گزارش جی پلاس

لحظات جنجالی جهان ورزش| ورزشکارانی که به قتل رسیدند

ورزشکاران سرشناسی در جریان یک درگیری یا به اشتباه توسط یک شخص یا چند نفر به قتل رسیده اند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: ورزشکاران در طول دوران ورزشی خود ممکن است به دلیل حادثه یا بیماری جان خود را از دست بدهند اما در این بین ممکن است برخی از آن ها توسط یک شخص یا چند نفر کشته شوند. اغلب به خاطر درگیری این قتل ها اتفاق افتاده است اما بعضی  از ورزشکاران به اشتباه یا تنها به خاطر یک سهل انگاری کشته شدند یا برای دفاع از خانواده جان خود را از دست دادند. 

اروپا

لوچانو ر چکنی در دهه ۷۰ در ایتالیا پا به توپ بود. بازیکن ایتالیایی به خاطر یک شوخی جان خود را از دست داد. دوستش، برونو تابوکینی جواهر فروشی داشت و او می خواست به شوخی به مغازه اش حمله کند. زمانی که چکنی وارد مغازه شد و فریاد زد این یک حمله است! تابوکینی پشتش به در بود و تصور کرد یک حمله جدی است، به همین خاطر با اسحله ای که برای سرقت های احتمالی در مغازه اش نگه داری می کرد به سمت چکنی شلیک کرد و فوتبالیست ملی پوش درگذشت. دیگر فوتبالیست ایتالیایی که به قتل رسید جووانی مونتانی، بازیکن ۱۸ ساله باری بود که توسط مافیا جانش گرفته شد. 

لحظات جنجالی جهان ورزش

در اسپانیا، سلیا بارکین توسط کالین ریچارد ۲۲ ساله به قتل رسید. گلف باز اسپانیایی در کمپ ایالت آیووا آمریکا به تنهایی مشغول بازی بود که با حمله ریچارد روبرو شد و با ضربات متعدد چاقو به گردن و سرش کشته شد. سباس، بازیکن ختافه در تابستان ۲۰۰۱ در تعطیلات به سر می برد که با یک پلیس که در مرخصی بود درگیر شد. بازیکن ۲۵ ساله توسط این مامور به ضرب سه گلوله کشته شد. مارین کوژما، هندبالیست رومانیایی در ۲۶ سالگی با ضربات چاقو به قتل رسید‌‌. او به همراه هم تیمی هایش به یک بار رفتند که در آنجا درگیری پیش آمد. ضاربان به اشتباه به سه هندبالیست حمله کردند و هدفشان افراد دیگری بودند. 

یولیا بالیکینا، دونده بلاروسی اواخر اکتبر سال ۲۰۱۵ گم شد و در ماه نوامبر جسد بی جانش در جنگلی در مینسک (پایتخت بلاروس) پیدا شد. تنها مظنون نامزد سابقش بود که پلیس او را دستگیر کرد‌. دمیتری نلیوبین، دوچرخه سوار روس که قهرمان المپیک ۸۸ سئول شد در جشن پایان سال ۲۰۰۵ در یک درگیری به ضرب چاقو به قتل رسید. یوان مانویچ، بسکتبالیست کروات به اشتباه کشته شد. او در یک درگیری میان دو قاچاقچی مواد مخدر در کافه ای در بلگراد به قتل رسید (سال ۲۰۰۷). 

آمریکا 

یکی از ناامن ترین کشورهای دنیا کلمبیا است و ورزشکاران زیادی در این کشور کشته شده اند. معروف ترینشان آندرس اسکوبار بود. مدافع ملی پوش در جام جهانی ۱۹۹۴ در دیدار برابر آمریکا گل به خودی زد که منجر به حذف تیمش از این رقابت ها شد. چند روز بعد به کشورش بازگشت و در یک بار مورد توهین قرار گرفت، به همین خاطر تصمیم گرفت آنجا را ترک کند اما در پارکینگ سه مرد جلویش را گرفتند و اومبرتو کاسترو مونیوس کسی بود که شش بار به فوتبالیست کلمبیایی شلیک کرد. اسکوبار چند دقیقه بعد در آمبولانس درگذشت.

