گزارش جی پلاس

لحظات جنجالی جهان ورزش|ستاره ای که به شکل های مختلف قانون را دور می زد

مهاجم سابق تیم ملی مکزیک و فرماندار مورلوس چه در بیرون و چه درون زمین با رسوایی های زیادی روبرو شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: کواوتموک بلانکو یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال مکزیک بود و سومین گلزن برتر تیم ملی کشورش به حساب می آید‌. با این حال چه در دوران بازی و چه زمانی که وارد سیاست شد جنجال ها و رسوایی های زیادی به بار آورد. فرماندار ایالت مورلوس که در زمین دست از تحقیر و توهین برنمی داشت در دنیای سیاست هم تا می توانست تخلف کرد و قوانین را زیر پا گذاشت. 

مشت زدن روزنامه نگار

مارس ۲۰۰۳ آمه‌ریکا و وراکوروس در ورزشگاه لوییس پیراتا فوئنته مکزیک برابر هم قرار گرفتند. در آن بازی بلانکو دستانش را از پنجره رختکن مهمان بیرون برد تا به داوید فایتلسون، روزنامه نگار با مشت ضربه بزند. با وجود اینکه چند روز بعد مهاجم مکزیکی عذرخواهی کرد اما همیشه نسبت به خبرنگاران و گزارشگران با فاصله می ایستاد. 

تمسخر داور زن 

بلانکو چه درون زمین و چه بیرون از آن به همه توهین می کرد. او نسبت به حضور ویرجینیا تووار به عنوان نخستین داور زن در لیگ مکزیک بی تفاوت نماند و داور مکزیکی را تحقیر کرد. مهاجم آمه‌ریکا گفت: "بهتر بود تو را برای ظرف شستن می گذاشتند."

ورود به تله نوولا

مهاجم ملی پوش زمانی که به شهرت رسید راه را برای ارتباط برقرار کردن با هنرمندان باز کرد‌ و توانست در تلویزیون نقش آفرینی کند. او در تله نوولا (مجموعه های  تلویزیونی در آمریکای لاتین) "غلبه بر عشق" در نقش یک آتش‌نشان بازی کرد بدون اینکه کلاس بازیگری را گذارنده باشد. با وجود این که پیام های منفی به خاطر نداشتن استعداد در بازیگری دریافت کرد اما به آن ها اهمیتی نداد.  

روابط عاشقانه متعدد

همسر بلانکو در نخستین روزهای فوتبال حرفه ای اش ماریسلا سانتویو بود که مادر اولین فرزندش نیز بود. با این حال زمانی که به شهرت رسید روابط عاشقانه اش با بازیگران تلویزیون آغاز شد. او در ابتدا با لیلیانا لاگو وارد رابطه شد که همسر گزارشگر ورزشی انریکه گارای بود. بلانکو با وجود این که محکوم شد به چهره این شخص ضربه زده است دومین دخترش از این رابطه به دنیا آمد. روسانا نهرا و گالیلئا مونتیخو نیز دیگر معشوقه های مهاجم مکزیکی بودند. او در نهایت در سال ۲۰۱۵ با ناتالیا رسنده ازدواج کرد و از او یک فرزند دارد.

سیاست

بلانکو پنجم مارس ۲۰۱۶ از دنیای فوتبال خداحافظی کرد اما پیش از آویختن کفش هایش تصمیم گرفته بود وارد دنیای سیاست شود. رسوایی هایی ستاره سابق تیم ملی مکزیک از این زمان شروع شد. او برای رسیدن به اهدافش قانون را مدام زیر پا گذاشت و به تخلف های متعدد متهم شد اما همچنان فرماندار ایالت مورلوس مکزیک باقی مانده است. 

رشوه 

مهاجم ملی پوش در سال ۲۰۱۵ نامزد حزب سوسیال دموکرات شد تا بتواند شهردار کوئرناوا (مرکز و بزرگترین شهر ایالت مورلوس) شود. این اتفاق در حالی رخ داد که تحصیلاتی نداشت. بعد از چند سال آشکار شد فقط برای نامزد شدن هفت میلیون پسو رشوه داده است بدون اینکه در انتخابات برنده یا بازنده شود. بلانکو در سمت جدید خود بیش از ۱۰۰ میلیون پسو را به شرکت های خیالی انتقال داد به جای این که هزینه های آبرسانی را پرداخت کند. او شهر کوئرناواکا را بدون آب گذاشت تا میلیون ها پسو را بدزدد.

دزدیدن هویت 

بلانکو از طبقه پایین جامعه بود و به نظر می رسید به عنوان شهردار برای مردم احترام قائل شود اما این چنین نبود. او هویت گیرمو کوئنکا کواوتله، جوان ۲۵ ساله معلول را دزدید تا میلیون ها پسو به جیب بزند. بر اساس اسناد این پسر جوان از یک شرکت خیالی ۱۳ میلیون به دست آورده بود. گیرمو می دانست قربانی یک کلاه برداری از سمت شهردار بلانکو شده است.  

اعتصاب غذا 

دسامبر ۲۰۱۶ کنگره مورلوس علیه بلانکو استیضاحی را مطرح و مهاجم سابق تیم ملی مکزیک را به دور زدن قوانین در رابطه با شهردار شدن متهم کرد‌. این کنگره اعلام کرد بلانکو پنج سال اقامت در این شهر نداشته و در شغل های خود غیبت داشته است. بازیکن سابق آمه‌ریکا در واکنش به این موضوع نزدیک به دو روز اعتصاب غذا کرد. 

پارتی بازی 

بلانکو ابتدا به عنوان شهردار و سپس فرماندار خیلی از اقوام، دوستان، مربی و هم تیمی های سابق خود را بر سمت های مهم نشاند. از مدیر موسسه ورزشی تا منشی اش بدترین گروه را تشکیل داده بودند. اولیسس براوو، به لطف برادرش نامزد شواری شهر شد و توانست رهبر حزب PES (یک حزب سوسیال) شود. بلانکو به دلیل این رسوایی ها در یک نظر سنجی به عنوان بدترین فرماندار مکزیک انتخاب شد. 

به قتل رساندن فعالان اجتماعی 

مهاجم بازنشسته در دوران فرمانداری اش با رسوایی دیگری روبرو شد که آن قتل های سیاسی بود. هشت فعال اجتماعی در مناطق مختلف در این دوران کشته شدند. اغلب آن ها فعالان حقوق بشر و محیط زیست بودند. آخرین قتل یازدهم فوریه ۲۰۲۲ اتفاق افتاد. فرانسیسکو واسکس مخالف پروژه نیروگاه حرارتی در شهر آیالا بود. او یک روز قبل از کشته شدن اعلام کرد تهدید به مرگ شده است. 

رابطه با باندهای تبهکاری و قاچاقچیان 

در نخستین روزهای سال ۲۰۲۲ عکس جنجالی از بلانکو منتشر شد که در کنار سه رهبر باندهای تبهکاری، ایروینگ ادواردو سولانو ورا معروف به "ال پروفه" رییس کارتل جنگجویان متحد، اومرو فیگروئا مسا معروف با "لا تریپا" رهبر گروه تبهکاران تلااویکاس و رایموندو ایسیدرو کاسترو سانتیاگو معروف به "ال ری" رییس کارتل CJNG در مورلوس بود. بلانکو اعلام کرد آن ها را نمی شناسد اما نمایندگان مجلس از دادگاه ملی خواستند که در این رابطه تحقیق شود. 

دیدگاه تان را بنویسید