گزارش جی پلاس

جنجال‌های جهان ورزش| پیکه؛ از پرتاب آب دهان به یک اسپانیایی تا جدایی از شکیرا

مدافع بارسلونا که رفتارهای جنجالی زیادی داشت از هر فرصتی برای کنایه زدن به رئال مادرید استفاده می کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: جرارد پیکه یکی از مدافعان برجسته تاریخ بارسلونا و تیم ملی اسپانیا به حساب می آید. بازیکن کاتالانی تمام عناوین گروهی را به دست آورد که مهمترینش قهرمانی در جهان با لاروخا در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی بود. مدافع بارسا همیشه با اظهارات جنجالی اش سر و صدای زیادی به راه می انداخت‌. او اغلب با کنایه نسبت به رئال مادرید، رقیب قدیمی بارسلونا صحبت می کرد. پیکه یکی از پرحاشیه ترین بازیکنان اسپانیایی بود. 

آب دهان انداختن 

تیم ملی اسپانیا با پیروزی مقابل هلند قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی شد. در جریان جشن قهرمانی لاروخا در خیابان های مادرید تصاویر تلویزیونی نشان دادند که پیکه روی پدرو کورتس، یکی از اعضای کاروان اسپانیا آب دهان انداخت. 

مانیتا 

بیست و هشتم نوامبر ۲۰۱۰ بارسلونای پپ گواردیولا برابر رئال مادرید ژوزه مورینیو قرار گرفت و با نتیجه پنج بر صفر سفیدپوشان را تحقیر کرد. پیکه تصمیم گرفت دست خود را بالا ببرد و پنج انگشت خود را به نشانه پنج گلی که به ثمر رساندند به نمایش بگذارد و مادریدی ها را مسخره کند. او مقابل ۹۸ هزار تماشاگر حاضر در نوکمپ این حرکت جنجالی را کرد. 

جام پادشاهی 

در نخستین ال کلاسیکو ۲۰۱۱ که در ماه آوریل برگزار شد و با تساوی یک -یک به پایان رسید مدافع بارسلونا در تونل سانتیاگو برنابئو بازیکنان رئال مادرید را با گفتن برخی جملات تحریک کرد. او به هم تیمی هایش در تیم ملی گفت: "اسپانیایی ها، اکنون می خواهیم جام پادشاه شما را فتح کنیم." (جام حذفی اسپانیا کوپا دل ری یعنی جام پادشاهی نام دارد). 

ال کلاسیکو ۲۰۱۳ 

پیکه در دیدار رئال مادرید و بارسلونا در سال ۲۰۱۳ پس از اینکه داور یک پنالتی به نفع تیمشان اعلام نکرد ادای دستان دستبند خورده را درآورد. پیکه پس از بازی گفت: "می دانیم زمانی که به برنابئو می رویم باید خیلی از رئال مادرید برتر باشیم چون اگر بازی برابر باشد داور دخالت می کند." مدافع بارسلونا به همین خاطر توسط کمیته انضباطی جریمه شد. 

مسخره کردن تیم ملی اسپانیا

لاروخا در آخرین بازی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به مصاف استرالیا رفت در حالی که از این رقابت ها حذف شده بود. پیکه بی خیال روی نیمکت نشسته بود و آفتاب می گرفت. به خاطر این حرکت از مدافع کاتالانی به شدت انتقاد شد.

جریمه ۱۰۵۰۰ یورویی

پیکه در سال ۲۰۱۴ به خاطر برخورد نامناسب با پلیس ۱۰۵۰۰ یورو جریمه شد‌. این اتفاق ساعت ۲:۳۰ بامداد مقابل یک کلوپ شبانه در منطقه پوئرتو ریکو رخ داد. ماموران برادر بازیکن ملی پوش را به خاطر پارک کردن اتومبیلش در ایستگاه تاکسی جریمه کردند. پیکه از این اتفاق خشمگین شد و در بحث با ماموران گفت: "من چون مشهور هستم به من حسودی می کنید. این جریمه را پدر تو پرداخت خواهد کرد، باعث خجالت هستید." سپس به آن ها توهین کرد. 

کوین رولدان 

مدافع بارسلونا پس از فتح لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۵ جام قهرمانی را به کوین رولدان تقدیم کرد و به مسخره گفت: "با تو همه چیز شروع شد." کریستیانو رونالدو پس از شکست ۴ بر صفر رئال مادرید مقابل اتلتیکومادرید جشن تولد گرفت و رولدان، خواننده کلمبیایی در آن مراسم حضور داشت. 

