گزارش جی پلاس؛

جنجال های جهان ورزش| هیگیتا، دروازه‌بانی که با قاچاقچیان مواد مخدر دوست بود

اسطوره فوتبال کلمبیا با قاچاقچیان مواد مخدر دوست بود که پابلو اسکوبار مشهورترینشان بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: خوسه رنه هیگیتا ساپاتا یکی از بهترین دروازه‌بان های تاریخ و اسطوره فوتبال کلمبیا است. او که با حرکت عقرب شهرت زیادی به دست آورد سومین دروازه‌بان گلزن جهان به حساب می آید. دروازه‌بان کلمبیایی در کنار این دوران درخشان حواشی زیادی داشت که دوستی با قاچاقچیان و مصرف مواد مخدر از جمله آن ها بود. 

دوستی با اسکوبار

دروازه‌بان کلمبیایی با پابلو اسکوبار، یکی از مشهورترین قاچاقیان مواد مخدر دنیا دوست بود. او دوستان زیادی داشت که اغلب قاچاقچی مواد مخدر بودند. هیگیتا مشکلی با چنین دوستی هایی نداشت. او خود را دوست همه می داند. "عقرب" در یکی از مصاحبه هایش به دفاع از اسکوبار پرداخت و گفت که در گذشته در کنگره بود اما زمانی که به زندان رفت مردم تنها قاچاقچی بودنش را به یاد داشتند. اسطوره فوتبال کلمبیا حتی اگر اسکوبار همچنان در زندان بود به ملاقاتش می رفت (قاچاقچی مشهور در سال ۱۹۹۳ چند ماه پس از فرار از زندان تیرباران شد). هیگیتا هرگز درک نکرد چرا به خاطر دوستی اش با اسکوبار از او انتقاد می کردند. 

محکوم شدن به زندان 

دروازه‌بان سابق اتلتیکو ناسیونال به خاطر اینکه در سال ۱۹۹۳ واسطه شد تا دختر دزدیده شده کارلوس مولینا یپس (یکی از مهمترین افراد کارتل پابلو اسکوبار در پولشویی) آزاد شود به ۹ ماه زندان محکوم شد. یپس پس از دزدیده شدن دخترش توسط کارتل مدیین ناپدید شد و برای آزادی فرزندش از هیگیتا کمک خواست. دروازه‌بان ملی پوش را در باشگاه ناسیونال دستگیر کردند. از او خواستند تا اسکوبار را تحویل دهد و جرمش بخشیده شود. او را با دو هلی کوپتر در حالی که پاهایش را مانند بدترین مجرمان با زنجیر بسته بودند به بوگوتا بردند. هیگیتا دو روز در دادگاه بود و سپس به زندان لا مدلو رفت. دروازه‌بان ملی پوش زمانی که در زندان بود اعتصاب غذا کرد. 

مصرف کوکائین

هیگیتا در آخرین روزهای دوران بازی اش در آئوکا اکوادور پا به توپ شد. در نوامبر ۲۰۰۴ پس از دیدار تیمش با اولمدو تستش مثبت درآمد. او کوکائین مصرف کرده بود‌. دروازه‌بان کلمبیایی در این رابطه گفت: "به من کوکائین تعارف کردند و من هم مصرف کردم. فقط به آن لحظه مربوط نمی شد چند بار این کار را کرده بودم. با این حال در آنجا متهم شدم که می خواستم قدرتم را افزایش دهم. مسخره است چون من تنها برای تفریح کوکائین مصرف می کردم." فدراسیون فوتبال اکوادور او را شش ماه از فوتبال بازی کردن محروم شد. 

درگیری با هواداران 

هیگیتا پس از بازنشستگی در دنیای فوتبال باقی ماند و اکنون مربی دروازه‌بان های اتلتیکو ناسیونال است. او در سال ۲۰۱۸ در دیدار دوستانه تیمش با آمه‌ریکا کالی با یکی از هواداران درگیر شد. هیگیتا در حال راه رفتن روی سکوها بود که دو هوادار به او نزدیک شدند و توهین کردند. دروازه‌بان سابق تیم ملی کلمبیا به سرعت واکنش نشان داد و با مشت به یکی از هواداران ضربه زد. چند سال بعد اتفاق مشابهی افتاد‌. در سال ۲۰۲۱ پس از دیدار دوستانه میوناریوس و ناسیونال هواداران تیم حریف شروع به توهین به اسطوره فوتبال کشورشان کردند و هیگیتا با ضربه به یکی از آن ها پاسخشان را داد‌. 

دیدگاه تان را بنویسید