گزارش جی پلاس

لحظات جنجالی جهان ورزش| بازی های خشنی که بییشترین اخراجی را داشتند

خشونت در فوتبال گاهی تا حدی بالا می رود که زمین فوتبال به زمین جنگ تبدیل می شود و منجر به اخراج تعداد زیادی از بازیکنان می شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: در یک بازی فوتبال دریافت کارت قرمز اتفاق عادی است اما زمانی که خشونت اوج می گیرد ممکن است تعداد اخراجی های بازی از حد معمول فراتر برود و حتی به یک رکورد جهانی تبدیل شود. اغلب بازی های پر کارت (قرمز) در رقابت های فوتبال آمریکای جنوبی دیده شده اند چون خشونت در این قاره زیاد است و درگیری های شدیدی میان بازیکنان دو تیم اتفاق می افتد تا جایی که ممکن است تمام بازیکنان داخل و بیرون از زمین اخراج شوند. 

۴ کارت قرمز 

هلند و پرتغال

کارت قرمز

بیست و پنجم ژوئن ۲۰۰۶ هلند و پرتغال در یک هشتم نهایی جام جهانی آلمان به مصاف هم رفتند که این دیدار به دلیل خشونت بالا به "جنگ نورمبرگ" معروف شد. در این دیدار داور ۱۶ کارت نشان داد و چهار بازیکن اخراج شدند که یک رکورد در تاریخ رقابت های بین المللی فیفا محسوب می شود. از آغاز بازی فستیوال تکل ها و انواع برخوردها دیده شد و والنتین ایوانف (داور) تنها با جریمه بازیکنان تلاش می کرد بازی را کنترل کند. هدف هلندی ها از ابتدا آشکار بود؛ بیرون کردن کریستیانو رونالدو از زمین. آن ها به خواسته خود رسیدند و ستاره پرتغالی در دقیقه ۳۳ درد را نتوانست تحمل کند و زمین را ترک کرد. در نهایت این پرتغال بود که با پیروزی یک بر صفر به مرحله بعد صعود کرد. 

۵ کارت قرمز 

آمه‌ریکا د کالی و ریورپلاته

کارت قرمز

در سال ۲۰۰۳ دو تیم آمه‌ریکا کلمبیا و ریورپلاته آرژانتین در یک چهارم نهایی کوپا لیبرتادورس برابر هم قرار گرفتند و میزبان با نتیجه ۴ بر یک پیروز شد. آمه‌ریکا از دقیقه ۴۵ به دلیل اخراج بازیکنش ۱۰ نفره به کار خود ادامه داد، در حالی که با دو گل از حریفش پیش افتاده بود. در دقایق پایانی تنش بالا گرفت و داور مجبور شد چهار بازیکن را اخراج کند (سه نفر از ریورپلاته و یک نفر از آمه‌ریکا). آریل گارسه (بازیکن ریور) پس از این که فرناندو کاسترو موهایش را کشید به سرمربی آمه‌ریکا مشت زد و کارت قرمز دریافت کرد. پلیس وارد ماجرا شد و مردان ریورپلاته چند مامور را نیز کتک زدند. داور به خاطر این درگیری ها ۹ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد و در پایان میزبان با کسب پیروزی به دور بعد راه یافت. 

۶ کارت قرمز 

الیمپیا و اتلتیکو مینیرو

کارت قرمز

دو تیم پاراگوئه ای و برزیلی در مرحله گروهی کوپا لیبرتادورس ۱۹۷۲ برابر هم قرار گرفتند‌. بازی تا دقیقه ۷۴ با تساوی ۲ -۲ در جریان بود که ناگهان شرایط عوض شد. پنج بازیکن اتلتیکو کارت قرمز دریافت کردند و بازی  به دلیل شش نفره شدن تیم مهمان نیمه تمام ماند. یکی از بازیکنان الیمپیا هم کارت قرمز گرفت تا این دیدار شش اخراجی داشته باشد. کنمبول (کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی) الیمپیا را برنده این دیدار اعلام کرد. 

 نادی و اف سی کیوی

کارت قرمز

در لیگ قهرمانان اقیانوسیه ۲۰۱۶ رکورد عجیبی به ثبت رسید و گئورگ تایم (داور)  در دیدار اف سی کیوی (ساموا) و نادی (فیجی) شش کارت قرمز نشان داد. در لحظات پایانی نیمه نخست این بازی داور دو کارت قرمز به بازیکنان هر دو تیم نشان داد. در حالی که میزبان ۳ بر یک پیش بود (دقیقه ۸۰) و به نظر می رسید برنده بازی باشد درگیری میان دروازه‌بان نادی و بازیکن اف سی کیوی ایجاد که شد داور هر دو را اخراج کرد. تنها چند دقیقه بعد مهمان اختلاف را به حداقل رساند و لحظاتی بعد یکی دیگر از بازیکنان کیوی با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد. در وقت اضافه ۹ دقیقه ای نادی دو گل دیگر به ثمر رساند و یک اخراجی داد تا این دیدار جنجالی با پیروزی ۴ بر ۳ مهمان به پایان برسد. 

بلومینگ و املک

کارت قرمز

یکی از خشن ترین دیدارهای تاریخ کوپا لیبرتادورس بیست و ششم مارس ۱۹۹۹ بین دو تیم بلومینگ (بولیوی) و املک (اکوادور) برگزار شد که شش اخراجی داشت. از دقیقه ۳۳ داور مجبور شد از کارت قرمز استفاده کند و آخرین بازیکن در پنج دقیقه مانده به پایان بازی زمین را ترک کرد. این دیدار به حدی خشن بود که باید از تاریخ پاک شود. بلومینگ با وجود اینکه در نیمه نخست ۱۰ نفره شد توانست با دو گل حریفش را شکست دهد. 

