گزارش جی پلاس از لحظات جنجالی جهان ورزش

فوتبالیستی که می‌گوید مثل سگ غذا می خورد و قرار بود دزد شود!

مهاجم ایتالیایی با وجود داشتن استعداد بالا هرگز از بالاترین حد توانایی های خود استفاده کرد و خوشگذرانی را به بهترین بودن ترجیح داد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، آنتونیو کاسانو یکی از بازیکنان  سرشناس جهان فوتبال بود اما نه به خاطر این که مهاجم بزرگی بود یا افتخارات زیادی داشت، بلکه جنجال هایش باعث می شد توجه رسانه ها را به خود معطوف کند. بازیکن ایتالیایی که در طول دوران حرفه ای خود برای تیم های بزرگی همچون رئال مادرید، میلان، اینتر و رم بازی کرد بی پرده صحبت می کرد و رفتارهای نامتعارفی داشت. 

کریستیانو رونالدو

مهاجم سابق رئال مادرید نه تنها ستاره پرتغالی را بهترین  بازیکن تاریخ نمی داند بلکه او را در میان پنج بازیکن بزرگ تاریخ هم قرار نمی دهد. کاسانو حتی رونالدو نازاریو را بهتر از کریستیانو می داند. او در این رابطه به پیام رونالدو اشاره کرد و گفت: "کریستیانو از واتس اپ پیام داد و از من خواست به خاطر تمام کارهایی که انجام داده و گل هایی که زده است احترام بیشتری به او بگذارم. به من گفت که ۷۵۰ گل زده است و من تنها ۱۵۰ بار گلزنی کرده ام. رونالدوی عزیز می خواهم یک چیز به تو بگویم: تو همه چیز داری داری، راحت باش و با آرامش بیشتری زندگی کن. مانند مسی باش به جای اینکه برای من پیام بفرستی."

رئال مادرید و مهمانی های شبانه 

بازیکن ایتالیایی بزرگترین اشتباه دوران بازی اش را جدایی از رئال مادرید عنوان کرد. با این حال او روزهای پرحاشیه ای در این تیم داشت. کاسانو در زمان حضورش در اسپانیا در هتل اقامت داشت و پرخوری و روابط نامشروع به یکی از عادت های بدش تبدیل شد تا جایی که به خاطر خوردن نوتلا ۱۴ کیلو وزن اضافه کرد. او هر جمعه به رم می رفت و به گفته خودش مثل سگ می خورد و نمی خوابید. یک بار در یکی از مهمانی هایش در پایتخت ایتالیا پلیس به خانه اش رفت چون همسایه ها از صدای زیاد و موزیک شکایت کرده بودند. او که در آن زمان تنها ۲۳ سال داشت در شهرت غرق شده بود و بعدها متوجه شد چه فرصت بزرگی را در "بزرگترین تیم دنیا" از دست داده است. کاسانو گفت: "در مادرید سزوار بودم که من را بکشند چون رفتارهایم قابل تحمل نبود." او در حالی که  قرارداد شش ساله داشت پس از ۱۸ ماه سفیدپوشان را ترک کرد. 

فابیو کاپلو 

کاپلو در دو تیم مختلف سرمربی مهاجم ایتالیایی بود. کاسانو او را بهترین سرمربی دوران بازیگری اش می دانست اما آن ها رابطه خوبی با هم نداشتند. در رم همیشه با هم درگیر بودند و در رئال مادرید این تنش ادامه داشت. آنتونیو در یکی از بازی ها تمام نیمه دوم را به گرم کردن مشغول بود اما سرمربی ایتالیایی او را به زمین نفرستاد. این موضوع موجب خشم بازیکن ایتالیایی شد و او در در رختکن پس از توهین به کاپلو گفت: "مانند پول مونوپولی تقلبی هستی."  کاسانو پیش از شروع یکی از بازی های رئال مادرید با دیارا و رونالدو نازاریو مشغول صحبت بود و در هر حالی که نسبت به نیمکت نشینی اش معترض بود با خنده ادای کاپلو را در می آورد. او به همین خاطر جریمه شد. 

درگیری با داور و مدیر باشگاه 

یکی از جنجالی ترین دوران مهاجم ایتالیایی زمانی بود که پیراهن سامپدوریا را بر تن می کرد. او باید برای دریافت جایزه به هتل می رفت اما نخواست این کار را انجام دهد. گارونه، رییس باشگاه ایتالیایی اصرار کرد و در مقابل کاسانو پس از توهین به او ضربه زد. در سال ۲۰۰۸ در دیدار برابر تورینو از زمین اخراج شد. آنتونیو که از این اتفاق به شدت عصبانی شده بود پیراهنش را در آورد و پرت کرد به سمت داور. او در حالی که با چشمان گریان زمین را ترک می کرد به داور توهین کرد و گفت: "در رختکن منتظرت هستم." 

تبهکار 

کاسانو در یکی از ناامن ترین محله های باری زندگی می کرد که پر از خشونت بود. علاقه اش به فوتبال موجب شد در مسیر دیگری قرار بگیرد. او در زندگی نامه اش نوشت: "اگر آن گل را برابر اینتر به ثمر نمی رساندم،  دزد می شدم." همچنین نوشت: "۱۷ سال مانند یک بدبخت زندگی کردم و ۹ سال مانند یک میلیونر، هشت سال دیگر باقی مانده تا برابر شوند." با وجود اینکه فوتبال زندگی مهاجم ایتالیایی را عوض کرد اما او هرگز از بیشترین ظرفیت خود استفاده نکرد و تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد از توانایی اش را به کار گرفت. "می دانم اگر شخصیت دیگری داشتم جام های بیشتری فتح می کردم و بهتر بازی می کردم اما باور کنید من احساسات فوق العاده ای را تجربه کردم." کاسانو با این جمله از فوتبال خداحافظی کرد‌. 

دیدگاه تان را بنویسید