سوت جنجالی داور در جام ملت‌های آفریقا/ وقتی قند خون دردسرساز می‌شود! + ویدئو

قضاوت داور اهل زامبیا در دیدار تیم‌های ملی تونس و مالی با جنجال و تصمیم‌های عجیب همراه بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در جریان مسابقات جام ملت‌های فوتبال آفریقا، دیشب (چهارشنبه) تیم های ملی تونس و مالی به دیدار هم رفتند اما این دیدار یک حاشیه عجیب و غریب داست؛ جانی سیکازوه، داور اهل زامبیا که قضاوت بازی را بر عهده داشت در اواخر بازی چند تصمیم فاجعه‌بار و عجیب داشت که باعث شد بازی به جنجال کشیده شود و این داور هم ضمن اخراج از مسابقات، بخت قضاوت در جام جهانی 2022 قطر را هم از دست بدهد.

* ساعت داور میزان نبود؟

ایسنا نوشت: ساعت این داور زامبیایی جلوتر از زمان بازی بود و به همین دلیل در دقیقه ۸۵ سوت پایان بازی را به صدا درآورد. تنها پس از ۸۵:۰۶ دقیقه، سیکازوه بازی را به پایان برد و سوت بازی به صدا درآمد. با این حال بازیکنان او را متقاعد کردند که اشتباه کرده است. در ادامه دو تیم به بازی برگشتند و این بار نیز داور بعد از ۸۹:۴۵ دقیقه بالاخره بازی را تمام کرد که زودتر از حد مجاز بود. سیکاوزه از اعتراضات خشمگین تونسی‌ها تحت تأثیر قرار نگرفت.

بعد از گذشت ۲۵ دقیقه، قرار شد دو تیم برای انجام این چند دقیقه تلف شده به زمین بازگردند و البته قضاوت بازی به عهده داور چهارم باشد اما با وجود ورود بازیکنان مالی به زمین، تونسی‌ها حاضر به این کار نشدند.

این بازی در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود مالی به پایان رسید. تک گل مالی در این دیدار را ابراهیم کانه به ثمر رساند. این در حالی است که مالی از دقیقه ۸۷ در پی اخراج ال بلال توره ۱۰ نفره شده بود.

* قند خون بالا، تمرکز داور را به هم زد

ورزش سه هم به نقل از روزنامه العربیه الجدید نوشته است: یک منبع نزدیک به کنفدراسیون فوتبال آفریقا روز چهارشنبه فاش کرد که داور زامبیایی از بیماری دیابت رنج می‌برد، او خیلی تلاش می کند که بر این مشکلاتی که از آن رنج می برد، غلبه کند و بیماری‌اش را مخفی می کند.

همین منبع اعلام کرد که تصمیم روز گذشته این داور، می تواند به دلیل افزایش دما و رطوب در شهر لیمبی کامرون، محل برگزاری مسابقه بوده باشد چرا که این مساله باعث بالا رفتن قند خون داور دیدار و در نتیجه سردرگمی او شده و جانی سیکازوه در نیمه دوم تمرکزش را از دست داد.

داور زامبیایی

دیدگاه تان را بنویسید