جی پلاس

لحظات جنجالی جهان ورزش| ورزشکاران قاتل!

ورزشکاران ممکن است به خاطر مشکلات در زندگی شخصی خود دست به کارهای باورنکردنی بزنند و جان نزدیکانشان را بگیرند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: همیشه موفقیت و کسب عناوین متعدد به معنای داشتن زندگی شاد نیست. ورزشکاران ممکن است در زندگی خصوصی خود با مشکلاتی روبرو شوند که برای پایان دادن به آن دست به کارهایی غیرقابل تصور بزنند. برخی از آن ها جان نزدیکان خود را گرفتند و دست به جنایت های وحشتناکی زدند. 

برونو فرناندس د سوزا

لحظات جنجالی جهان ورزشدروازه‌بان برزیلی یکی از فجیع ترین جنایت های تاریخ ورزش را رقم زد. د سوزا در سال ۲۰۱۰ به همراه گروهی برنامه آدم ربایی نامزد سابقش را ترتیب داد. الیزا سامودیو دزدیده شد، شکنجه شد و به قتل رسید، سپس بدن تکه تکه شده اش غذای سگ ها شد. جسد مقتول هرگز پیدا نشد و در سال ۲۰۱۳ دروازه‌بان برزیلی به لطف شهادت برادرزاده ۱۷ ساله اش  به ۲۲ سال زندان محکوم شد. البته دسوزا همیشه انکار می کرد که معشوقه اش را کشته است. با این حال بر اساس شهادت برادرزاده اش، الیزا را دزدیدند و سپس به خانه ای در بلو هوریزونته بردند. در آنجا فیدئو (دوست برونو)، الیزا را در حضور دروازه‌بان برزیلی شکنجه کرد، سپس او را خفه و بدنش را تکه تکه کردند. در خانه چهار سگ وجود داشت که جسد الیزا را به عنوان غذا به آن ها دادند. پلیس سپس استخوان های نامزد برونو را پیدا کرد که با خاکستر پوشانده شده بودند. دروازه‌بان برزیلی چند سال بعد به خاطر رفتار خوبش در زندان آزاد شد و سپس با تیم بوا اشپورته قرارداد امضا کرد.

ادوین والرو

لحظات جنجالی جهان ورزشوالرو بهترین بوکسور تاریخ ونزوئلا بود و رکورد ۲۷-۰ را در کتاب گینس به نام خود ثبت کرد. او دوم فوریه ۲۰۱۰ آخرین بار روی رینگ رفت چون در آن سال همسرش، جنیفر ویرا را پس از یک بحث شدید در هتل بین المللی والنسیا به ضرب چاقو به قتل رساند. بوکسور ونزوئلایی فرار نکرد و به لابی هتل رفت تا به کارش اعتراف کند. والرو دو روز پس از دستگیری در زندان با لباس هایش خود را به دار آویخت. جنیفر یک ماه قبل از این که توسط شوهرش کشته شود به کلینیک پزشکی رفته بود در حالی که بدنش پر از کبودی بود و قفسه سینه اش شکسته بود. 

کارلوس مونسون

لحظات جنجالی جهان ورزشبوکسور آرژانتینی دوران موفقی در این ورزش داشت اما در جولای ۱۹۸۸ همه چیز عوض شد. مونسون با همسر بازیگرش، آلیسیا مونیوس مشکلاتی داشت. زمانی که شرایط بدتر شد همسرش را از بالکن هل داد و مونیوس بلافاصله جان خود را از دست داد. برای بوکسور آرژانتینی یازده سال زندان در نظر گرفته شد اما پس از هفت سال آزاد شد. او باید در چهار سال باقی مانده هر هفته به ایستگاه پلیس می رفت و امضا می داد. در این دوران بود که در یک سانحه رانندگی جان خود را از دست داد. 

