جی پلاس

جنجال های جهان ورزش| هریستو، برنده توپ طلا که داور را لگد کرد

اسطوره فوتبال بارسلونا که همیشه رئال مادرید را مسخره می کند در نخستین ال کلاسیکو خود پای داور را لگد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: هریستو استویچکوف یکی از ستاره های تاریخ باشگاه بارسلونا به حساب می آید که توانست در سال ۱۹۹۴ برنده توپ طلا شود. مهاجم بلغاری با آبی اناری ها تمام عناوین ممکن را به دست آورد اما در همان نخستین روزهای حضورش در تیم کاتالانی با محرومیت سنگین روبرو شد. او چه زمانی که بازی می کرد و چه پس از خداحافظی هرگز دست از مسخره کردن رئال مادرید برنداشت‌. اسطوره باشگاه بارسا هر زمان که بخواهد به بازیکن یا سرمربی تیم های دیگر توهین می کند. 

لگد کردن داور 

مهاجم بلغاری به تازگی به بارسلونا پیوسته بود که در سوپرجام ۹۱-۱۹۹۰ برابر رئال مادرید جنجال آفرید. چند بازیکن سفیدپوشان روی هریستو خطا کرد و یوهان کرویف، سرمربی بارسا خواستار جریمه بازیکن حریف شد. همزمان مهاجم بلغاری هم به شدت اعتراض کرد و اوریسار آسپیتارته بازیکن آبی اناری ها را با کارت زرد جریمه کرد. هریستو به داور گفت: "خیلی پررو هستی." سپس آسپیتارته کارت زرد دیگری به اون نشان داد و مهاجم بلغاری را اخراج کرد. هریستو که به شدت از این اتفاق عصبانی شده بود پای داور را لگد کرد. مهاجم بلغاری با وجود عذرخواهی شش ماه از حضور در میادین محروم شد. این محرومیت سپس به دو ماه کاهش یافت. 

شکار 

استویچکوف پس از خداحافظی از دنیای فوتبال به شکار حیوانات روی آورد. اسطوره بارسلونا به آفریقا سفر کرد و در آنجا به تفریح جنجالی خود پرداخت. او با حیواناتی که شکار کرده بود عکس یادگاری گرفت در حالی که لبخند به لب داشت. این تصاویر سر وصدای زیادی به پا کرد و موجب خشم هواداران شد. 

رئال مادرید 

هریستو که هشت سال در بارسلونا بازی کرد از هر فرصتی برای مسخره رئال مادرید و انتقاد از نحوه مدیریت باشگاه استفاده می کرد. او در سال ۲۰۱۶ پس از این که رئال مادرید در جایگاه دوم لالیگا قرار گرفت در شبکه های اجتماعی بازیکنان این تیم را مسخره کرد‌. استویچکوف عکس خوک هایی که با پیراهن رئال مادرید در زمین چمن در حال فوتبال بازی کردن بودند را به اشتراک گذاشت و نوشت: "ها ها، مانند تیم دوم لالیگا تمرین می کنند."

فیفا 

مهاجم بلغاری در سالی که برنده توپ طلا شد به شدت از فیفا انتقاد کرد و آن را بزرگترین مافیای دنیای ورزش عنوان کرد. او چند سال بعد ضمن تاکید این موضوع اظهار کرد: "نمی توانم بپذیرم که برخی از افراد ۲۰ یا ۳۰ سال در فیفا و یوفا حضور دارند و تغییری در سمت ها ایجاد نمی شود. ما فوتبالیست ها را عوض می کنیم و سرمربیان را اما این افراد با همان لباس در این سازمان ها بیشتر از ۲۰ سال می مانند." 

لوییس فان خال 

فان خال از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ هدایت بارسلونا را بر عهده داشت. هریستو در سال ۲۰۰۸ او را بدترین سرمربی عنوان کرد که تا به حال دیده است. مهاجم سابق آبی اناری ها به سرمربی هلندی توهین کرد و گفت: "او یک احمق به تمام معنا است، او مضحک است، سر بزرگی دارد اما مغزش کوچک است. مسخره است که او را همچون ون گوک بزرگ می دانند. من هیچ چیزی از او یاد نگرفتم." 

عثمان دمبله 

دمبله در سال ۲۰۲۲ به باشگاه بارسلونا اعلام کرد نمی خواهد قراردادش را تمدید کند. هریستو نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و به شدت از مهاجم فرانسوی انتقاد کرد. او گفت: "من به عنوان یک خارجی سعی کردم بدانم بارسلونا چگونه باشگاهی بود اما تو حتی جایگاه بارسا را درک نکردی. اگر نمی خواهی بمانی، بیش از این نام باشگاه را لکه دار نکن و بارسا را ترک کن. از تو به خاطر این که همه را فریب دادی که از فوتبال بازی کردن چیزی می دانی تشکر می کنم." استویچکوف همچنین درباره مصدومیت های پیاپی  دمبله اظهار کرد: "۲۰ بازی کامل در ۴ سال و نیم. ۱۸ گل و ۱۶ پاس گل. اگر در دورانی که من بازی می کردم حضور داشت باید کفش ها را تمیز می کرد."

لوییس فیگو 

یکی از جنجالی ترین انتقال های تاریخ پیوستن فیگو از بارسلونا به رئال مادرید بود. هواداران کاتالانی هرگز هافبک پرتغالی را به این خاطر نبخشیدند. در یک برنامه تلویزیونی هریستو از فیگو پرسید: "زمانی که به بارسلونا می روی مردم به تو توهین می کنند؟ هنوز به تو فحش می دهند؟" هافبک سابق آبی اناری ها پاسخ داد: "نه" با این حال استویچکوف گفت: "اما من همچنان به خاطر این که با رئال مادرید قرارداد امضا کردی به تو فحش می دهم." 

دیدگاه تان را بنویسید