گزارش جی پلاس

جنجال های جهان ورزش| بِست، ستاره ای که تنها در خواب الکل نمی نوشید

هافبک ایرلندی که ستاره منچستریونایتد در قرن ۲۰ بود همیشه الکل مصرف می کرد و زندگی فوتبالی اش به همین خاطر تباه شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: جرج بست یکی از بهترین بازیکنان قرن بیستم بود که دوران باشکوهش را در منچستریونایتد گذراند. هافبک ایرلندی با استعداد و توانمند بود اما همیشه مست بود‌. این موضوع روی فوتبالش تاثیر گذاشت و موجب مرگ زود هنگامش شد. ستاره فوتبال بریتانیا در کنار الکل به زنان علاقه داشت و بارها با جریمه و محرومیت روبرو شد. 

درگیری و آب دهان انداختن به داور 

منچستریونایتد در جام بین قاره ای ۱۹۶۹ برابر استودیانتس قرار گرفت. بست در جریان بازی با اوگو تاتو مدینا درگیر شد، یک مشت به بازیکن حریف زد و اخراج شد. هافبک ایرلندی سابقه درگیری با داور را نیز داشته است. ستاره بریتانیایی در یکی از دیدارهایش برابر اسکاتلند روی داور آب دهان انداخت و او را هل داد. 

بی انضباطی و محرومیت ها 

هافبک سابق منچستریونایتد با وجود شهرت فراوانی که داشت یک بازیکن بی انضباط بود و به همین خاطر با محرومیت های متعددی روبرو شد. او به تمرینات دیر می رسید و یا از قصد در بازی ها حاضر نمی شد. یکبار از قصد قطاری که او را به استمفورد بریج می رساند تا برابر چلسی بازی کند را از دست داد تا آخر هفته خود را شینید کیوسک (بازیگر ایرلندی) بگذارند. 

جدایی از منچستریونایتد 

بهترین دوران بازی بست در منچستریونایتد بود و او با شیاطین سرخ جام های مختلفی را فتح کرد. همچنین توانست برنده توپ طلا شود. او سه روز پس از شکست ۳ بر صفر تیمش برابر کوئینز پارک رنجرز (سال ۱۹۷۴)  در تمرینات حاضر نشد. تامی دوچرتی، سرمربی وقت یونایتد او را برای بازی با پلیموث در اف ای کاپ دعوت نکرد. بست دو هفته از دریافت حقوق محروم شد و باشگاه نامش را در فهرست فروش قرار داد. پس از این که ستاره ایرلندی متوجه این موضوع شد به رخکتن رفت و فریاد زد: "دیگر هرگز برای یونایتد بازی نخواهم کرد."

دزدی

کمی پس از جدایی از یونایتد بست به اتهام دزدی دستگیر شد اما با پرداخت ۶۰۰۰ پوند توانست آزاد شود. او به دزدی یک پالتو پوست، دسته چک، پاسپورت و دیگر وسایل دپارتمان دختر شایسته مارجوری والاس متهم شده بود. این اتفاق به خاطر مستی بیش از حد هافبک سابق شیاطین سرخ رخ داده بود. 

الکل و زنان 

"در سال ۱۹۶۹ زنان و الکل را رها کردم. آن بدترین ۲۰ دقیقه عمرم بود." این جمله معروف بست به خوبی نشان می دهد که وابستگی شدیدی به الکل و زنان داشت. او نوشیدن را از دوران مدرسه شروع کرد و زمانی که به یک فوتبالیست حرفه ای تبدیل شد بیشتر وقت خود را کلوپ های شبانه، مهمانی ها و بارها  گذارند. به همین خاطر گاهی نیمه مست در تمرینات حاضر می شد. 

ستاره پیشین منچستریونایتد در سال ۱۹۸۴ به خاطر رانندگی در حالت مستی و آسیب رساندن به یک مامور پلیس به سه ماه زندان محکوم شد و کریسمس را در زندان گذراند. در سپتامبر ۱۹۹۰ در برنامه "وگان" شبکه بی بی سی حاضر شد و کلمات را با صدای بلند ادا می کرد که ناشی از مصرف الکل بود. بست خانه ای در ساحل داشت اما برای رفتن به دریا باید از یک بار عبور می کرد و به همین خاطر هرگز شنا نکرد.

به گفته هافبک ایرلندی هر بار که وارد مکانی می شد ۷۰ نفر به او نوشیدنی الکلی تعارف می کردند و او نمی توانست نه بگوید. بست تنها زمانی که خواب بود الکل نمی نوشید. مشکلاتش با الکل موجب شد در سال ۲۰۰۲ عمل پیوند کبد انجام دهد و این موضوع موجب شد دو سال نتواند کار کند. با این حال دست از نوشیدن برنداشت و در فوریه ۲۰۰۴ به خاطر رانندگی در حالت مستی گواهینامه اش برای ۲۰ ماه توقیف شد. 

برنده توپ طلا ۱۹۶۸ دو بار ازدواج کرد اما روابط متعددی داشت. او در این باره گفت: "به اندازه ماسه ساحل دوست دختر داشتم." بست در مصاحبه ای همچنین اشاره کرد: "درست نیست که من با هفت دختر شایسته رابطه داشته ام، تنها سه نفر بودند." بست بیشتر پول خود را صرف خرید ماشین، زنان و الکل کرد و معتقد بود بقیه پولش را هدر داده است. او در ۵۹ سالگی به خاطر مصرف بیش از اندازه الکل و زندگی ناسالم درگذشت.  

دیدگاه تان را بنویسید