گزارش جی پلاس

لحظات جنجالی جهان ورزش| فوتبالیست هایی که به تجاوز و تعرض جنسی متهم شدند

فوتیالیست های مشهور و بزرگی به تجاوز و تعرض جنسی متهم و محکوم شدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: بدترین اتفاق برای یک ورزشکار حرفه ای متهم شدن به تجاوز یا تعرض جنسی است. در جهان فوتبال بازیکنان سرشناسی به خشونت و سو استفاده جنسی محکوم و راهی زندان شدند. البته گاهی اوقات این شکایت ها تنها برای لکه دار شدن چهره فوتبالیست مشهور و اخاذی از ستاره های این رشته  ورزشی انجام می شود که در این صورت حکمی صادر نمی شود. 

روبینیو

بازیکنانمهاجم سابق رئال مادرید، منچسترسیتی و میلان به ۹ سال زندان و پرداخت ۶۰ هزار یورو محکوم شد. او به خاطر تجاوز گروهی به یک جوان آلبانیایی در یک کلوپ شبانه در میلان با این حکم روبرو شد. روبینیو همچنین به منحرف کردن تحقیقات در رابطه با این موضوع متهم شد. از زمانی که حکم بازیکن برزیلی اعلام شده او در اروپا حضور نداشته و به همین خاطر محکومیتش را نگذرانده است. روبینیو در حال حاضر بدون تیم است. 

کریستیانو رونالدو

بازیکنانمهاجم پرتغالی به تجاوز جنسی به کاترین مایورگا در سیزدهم ژوئیه ۲۰۰۹ در اتاق یکی از هتل های لاس وگاس متهم شد. با وجود اینکه مایورگا از ادامه رابطه برقرار کردن با رونالدو امتناع کرده است اما ستاره پرتغالی به تعرض خود ادامه داده است. "در اشپیگل" در سال ۲۰۱۷ نوشت که رونالدو با مایورگا توافق کرده است که شکایتی انجام نپذیرد‌‌ و برای حق السکوت چهار میلیون یورو پرداخت کرده است اما مایورگا آن را کافی ندانست و چند سال بعد از ستاره پرتغالی شکایت کرد. در نهایت دادگاه در سال ۲۰۱۹ مدارک را ناکافی دید و رونالدو محکوم نشد. 

میسون گرینوود

بازیکناننامزد سابق مهاجم منچستریونایتد ویدئو و عکس هایی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد که نشان از احتمال کتک زدن بازیکن انگلیسی می داد. البته نامزد گرینوود  آن تصاویر را پاک کرد. با این حال صدای ضبط شده ای در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد که نشان می داد تعرض جنسی هم اتفاق افتاده است. بازیکن ملی پوش در نخستین روزهای سال ۲۰۲۲ دستگیر شد و اکنون به قید وثیقه آزاد است تا تحقیقات ادامه پیدا کند. باشگاه منچستریونایتد اعلام کرد تا اطلاع ثانوی این بازیکن حق بازی و تمرین کردن در این تیم را ندارد. 

دیگو مارادونا

بازیکناندر سال ۲۰۱۴ ویدئویی از اسطوره فوتبال آرژانتین منتشر شد که نامزدش، روسیو اولیوا را کتک می زند. همچنین در سال ۲۰۱۷ درگیری شدیدی با نامزدش در هتلی در اسپانیا داشت که پلیس وارد ماجرا شد. در هر دو مورد اولیوا تصمیم گرفت از مارادونا شکایت نکند. 

بنجامین مندی

بازیکنانبازیکن فرانسوی به تعرض و تجاوز به زنان محکوم شد. نخستین بار در آگوست ۲۰۲۱ به شش مورد تجاوز و یک مورد آزار جنسی متهم و از دوم تا دهم سپتامبر در بازداشت موقت ماند. او دوباره در ماه دسامبر به تجاوز دیگری متهم و دستگیر شد. مندی اکنون به قید وثیقه آزاد است.  

ادام جانسون

بازیکنانبازیکن انگلیسی که با منچسترسیتی قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرد به خاطر سو استفاده جنسی از یک دختر ۱۵  ساله به شش سال زندان محکوم شد. او سه سال در زندان بود و پس از آن نتوانست با هیچ تیمی قرارداد امضا کند. 

نیمار

بازیکنان

می ۲۰۲۱ نایکی قراردادش را با مهاجم برزیلی فسخ کرد چون نیمار در تحقیقی که به خاطر شکایت یکی از کارکنان این شرکت آغاز شده بود همکاری نکرد. کارمند نایکی اعلام کرده بود که توسط بازیکن پاری‌سن ژرمن مورد تعرض قرار گرفته است. در جریان یکی از مراسم های نایکی در نیوریوک نیمار تلاش کرد تا کارمند این شرکت را مجبور به رابطه جنسی کند. این اتفاق در سال ۲۰۱۶ رخ داد. 

سانتی مینا

بازیکنانبازیکن سلتاویگو چهارشنبه ای که گذشت به خاطر سو استفاده جنسی از یک جوان در سال ۲۰۱۷ به چهار سال زندان محکوم شد. پس از اعلام این حکم باشگاه اسپانیایی به طور موقت مینا را اخراج کرد. مهاجم اسپانیایی درخواست فرجام خواهی خواهد داد. 

رافائل فان در فارت

بازیکنان

بازیکن سابق رئال مادرید در سال ۲۰۱۳ در جشن پایان سال به همسرش سیلوی آسیب رساند. "دی لینکه" حزب سیاسی چپگرای آلمان از فان در فارت خواست به خاطر این رفتار زشت عذرخواهی کند و از حضور در یک دیدار محروم شود. 

رایان گیگز

بازیکناناسطوره تیم منچستریونایتد نوامبر ۲۰۲۰ به خاطر خشونت جنسی دستگیر شد. سرمربی ولز به آسیب احتمالی به نامزدش، کیت گرویل متهم شده بود. گیگز در یک درگیری جراحات سطحی را به نامزدش وارد کرد. درگیری لفظی این زوج زمانی آغاز شد که گرویل پیام های نامناسب رایان را به دو زن دیگر دیده بود. گیگز پس از این که به قید وثیقه آزاد شد در یک بیانیه این اتهامات رد کرد. 

جاناتان فابرو

بازیکنانبازیکن سابق بوکاجونیورز و ریورپلاته به خاطر تجاوز به برادرزاده و فرزند خوانده اش در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ به ۱۴ سال زندان محکوم شد. فرزند خوانده فابرو از پنج سالگی تا یازده سالگی مورد تعرض بازیکن آرژانتینی قرار گرفته بود. پیام هایی که در واتس بین این دو نفر رد و بدل شده بود نقش مهمی در محکوم شدن فابرو داشت. این بازیکن در سال ۲۰۱۷ دستگیر شد. 

آراندینا

بازیکنان

کارلوس کوادرادو، ویکتور رودریگس و رائول کالو، سه بازیکن تیم آراندینا در سال ۲۰۱۹ به تعرض جنسی به یک نوجوان ۱۵ ساله متهم شدند. نخستین حکم برای آن ها ۳۰ سال زندان بود اما در سال ۲۰۲۰ همه چیز عوض شد. یکی از محکومین بی گناه اعلام شد و دو بازیکن دیگر حکمشان به دو سال زندان کاهش یافت چون دادگاه جرم آن ها را سو استفاده جنسی عنوان کرد و نه تعرض جنسی. 

 

دیدگاه تان را بنویسید