اورنتال جیمز سیمپسون

لحظات جنجالی جهان ورزشماجرای سیمپسون بدون شک از معروفترین جنایت های تاریخ ورزش است. او که یکی از بهترین رانینگ بک های دهه ۷۰ و بازیکن تیم فوتبال آمریکایی بوفالو بیلز بود زندگی اش به یک تراژدی ختم شد. سیمپسون در سال ۱۹۹۴ به قتل همسر دومش، نیکول براون و دوستش، رونالد گولدمن متهم شد. سر بروان از تنش جدا شده بود و گولدمن هم ۱۹ بار چاقو خورده بود. "دادگاه قرن" از ژانویه ۱۹۹۵ آغاز شد و تا اکتبر همان سال ادامه داشت. فوتبالیست آمریکایی چون شواهدی علیه اش بود با تیمی از وکلا قرارداد بست و پس از جلسه های متعدد دادگاه، در سال ۱۹۹۵ بی گناه اعلام شد. این در حالی بود که شواهد نشان می دادند او مردی خشن و حسود است. همسرش به خاطر بد رفتاری سیمپسون بارها با ۹۱۱ تماس گرفته بود. بازیکن آمریکایی به این خاطر به زندان نیفتاد اما چند سال بعد به اتهام دزدی و آدم ربایی به ۹ سال زندان محکوم شد. 

اسکار پیستوریوس

لحظات جنجالی جهان ورزشورزشکار اهل آفریقای جنوبی در بهترین دوران ورزشی اش به سر می برد و تحسین شده بود چون نشان داد بدون داشتن پا هم می توان در رقابت های بزرگ درخشید. او نخستین ورزشکار قطع عضو لقب گرفت که در بازی های المپیک رقابت می کند. پیستوریوس زندگی فوق العاده ای داشت اما چهاردهم فوریه ۲۰۱۳ همه چیز تغییر کرد چون در روز ولنتاین نامزدش، ریوا استینکمپ را به ضرب چهار گلوله به قتل رساند. پیستوریوس ابتدا به شش سال زندان محکوم شد اما پس از بررسی دوباره پرونده، به ۱۵ سال افزایش پیدا کرد.

کریس بنویت

لحظات جنجالی جهان ورزش بنویت بیست و چهارم ۲۰۰۷ باید مبارزه می کرد تا از عنوان قهرمانی اش در مسابقات جهانی ECW  دفاع کند اما به دلایل شخصی در آن رقابت ها حاضر نشد چون  یک روز بعد او، همسر و فرزندش بدون جان پیدا شدند. مبارز WWE، نانسی (همسر) و دنیل هفت ساله (پسر) را به قتل رساند و سپس خودکشی کرد. بنویت ابتدا نانسی که دست و پایش را بسته بود خفه کرد، سپس پسرش که روی تخت خواب بود را خفه کرد. مبارز ۴۰ ساله چند ساعت بعد خود را در سالن وزنه زنی با طناب فولادی به دار آویخت. 

مارک سسیلون

لحظات جنجالی جهان ورزشبازیکن تیم ملی راگبی فرانسه دوران درخشانی در ورزش این کشور داشت و دو بار جام جهانی را تجربه کرد. زندگی اش به نظر آرام می رسید اما در سال ۲۰۰۴ ورق کاملا برگشت. سسلیون به خاطر اعتیاد به الکل بازنشسته شد‌. همسرش، شانتال به دلیل این اعتیادها دیگر نخواست با او زندگی کند. این موضوع موجب خشم راگبی باز فرانسوی شود. در سال ۲۰۰۴ در جشنی که بیش از ۶۰ نفر از دوستان و اقوامش حضور داشتند با تفنگ چهار بار به سمت شانتال شلیک کرد که موجب مرگش شد. او به خاطر حسادت دست به چنین کاری زد چون تصور می کرد همسرش معشوقه دارد این در حالی بود که مارک بارها به شانتال خیانت کرده بود. سسیلون به ۱۴ سال زندان محکوم شد ولی به خاطر رفتار خوب در زندان پس از هفت سال آزاد شد. 

