت. همچنین در رقابت های اروپایی شرکت کرد و نتیجه قابل قبولی گرفت.

اتلتیک کلوب

جنجال های جهان ورزش

اتلتیک در فصل 05-2004 قرار بود در رقابت های اروپایی بازی کند و به منظور بازگشت به این بازی ها از داریو ارسای خواست کیت تیم را طراحی کند. هنرمند باسکی طرح سنتی اتلتیک را تغییر داد و به جای خط های قرمز، فرم هایی با اندازه های مختلف کشید. این تغییر با واکنش هواداران و جهان فوتبال روبرو شد. اغلب از آن حمایت نکردند و انتقادات از آن جا شروع شد که آن را "پیراهن کچاپ" نامیدند. این کیت تنها در دیدار دوستانه برابر هلند استفاده شد.

برازیلینسه

جنجال های جهان ورزش

تیم برازیلینسه در سال 2010 به منظور گرامیداشت روز بین المللی راک اند رول این کیت زشت را برتن کرد. برازیلیا خانه راک اند رول است و باشگاه تصور کرد چنین کیتی مناسب است که سخت در اشتباه بود.

رکرئاتیوو اوئلوا

جنجال های جهان ورزش

تیم اسپانیایی رکرئاتیوو اوئلوا در سال 2012 با رونمایی از کیت دوم خود موجی از اعتراضات را به وجود آورد. این پیراهن قرمز رنگ که دایره های سفید آن را پر کرده بود مورد تمسخر کاربران در شبکه های اجتماعی قرار گرفت. برخی آن را با بولیز آبی خال خالی مینی موس مقایسه کردند. هومل طراحی این کیت را بر عهده داشت.

هال سیتی

جنجال های جهان ورزش

لقب باشگاه هال سیتی تایگرزها (ببرها) بود و به همین خاطر در دهه 90 در کیت هایشان سعی می کردند از طرح ببر استفاده کنند که معمولا تبدیل به یک پیراهن زشت می شد.

اتلتیکومادرید

جنجال های جهان ورزش

باشگاه اتلتیکومادرید در فصل 05-2004 فیلم ها را روی پیراهنش معرفی می کرد. یکی از عجیب ترین و جنجالی ترینش به فیلم اسپایدرمن تعلق داشت که یک عنکبوت و تارش روی پیراهن نقش بسته بود.

ناپولی

جنجال های جهان ورزش

کیت سوم ناپولی برای فصل 14-2013 جنجال آفرین شد. طرح آن بیشتر شبیه یونیوفرم های نیروهای پلیس بود تا یک پیراهن ورزشی. 

دیدگاه تان را بنویسید