۸ کارت قرمز

گرمیو و اینتر

کارت قرمز

مهمترین ال کلاسیکو برزیل در سال ۲۰۰۸ به یک جنگ تبدیل شد و هشت بازیکن کارت قرمز دریافت کردند. گرمیو و اینتر برای نخستین بار در کوپا لیبرتادورس برابر هم قرار می گرفتند. درگیری ها از دقایق نخست در زمین دیده شد. پس از خطای شدیدی که روی بازیکن میزبان شد تنش بالا گرفت. در لحظات پایانی درگیری شدیدی میان بازیکنان ایجاد شد و اغلب بازیکنان نیمکت نشین هم وارد این جریان شدند. داور و کمک هایش به دنبال پایان دادن این دعوا بودند و در نهایت فرناندو راپالینی چهار بازیکن گرمیو (یک بازیکن ذخیره) و تیم مهمان را اخراج کرد. این دیدار پربرخورد با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید. 

۱۹ کارت قرمز

بوکاجونیورز و اسپورتینگ کریستال

کارت قرمز

سیاه ترین دیدار تاریخ کوپا لیبرتادورس هفدهم مارس ۱۹۷۱ در بوینس آیرس برگزار شد. بوکا و اسپورتینگ لیما برای صدرنشینی تلاش می کردند اما بازی به یک جنگ باورنکردنی تبدیل شد. میزبان در ابتدا دروازه اش باز شد اما با دو گلی که به ثمر رساند توانست پیش بیفتد. در دقیقه ۶۹ دوباره بازی مساوی شد اما ناگهان پس از تمارض بازیکن بوکا که داور خطا اعلام نکرد خشم میزبان منجر به بزرگترین درگیری تاریخ فوتبال شد. ۲۱ بازیکن زمین به جز خولیان مندس (بازیکن بوکا) به جان هم افتاندند. همه به جز دو دروازه‌بان دو تیم کارت قرمز دریافت کردند اما این پایان ماجرا نبود. سه بازیکن به دلیل جراحت راهی بیمارستان شدند و بقیه (بازیکنان، مربیان و داوران) به اداره پلیس فرستاده شدند. 

۲۰ کارت قرمز 

اسپورتیوو آملیانو و خنرال کابایرو

کارت قرمز

یکم ژوئن ۱۹۹۳ رکورد بیشترین اخراجی در یک بازی شکسته شد. این بار هم در آمریکای جنوبی این اتفاق رقم خورد. در لیگ پاراگوئه اسپورتیوو آملیانو و خنرال کابایرو به مصاف هم رفتند که ۲۰ بازیکن  کارت قرمز دریافت کردند. از دقیقه ۳۰ دو بازیکن به دلیل بازی خشن اخراج شدند. تنها دو دقیقه بعد بازیکن آملیانو با آرنج به صورت حریف ضربه زد و بازیکن خنرال غش کرد. بازیکن میزبان به پزشکی که وارد زمین شده بود نیز ضربه زد. در این لحظه درگیری آغاز شد و تماشاگر، بازیکنان و مربیان به جان هم افتادند، تنها کسانی که دعوا نکردند بازیکنی که روی زمین افتاده بود و شماره ۱۰ تیم خنرال. در نهایت درگیری به پایان رسید و ویلیام ویلر (داور) شرایط بازی را برای شروع مجدد فراهم کرد. او هر دو کاپیتان دو تیم را فراخواند و آن ها را به خاطر اتفاق هایی که افتاد اخراج کرد. دوباره هواداران و مربیان وارد زمین شدند. بیش از ۱۰۰ نفر گرد داور جمع شده بودند، بر سرش فریاد می زدند و به سمتش آب دهان می انداختند. ویلر توانست بدون اینکه آسیبی ببیند خود را از آن مخمصمه نجات دهد. نام او در کتاب رکورد گینس به ثبت رسید‌. 

۳۶ کارت قرمز 

کلایپوله و ویکتوریانو آرناس

کارت قرمز

۱۸ سال پس از آن دیدار در پاراگوئه رکورد گنیس شکسته شد. این بار همه بازیکنان درون زمین و ذخیره دو تیم کلایپوله و ویکتوریا آرناس اخراج شدند. هیچکس تصور نمی کرد بازی دو تیم میانه جدول لیگ آرژانتین به این شکل به پایان برسد. این دیدار در مجموع آرام بود و برخوردهای شدیدی اتفاق نیفتاد. تنها یک بازیکن پیش از سوت پایان اخراج شد که آن هم به خاطر دریافت دو کارت زرد بود و اتفاق عادی محسوب می شد. زمانی که دامیان روبینو سوت زد بازیکنی که اخراج شده بود توانست از پلیس عبور کند و به درون زمین برود تا به یکی از بازیکنان حریف ضربه بزند. او پس از رسیدن به هدفش شروع به دویدن کرد چون می دانست همه بازیکنان می خواهند او را کتک بزنند. آن ها وارد رختکن شدند و درگیر شدند و پس از ترک آنجا پلیس وارد ماجرا شد. داور همان لحظه کارت قرمز ها را نشان نداد چون موجب خشونت بیشتر می شد. در هر حال این دیدار رکورد بیشترین اخراجی را دارد و بعید است چنین اتفاقی دوباره در تاریخ فوتبال تکرار شود‌.

دیدگاه تان را بنویسید