گزارش جی پلاس

جنجال های جهان ورزش| شکست های تحقیرآمیز تاریخ لیگ قهرمانان اروپا

در لیگ قهرمانان اروپا برخی تیم ها شکست های تحقیرآمیزی را تجربه کردند که سنگین ترین باخت تاریخ باشگاه بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: در طول تاریخ لیگ قهرمانان اروپا نتایج باورنکردنی و دور از انتظاری رقم خورده است. تیم های بزرگ شکست های تحقیرآمیزی را تجربه کردند و تیم های کوچک تر دروازه‌شان برابر رقیبان برجسته گلباران شده است. بارسا بیش از دیگر هم رده هایش چنین باخت های سنگینی را تجربه کرده و بایرن مونیخ بارها برابر حریفانش جشنواره گل به راه انداخته است. 

۴ بر صفر 

 شکست ۴ بر صفر برای یک تیم کوچک مقابل تیم بزرگ نتیجه تحقیرآمیزی به حساب نمی آید اما زمانی که یکی از باشگاه های برجسته تاریخ لیگ قهرمانان از تیم هم سطح خود چهار گل دریافت کند تحقیر شده است. بارسلونا در سال ۱۹۹۴ در فینال این رقابت ها با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب میلان شد. در نیمه اول دنیله ماسارو دبل کرد و ۲ بر صفر تیمش را پیش انداخت. در دقایق نخست نیمه دوم دژان ساویسویچ گل سوم را به ثمر رساند. گل چهارم را مارسل دزایی در دقیقه ۵۸ وارد دروازه حریف کرد تا بارسا دیگر شانسی برای جبران نتیجه نداشته باشد و علاوه بر ناکامی در فتح جام شکست تحقیرآمیزی را نیز تجربه کرده باشد.

بارسلونا دو بار دیگر از تیم های بزرگ با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورده که هر دو در مرحله نیمه نهایی اتفاق افتاده است. این تیم در سال ۲۰۱۳ در دیدار رفت برابر بایرن مونیخ در خانه حریف چهار گل دریافت کرد. آبی اناری ها با وجود در اختیار داشتن مالکیت توپ و حضور ستاره هایی همچون لیونل مسی، ژاوی ارناندس، آندرس اینیستا، دنی آلوس، جرارد پیکه و جوردی آلبا چهار بار دروازه‌شان باز شد. توماس مولر گل نخست بازی را به ثمر رساند. در نیمه دوم گومز و آرین روبن گلزنی کردند و در آخر مولر دبل کرد. 

جنجال های جهان ورزش

شش سال بعد لیورپول در آنفیلد چهار بار دروازه بارسا را باز کرد تا علاوه بر جبران شکست دیدار رفت به فینال صعود کند. مسی و سوارس در خط حمله بی اثر بودند و در دفاع آلبا، لانگله، سرخی روبرتو و مارک آندره تراشگتن تشکیل شده بود یکی از بدترین شب های خود را سپری کردند. اوریگی در همان دقایق نخست بازی را یک بر صفر کرد. در نیمه دوم در دو دقیقه واینالدوم توانست دبل کند. گل چهارم و صعود را اوریگی به ثمر رساند‌ و یک دبل به نام خود ثبت کرد. 

دیگر شکست تحقیر آمیز در مرحله نیمه نهایی را بایرن برابر رئال مادرید تجربه کرد. بیست و نهم آوریل ۲۰۱۴ هواداران در آلیانز آره‌نا شاهد سنگین ترین شکست خانگی بایرن در تاریخ لیگ قهرمانان بودند. سفیدپوشان که در بازی رفت با یک گل پیروز شده بودند در دقیقه ۱۶ با گل سرخیو راموس باز هم از حریف خود پیش افتادند. چهار دقیقه بعد مدافع اسپانیایی دبل کرد. برتری مادرید ادامه داشت و کریستیانو رونالدو نتیجه را ۳ بر صفر کرد. ستاره پرتغالی در لحظات پایانی بازی گل دیگری را به ثمر رساند تا حذف تیم گواردیولا رقم بخورد. 

۶ بر یک 

یکی از کامبک های تاریخی در لیگ قهرمانان به شکست تحقیر آمیز پاری‌سن ژرمن برابر بارسلونا تبدیل شد. تیم فرانسوی در حالی که در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان ۴ بر صفر پیروز شده بود در دیدار برگشت شش بار دروازه اش باز شد. لوییس سوارس در دقیقه سه گل نخست را به ثمر رساند. در ادامه یک گل به خودی ثبت شد و مسی در دقیقه ۵۰ با گلزنی از روی نقطه پنالتی نتیجه را ۳ بر صفر کرد. ادینسون کاوانی یکی از گل ها را جبران کرد اما دبل نیمار در دقایق ۸۸ و ۹۱ و گل سرخی روبرتو در دقیقه ۹۵ منجر به صعود آبی اناری ها به مرحله بعد شد. 

 

۷ بر صفر

در تاریخ لیگ قهرمانان چند تیم شکست های تحقیرآمیز با هفت گل را تجربه کردند که آخرینشان لایپزیش بود. تیم آلمانی سه شنبه شب در ورزشگاه اتحاد شب کابوس واری را گذراند. ارلینگ هالند ستاره این بازی بود و توانست در نیمه اول هت تریک کند. مهاجم نروژی در نیمه دوم هم دو گل دیگر به ثمر رساند تا سومین بازیکنی لقب بگیرد که در لیگ قهرمانان ریپوکر می کند. ایلکای گندوغان و کوین دی بروین دیگر گل های تیم گواردیولا را به ثمر رساندند و با یک جشنواره گل به یک چهارم نهایی صعود کردند‌. 