لحظات جنجالی جهان ورزش

مرگ خورخه فلیپه یکی دیگر از دردناک ترین قتل ها در این کشور بود. ملی پوش سابق تیم هاکی کلمبیا که به عنوان مربی در این رشته به کار خود ادامه می داد در حالی که نامزدش همراهش بود با حمله سه مرد روبرو شد. آن ها تلاش کردند تا نامزدش را بربایند، سپس تصمیم گرفتند که به او تجاوز کنند. فلیپه تمام تلاشش را کرد تا این اتفاق نیفتد اما با ضربات چاقو آن ها روبرو شد و جان خود را از دست داد. عمر کانیاس، فوتبالیست ملی پوش کلمبیایی که در المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا حضور داشت ابتدا ربوده و سپس به ضرب گلوله کشته شد. جسد او را در صندوق عقب ماشین پیدا کردند. 

آلبرتو اوسوریاگا، بازیکن کلمبیایی ایندیپندینته مشغول کارت بازی کردن بود که کشته شد. رهبر یک باند خلافکار دستور قتل او را داده بود. ادیسون چارا، دیگر فوتبالیست کلمبیایی نیز در چنین شرایطی کشته شد اما به دست یکی از همراهانش که در دالیان چین پا به توپ بود به قتل رسید. السون بسرا که برای الجزیره امارات بازی می کرد و در انتخابی جام جهانی  آلمان، تیم ملی کشورش را همراهی می کرد در سال ۲۰۰۶ در یک درگیری در یک بار به ضرب گلوله کشته شد. فرلی ریس، بازیکن ۲۲ ساله به همراه هم تیمی هایش در آرایشگاه منتظر بود که یک موتور سوار چند بار به سمتش شلیک کرد‌. او در مسیر بیمارستان درگذشت. 

در مکزیک، اکتاویو موسینیو پس از درگیری در یک رستوران به قتل رسید. گلزن کروس آسول در دهه ۷۰ تلاش داشت تا شرایط را آرام کند که ناگهان با سه ضربه گلوله روبرو شد و جانش را از دست داد. الکس کینیونس دونده اکوادوری در اکتبر ۲۰۲۱ کشته شد. قهرمان پانامریکا ۲۰۱۹ نیمه شب با حمله ضاربان روبرو شد و با سلاح گرم به قتل رسید، کسی که او را نیز همراهی می کرد کشته شد. 

لحظات جنجالی جهان ورزش

دارنت ویلیامز، بازیکن تیم فوتبال آمریکایی دنور برانکوز در شب سال نو در یک تیراندازی کشته شد. این اتفاق در حالی رخ داد که ۱۲ ساعت قبل برای تیمش در دیدار برابر سان فرانسیسکو بازی کرده بود. دیگر بازیکن فوتبال آمریکایی که به قتل رسید شان تیلور بود. بازیکن ۲۴ ساله در خانه اش در کنار همسر و فرزندش خواب بود که یک مرد مسلح وارد اتاق خوابشان شد. تیلور در دفاع از خانواده اش با گلوله کشته شد.

آفریقا 

در سال ۲۰۱۴ در کامرون، آلبرت ابوسه توسط یک هوادار کشته شد. بازیکن تیم القبائل الجزایر در روزی که پدر شده بود به میدان رفت و در جریان بازی به خاطر پرتاب سنگ یکی از تماشاگران ضربه مغزی شد و جان خود را از دست داد. او بهترین گلزن لیگ الجزایر (۱۷ گل) بود. یانیک یانیک فونکوا، دیگر بازیکن کامرونی بود که به قتل رسید. فونکوا که سابقه بازی در مورسیا داشت در حال بازگشت به خانه اش بود که توسط نامزد سابق همسرش کشته شد. قاتل که ۳۰ سال داشت به خانه بازیکن کامرونی فرار کرد. با تلاش ماموران بدون اینکه آسیبی به همسر و فرزند فونکوا برسد او را دستگیر کردند. 

آسیا 

جاکریت پانیچپاتیکوم که در رشته تفنگ بادی در المپیک ۲۰۱۲ لندن رقابت کرد به دستور مادرزنش توسط دو موتورسوار به قتل رسید‌. ورزشکار تایلندی که به تازگی به قید وثیقه از زندان آزاد شده بود (به قتل همسرش متهم شده بود) در حال رانندگی با پورشه سیاه خود بود که دو موتور سوار سه بار به او شلیک کردند. تیرانداز المپیکی در مسیر بیمارستان درگذشت. روح الله داداشی، یکی از قوی ترین مردان ایران در درگیری خیابانی کشته شد. سه جوان سوار بر پراید با سرنشینان خودرو داداشی کل کل می کنند و زمانی که قوی ترین مرد ایران از اتومبیل خود پیاده  می شود یکی از آن ها به گردن داداشی با چاقو ضربه می زند و او را به قتل می رساند.

لحظات جنجالی جهان ورزش

دیدگاه تان را بنویسید