جیسون ویلیامز

لحظات جنجالی جهان ورزشویلیامز برای نیوجرسی نتس در بسکتبال NBA بازی می کرد. پس از بازنشستگی در سال ۲۰۰۲ مرتکب قتل غیرعمد شد. او در باغش با تفنگ ساچمه ای بازی می کرد  که به اشتباه به سمت اتومبیلش تیراندازی کرد و شوفر خود را کشت. پلیس نیویورک، بسکتبالیست بازنشسته را مقصر خواند و به شش سال زندان محکومش کرد اما تنها پس از ۱۸ ماه آزاد شد. 

اریک ناپوسکی

لحظات جنجالی جهان ورزشبازیکن تیم فوتبال آمریکایی نیو انگلند پتریوتس به اتهام قتل بیل مک‌لاگلین در سال ۲۰۰۹ دستگیر شد. او به نانت جانستون، همسر مک‌لاگلین دلبسته شده بود و به خاطر اینکه جانستون بیمه عمر همسرش که یک میلیون دلار ارزش داشت را تصاحب کند دست به چنین جنایتی در سال ۱۹۹۴ زد. مک لاگلین، بنیانگذار شرکت دستگاه هایی که پلاسما را از خون جدا می کنند توسط ناپوسکی به ضرب هفت گلوله کشته شد. بازیکن آمریکایی در نهایت در سال ۲۰۱۲ به حبس ابد محکوم شد. 

آرون ارناندس

لحظات جنجالی جهان ورزشستاره NFL و قهرمان سوپربول به خاطر قتل اودین لوید (بازیکن فوتبال آمریکایی) به حبس ابد محکوم شد. جسد بی جان لوید در نزدیکی خانه ارناندس در ژوئن ۲۰۱۳ پیدا شد. بازیکن تیم نیوانگلند پتریوتس نامزد خواهر نامزدش را با تفنگ به قتل رسانده بود. در سال ۲۰۱۵ حکم بازیکن اهل پورتوریکو صادر شد و او را به زندان شرلی در ماساچوست فرستاندند. ارناندس دو سال بعد در حالی که تنها ۲۷ سال داشت در زندان خودکشی کرد و درگذشت. 

جووان بلچر

لحظات جنجالی جهان ورزشیکم دسامبر ۲۰۱۲، بازیکن فوتبال آمریکایی کانزاس سیتی چیفس پس از بحث شدید با کاساندرا پرکینز مقابل مادرش هفت بار به سمت نامزدش شلیک کرد. کاساندرا در بیمارستان درگذشت. بازیکن ۲۵ ساله پس از شلیک به نامزدش به تمرینات چیفس رفت و با تیم دیدار و از آن ها به خاطر اجازه بازی در NFL (لیگ فوتبال آمریکایی) قدردرانی کرد، سپس با شلیک به دهان خود در مقابل همه خودکشی کرد. 

توکتاس

لحظات جنجالی جهان ورزشفوتبالیست ترکیه ای می سال ۲۰۲۰ پسرش را که به کرونا مبتلا شده بو در بیمارستان  به قتل رساند. ابتدا پزشکان تصور کردند مرگ طبیعی بوده است اما یازده روز بعد توکتاس اعتراف کرد پسرش را خفه کرده است. بازیکن ترکیه ای پسر پنج ساله اش را به بیمارستان برده بود چون علائم کووید ۱۹ را داشت (تب داشت و به سختی نفس می کشید). پزشکان تصمیم گرفتند فرزند توکتاس را در آی سی یو بستری کنند اما او دو ساعت بعد درگذشت. بازیکن ترکیه ای گفت: "بالش را به صورت پسرم فشار دادم و ۱۵ دقیقه به این کار ادامه دادم تا جایی که دیگر حرکت نکرد." توکتاس اعتراف کرد به دلیل اینکه پسرش را هرگز دوست نداشته است اقدام به این کار کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید