گزارش جی پلاس

جنجال های جهان ورزش| ورزشکارانی که قطع عضو شدند اما رشته محبوبشان را رها نکردند

برخی از ورزشکاران با وجود قطع عضو در دوران حرفه ای خود باز هم به رقابت در رشته مورد علاقه شان ادامه می دهند‌.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: ورزشکاران ممکن است در طول دوران حرفه ای خود با حادثه روبرو شوند و یک یا چند عضو خود را از دست بدهند. اغلب این اتفاق مسیرشان را عوض می کند اما تعداد اندکی از آن ها ترجیح می دهند همچنان ورزشکار بمانند و در رشته مورد علاقه خود رقابت کنند. برخی از آن ها مجبور می شوند رشته ورزشی خود را تغییر دهند اما این موضوع موجب نمی شود خللی در موفقیتشان ایجاد شود. 

الکس زرندی

ورزشکار ایتالیایی عاشق سرعت بود و قهرمان مسابقات کارتینگ در سال ۱۹۹۷ و ۹۸ شد. الکس زرندی همچنین در فرمول یک رقابت کرد. او علاقه زیادی به اتومبیلرانی داشت و حتی سانحه ای که در سال ۲۰۰۱ در جریان بازی های آمریکن مموریال اتفاق افتاد و هر دو پایش را از دست داد مانع از آن نشد دست از ورزش محبوبش بردارد. پس از سه سال دوباره به پیست برگشت و برای بی ام و رقابت کرد. زرندی همچنین استعداد خود را در رشته دیگری نشان داد. او مدال طلای بازی های پارالمپیک ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ در دوچرخه سواری با دست را برگردن آویخت. 

جنجال های جهان ورزش

آرون رالستون 

رالستون مهندس مکانیک در اینتل بود اما در سال ۲۰۰۲ تصمیم گرفت شغل خود را رها کند تا در رقابت های کوهنوردی کلورادو فورتینس شرکت کند. یک سال بعد مشهور شد چون هنگام تمرین بازویش میان صخره های یوتا گیر کرد. او ۱۲۷ ساعت در آنجا ماند و برای زنده ماندن تلاش کرد. رالستون جرعه جرعه از آبی که برایش باقی مانده بود می نوشید. بالاخره سخت ترین تصمیم زندگی اش را گرفت و بازویش را با چاقویی که همراه داشت برید. در سال ۲۰۱۰ از این اتفاق فیلمی با نام ۱۲۷ ساعت ساخته شد. رالستون با وجود از دست دادن دستش همچنان به کوهنوردی ادامه می دهد.

جنجال های جهان ورزش

خواکین مولینا

مولینا بخش بزرگی از زندگی اش را به موتورکراس اختصاص داد. زمانی که تنها یک پسربچه بود پدرش برایش موتور خرید. او با علاقه و پشتکار توانست در این رشته سخت پیشرفت کند و شش بار قهرمان گرانادا، اندلوس و اسپانیا شود. با این حال در ۲۴ سالگی به خاطر یک سانحه رانندگی پای چپش را از دست داد‌ اما این اتفاق مانع از آن نشد که حرفه مورد علاقه اش را کنار بگذارد. مولینا خیلی زود شروع به راه رفتن کرد و پس از گذاشتن پروتز دوباره در مسابقات موتور کراس حاضر شد. 

جنجال های جهان ورزش

سسار آندراده 

آندارده فوتبالیست مکزیکی بود که نخستین بازی خود را در سال ۱۹۹۸ برای تیم اطلس به عنوان هافبک انجام داد. او در این رشته استعداد داشت و می توانست دوران درخشانی داشته باشد اما یک اتفاق سرنوشتش را عوض کرد. سسار در سانحه رانندگی هر دو پایش را از دست داد، با این حال دست از علاقه خود بر نداشت. آندراده که می دانست دیگر نمی تواند در در زمین بازی حضور داشته باشد تصمیم گرفت به مربیگری روی آورد. او اکنون مربی تیم های خردسال است. 

جنجال های جهان ورزش

میگل آنخل پرس 

پرس به ورزش های مختلف علاقه داشت و در ۱۰ سالگی اولین صعودش را به همراه برادرش تجربه کرد. او در زمستان اسکی می کرد و در تابستان دوچرخه سواری. در هر دو رشته هم موفق بود. ورزشکار اسپانیایی در سال ۱۹۷۷ هنگام بالا رفتن از کوه ۱۸۰۰ متری سوییس که  پوشیده از برف بود دچار حادثه شد. او از ارتفاع ۴۰ متری افتاد و هر دو پایش شکست. شش روز طول کشید تا پیدایش کنند و به خاطر یخ زدگی هر دو پایش را از دست داد اما این موضوع موجب نشد دست از ورزش کردن بردارد. پرس توانست سه مدال طلای پارالمپیک در رشته اسکی به دست آورد. سپس در رشته دوچرخه سواری قهرمان پارالمپیک ۱۹۹۶ شد. پیش از آن در بازی های بارسلونا مدال برنز را کسب کرده بود. 

جنجال های جهان ورزش

بتانی همیلتون 

موج سوار آمریکایی در سال ۲۰۰۳ زمانی که روی تخته خود در حال استراحت بود با حمله یک کوسه ببری روبرو شد و دست چپش را از دست داد. با وجود این حادثه دلخراش تصمیم گرفت دوباره به دریا برگردد و به حرفه مورد علاقه اش ادامه دهد. او یک سال بعد جایزه ESPY    (بهترین بازگشت سال) را به دست آورد. همیلتون زندگی نامه خود را با عنوان Soul Surfer منتشر کرد؛ داستانی واقعی از ایمان، خانواده و مبارزه برای برگشت به موج سواری. درسال ۲۰۰۷ یک فیلم هم با اقتباس از کتاب و مصاحبه هایش در سینما به اکران در آمد. 

جنجال های جهان ورزش

دسیره ویلا

ویلا از سن کم ژیمناستیک را شروع کرد و در ۱۶ سالگی توانست قهرمان گالیسیا شود. همچنین در رقابت های جهانی پاریس شرکت کرد. دسیره در فوریه ۲۰۱۵ در جریان یک تمرین افتاد و استخوان درشت نی و نازک نی اش شکست. در ابتدا به نطر نمی رسید مشکل حادی باشد اما پزشکان مجبور شدند پای راستش را قطع کنند. دسیره به زندگی اش ادامه داد. درست است که نتوانست دیگر در ژیمناستیک رقابت کند اما در رشته دوومیدانی به حضورش در دنیای ورزش ادامه داد. او رکورد ملی در دو ۱۰۰ متر (۱۷.۷۸)، دو ۶۰ متر (۱۱.۶۵) و پرش طول (۳.۸۱) را به خود اختصاص داد و به رویایش یعنی حضور در المپیک رسید. ویلا در مسابقات پرش طول پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ رقابت کرد. 

جنجال های جهان ورزش

دیدگاه تان را بنویسید