جی پلاس

جنجال های جهان ورزش| بازیکنانی که هواداران را کتک زدند

برخی از بازیکنان در جریان بازی نمی توانند خشم خود را کنترل کنند و با هواداران درگیری فیزیکی پیدا می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: در جریان مسابقه فوتبال ممکن است هواداران بازیکنان زمین را با تمسخر یا توهین تحریک کنند. گاهی اوقات بازیکنان نمی توانند خود را کنترل کنند، به شدت عصبانی می شوند و با مشت یا لگد پاسخ آن ها را می دهند. اغلب بازیکنان به خاطر این رفتارهای زشت با جریمه های مالی روبرو می شوند و یا محروم می شوند. 

نیمار

در فینال جام حذفی فرانسه ۲۰۱۹ که بین دو تیم رن و پاری‌سن ژرمن برگزار شد هوادار رن به نیمار توهین کرد. مهاجم برزیلی به این تماشاگر نزدیک شد و به او ضربه زد. این حرکت موجب شد  هواداران و بازیکنان تحریک شوند و روی سر بازیکن PSG بریزند. پس از این که نیمار و هوادار را جدا کردند و شرایط آرام شد، داور تصمیم گرفت مهاجم برزیلی را اخراج کند. پس از بازی باشگاه پاری‌سن ژرمن در بیانیه ای از اتفاقات رخ داده در زمین ابراز تاسف کرد. بازیکن برزیلی نیز به صورت علنی عذرخواهی کرد و قول داد که دیگر چنین اتفاقی تکرار نخواهد شد. 

اریک دایر

تاتنهام در اف ای کاپ ۲۰۱۹ برابر نوریچ حذف شد. در پایان این دیدار اریک دایر در حمایت از برادرش یکی از هواداران را کتک زد. بازیکن انگلیسی تاتنهام به جایگاه ها رفت و با خشونت تماشاگری که با برادرش درگیر شده بود را زد. فدراسیون فوتبال انگلیس دایر را چهار جلسه از همراهی تیمش محروم کرد. 

اریک کانتونا 

در ژانویه ۱۹۹۵ در دیدار منچستریونایتد و کریستال پالاس اریک کانتونا به خاطر توهین به داور از بازی اخراج شد. هنگام ترک زمین یکی از هواداران او را مسخره کرد و مهاجم فرانسوی با یک لگد پاسخش را داد. آن صحنه که توسط تصاویر تلویزیونی پخش شد به یکی از جنجالی ترین لحظات جهان فوتبال تبدیل شد. ستاره یونایتد ۹ ماه از حضور در میادین محروم و ۳۰ هزار دلار جریمه شد. 

سباستین پول 

در دیدار آئوداکس ایتالیانو و کولوکولو شیلی در آگوست ۲۰۱۶ سباستین پول، مهاجم آرژانتینی تیم میزبان به یکی از تماشاگران که در جایگاه حضور داشت نزدیک شد و به او لگد زد. فدراسیون فوتبال شیلی بازیکن آئوداکس ایتالیانو را از هشت بازی محروم و ۸۰۰ هزار پسو جریمه کرد. باشگاه نیز با جریمه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار پسویی روبرو شد. پول سپس عذرخواهی و اعلام کرد این رفتارش از روی خشم بوده است و از انجام آن پشیمان است. 

میگل اررا 

میگل اررا زمانی که فوتبالیست بود با یک هوادار درگیر شد. بازیکن مکزیکی در سال ۱۹۹۴ در ورزشگاه نوکمپ لئون می خواست مصاحبه کند که یک هوادار پشت سرش به او چیزی گفت. اررا نیز با چند لگد پاسخش را داد. 

برونو ماریونی 

در یکی از بازی های جام حذفی مکزیک برونو ماریونی با یک هوادار به خاطر اینکه می خواست با او عکس بگیرد درگیر شد. پس از این که مهاجم آرژانتینی درخواستش را قبول نکرد هوادار به او گفت که به همین خاطر شکست خوردید. ماریونی عصبانی شد و به هوادار چند ضربه زد. 

پیتر اشمایکل 

بیست و هشتم سپتامبر ۱۹۹۱ پیتر اشمایکل، دروازه‌بان منچستریونایتد با یک هوادار برخورد داشت. در جریان دیدار برابر شفیلد ونزدی در ورزشگاه هیلزبورو یکی از تماشاگران به تیم یونایتد توهین کرد. پس از پایان بازی اشمایکل به جایگاه ها رفت تا از آن هوادار بخواهد که عذرخواهی کند اما آن را نپذیرفت. دروازه‌بان یونایتد عصبانی شد و تماشاگر را هل داد. ماموران امنیتی اجازه ندادند اشمایکل هوادار را کتک بزند. اشمایکل به خاطر این رفتارش تنها از دو بازی محروم شد.

فدریکو لوسنهوف و ماریونی 

دو بازیکن آرژانتینی با هواداران تنریف که نسبت به شکست و اوضاع بد تیمشان معترض بودند درگیر شدند. لوسنهوف تقریبا یکی از هواداران را سرنگون کرد و از اتومبیلش پیاده شد تا او را کتک بزند. ماریونی نیز تلاش کرد این کار را انجام دهد اما پلیس متوقفش کرد. 

کریستین خیمنس 

بازیکن کروس آسول در ورزشگاه مورلوس با هواداری که وارد زمین شده بود درگیر شد. خیمنس به هوادار لگد و چند مشت زد تا این که هم تیمی هایش توانستند او را متوقف کنند. 

دنیل کاتانیو 

پیش از آغاز دیدار تیم های دپورتس تولیما و میوناریوس در لیگ کلمبیا در فوریه ۲۰۲۳ یک هوادار وارد زمین شد و به دنیل کاتانیو ضربه زد. بازیکن میوناریوس به دنبال آن هوادار دوید تا او را هل بدهد. داور، کاتانیو را به دلیل عمل خشونت آمیز اخراج کرد. هافبک کلمبیایی سه جلسه از همراهی تیمش محروم شد. همچنین تیم تولیما به چهار بازی بدون تماشاگر جریمه شد. 

استبان آلوارادو 

در دیدار آلکمار و آژاکس، استبان آلوارادو توسط یکی از هواداران تحریک شد و دروازه‌بان آلکمار بلافاصله با ضربه زدن واکنش نشان داد. او به خاطر این رفتارش اخراج شد. 

پاتریس اورا 

مدافع فرانسوی زمانی که برای مارسی بازی می کرد در دیدار برابر ویتوریا گیمارش در لیگ اروپا توسط یکی از هواداران تیمش تحریک شد و به او لگد زد. اورا همچنین در سال ۲۰۱۸ پس از شکست برابر تیم با یک هوادار درگیر شد. بازیکن فرانسوی که از باخت تیمش عصبانی بود ابتدا با آن هوادار درگیری لفظی پیدا کرد و سپس به او مشت زد.  او را به بیمارستان انتقال دادند. اورا نیز توسط باشگاه محروم و ۱۰ هزار یورو جریمه شد.

دیدگاه تان را بنویسید