منچسترسیتی در سال ۲۰۱۹ شالکه دیگر تیم آلمانی را این چنین تحقیر کرد. این بازی هم دیدار برگشت از مرحله یک هشتم نهایی بود‌ و سیتیزن ها در خانه آتش بازی به راه انداختند. دروازه شالکه در دقیقه ۳۵ از روی نقطه پنالتی توسط سرخیو آگوئرو باز شد. مهاجم آرژانتینی سه دقیقه بعد دبل کرد. لروی زانه پیش از پایان نیمه اول نتیجه را ۳ بر صفر کرد. در نیمه دوم رحیم استرلینگ، برناردو سیلوا، فیل فودن و گابریل ژسوس چهار بار دیگر دروازه شالکه را باز کردند تا یکی از سنگین ترین شکست های تاریخ تیم آلمانی رقم بخورد. 

جنجال های جهان ورزش

بازل و شاختار دونتسک تجربه تلخ دریافت هفت گل از بایرن مونیخ را داشته اند. بازل که در سال ۲۰۱۲ در بازی رفت یک هشتم نهایی نهایی یک بر صفر پیروز شده بود در آلیانز آره‌نا هفت بار دروازه اش باز شد. گومز ستاره این دیدار بود و توانست پوکر کند‌. روبن دبل کرد و مولر دیگر گل تیم یوپ هاینکس را به ثمر رساند. دو سال بعد بایرن در این مرحله برابر شاختار جشنواره گل به راه انداخت. پس از تساوی بدون گل در بازی رفت باواریایی ها در خانه حریفشان را تحقیر کردند. مولر دبل کرد و بواتنگ، ریبری، بادشتوبر، لواندوفسکی و گوتسه دیگر گل های تیم گواردیولا را به ثمر رساندند. 

از دیگر شکست های تحقیر آمیز مرحله حذفی لیگ قهرمانان باخت ۷ بر یک رم برابر منچستریونایتد در سال ۲۰۰۷ بود. رم با وجود پیروزی ۲ بر یک در بازی رفت در اولدترافورد تحقیر شد. در این بازی که کریستیانو رونالدو درخشید و دبل کرد. کریک (دو گل)، اسمیت، رونی و اورا دیگر گل های شیاطین سرخ را به ثمر رساندند. تک گل رم را دروسی وارد دروازه تیم انگلیسی کرد. رزنبرگ یکی دیگر از تیم هایی است که در لیگ قهرمانان هفت بار دروازه‌اش باز شده است (۷ بر ۲). این اتفاق در سال ۲۰۰۰ در مرحله گروهی برابر پاری‌سن ژرمن افتاد. لیون دیگر تیم فرانسوی در سال ۲۰۰۵ با نتیجه مشابه وردربرمن را تحقیر کرد. شکست ۷ بر صفر سلتیک مقابل بارسلونا در سال ۲۰۱۶ نیز در مرحله گروهی رقم خورد. 

۸ بر صفر 

بشیکتاش در سال ۲۰۰۷ با شکست ۸ بر صفر در ورزشگاه آنفیلد برابر لیورپول  تحقیر شد. بنایون در این دیدار از مرحله گروهی درخشید و هت تریک کرد‌. پیتر کراوچ و بابل دبل کردند و استیون جرارد دیگر گل تیم رافائل بنیتس را به ثمر رساند. در سال ۲۰۱۵ مالمو با نتیجه مشابه برابر رئال مادرید تحقیر شد. رونالدو در این دیدار عملکرد به یادماندنی داشت و چهار گل به ثمر رساند. بنزما هم هت تریک کرد و متئو کواچیچ دیگر گل سفیدپوشان را در سانتیاگو برنابئو به ثمر رساند. بنیتس در آن زمان هدایت رئال مادرید را بر عهده داشت. 

جنجال های جهان ورزش

با وجود این دو شکست ۸ بر صفر، تحقیرآمیزترین باخت به نام بارسلونا ثبت شده است. آبی اناری ها در سال ۲۰۲۰ در یک چهارم نهایی با نتیجه ۸ بر ۲ مغلوب بایرن شدند. مولر در دقایق نخست بازی نتیجه را یک بر صفر به نفع باواریایی ها کرد اما اشتباه آلابا موجب شد بازی خیلی زود مساوی شود. کمتر کسی تصور می کرد هفت بار دیگر دروازه تیم کیکه ستین باز خواهد شد. پریسیچ، گنبری و مولر نتیجه را در پایان نیمه اول ۴ بر یک کردند. بارسا در دقیقه ۵۷ توسط لوییس سوارس به گل رسید‌ و اختلاف را کمتر کرد اما دقایقی بعد ضربه دوم بایرن فرا رسید. کیمیش و مولر گلزنی کردند و فیلیپ کوتینیو از دفاع از هم گسسته تیم سابق خود بهترین استفاده را کرد و دو گل به ثمر رساند‌ تا این برد تاریخی را تکمیل کند. 

دیدگاه تان را بنویسید