سوپرجام اسپانیا 

بارسلونا در سوپرجام اسپانیا ۲۰۱۵ برابر اتلتیک بیلبائو قرار گرفت. پس از این که کمک داور آفساید اعلام کرد پیکه به مادر داور توهین کرد. او کارت قرمز دریافت کرد و از حضور در چهار بازی محروم شد. 

"می ماند"

یکی از به یادماندنی ترین حرکات مدافع بارسلونا در تابستان ۲۰۱۷ رخ داد. در آن زمان رسانه ها مدعی بودند نیمار نوکمپ را ترک می کند و با پاری‌سن ژرمن قرارداد می بندد. با این حال پیکه سلفی خود با مهاجم برزیلی را منتشر کرد و نوشت: "Se queda" (می‌ماند). این اتفاق رخ نداد و نیمار با ۲۲۲ میلیون یورو گرانترین انتقال تاریخ فوتبال را به نام خود ثبت کرد. پس از آن جمله پیکه سوژه شد و کاربران شبکه های اجتماعی زمانی که می خواستند به ماندن و یا حتی جدا شدن بازیکنی اشاره کنند از Se queda استفاده می کردند. 

مستند گریزمان 

مدافع کاتالانی بیرون از زمین حواشی خاص خودش را داشت. شرکت او مستند آنتوان گریزمان را تولید کرد که در آن مهاجم فرانسوی ماندنش در اتلتیکومادرید را به جای امضای قرارداد با بارسلونا اعلام کرد. این حرکت پیکه با واکنش شدید باشگاه کاتالانی روبرو شد. آبی اناری ها آن را نوعی بی احترامی می دانستند. پیکه بازیکن بارسا بود و علیه تیم مستند تهیه کرده بود. 

متهم کردن خاویر تباس

در ژانویه ۲۰۲۲ بارسلونا برابر ویارئال مساوی کرد. پیکه از داوری رضایت نداشت چون یک پنالتی آشکار به نفع آبی اناری ها نگرفته بودند. او در ورزشگاه لا سرامیکا رو به خاویر تباس، رییس لالیگا کرد و فریاد زد: "دیدی؟ بله، تو، آن را دیدی؟" 

توافق با فدراسیون 

فدراسیون فوتبال اسپانیا با شرکت کوسموس که جرارد پیکه مالک آن است توافق کرد که سوپرجام اسپانیا به عربستان انتقال داده شود. صحبت های میان لوییس روبیالس (رییس فدراسیون) و مدافع بارسلونا به همراه اسناد قرارداد توسط یک نشریه اسپانیایی در آوریل ۲۰۲۲ منتشر شد‌‌ند. برای هر دوره به فدراسیون ۴۰ میلیون یورو داده شد و چهار میلیون به شرکت کوسموس. پیکه در واکنش به افشای این موضوع اظهار کرد: "من همیشه به روبیالس کمک می کنم که از فرمولی استفاده کند که منطقی باشد. نباید مسائل تجاری را به مسائل ورزشی ربط دهید. ما کومیسیون را مستقیما از دولت عربستان دریافت کردیم. من هیچگونه توافق تجاری با فدراسیون نداشتم." 

جدایی از شکیرا 

اوایل ژوئن ۲۰۲۲ و پس از شایعات فراوان پیکه و شکیرا جدایی شان را به صورت رسمی اعلام کردند. آن ها پس از ۱۲ سال رابطه و داشتن دو فرزند تصمیم گرفتند از هم جدا شوند. در ابتدا به نظر می رسید دلیل این اتفاق خیانت پیکه به خواننده کلمبیایی بوده است اما مشخص شد رابطه مدافع کاتالانی با کلارا چیا زمانی شروع شده است که پیکه و شکیرا به صورت شفاهی توافق کرده بودند از هم جدا شوند. این جدایی حواشی زیادی برای بازیکن بارسلونا داشت و هواداران خواننده کلمبیایی به شدت از پیکه انتقاد کردند. 

اخراج در آخرین بازی 

پیکه به صورت کاملا غیرمنتظره هفته گذشته اعلام کرد از فوتبال خداحافظی می کند. او در شروع هفته آخرین بازی اش را در نوکمپ انجام داد و قرار بود در اوساسونا برای آخرین بار به میدان برود‌ اما هرگز این اتفاق نیفتاد. مدافع بارسلونا که نیمکت نشین بود پس از پایان نیمه نخست به داور به خاطر قضاوتش (اخراج روبرت لواندوفسکی) اعتراض کرد و سپس به او توهین کرد. خیل مانسانو به پیکه کارت قرمز نشان داد تا مدافع کاتالانی به شکل جنجالی با دنیای فوتبال خداحافظی کند.

دیدگاه تان را بنویسید