جلسه فوری برای جلوگیری از حذف استقلال و پرسپولیس آسیا/ وزیر و رئیس فدراسیون به AFC می‌روند

جلسه مسئولان فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس درباره احتمال حذف سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا آغاز شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ دو روز قبل کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال‌ نامه‌ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرد 2 باشگاه پرسپولیس، استقلال و به دلیل نقص مدارک در در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا و ابطال مجوز حرفه ای قرار دارند. در این بین باشگاه گل‌گهر سیرجان هم با نقص مدارک نمی تواند مجوز حرفه‌ای دریافت کند.

AFC در این نامه به باشگاه‌های ایرانی برای ارائه مدارک و دفاعیات خود تا پایان وقت اداری دوشنبه 6 دی فرصت داده است.

این در شرایطی است که مدیران باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس صبح امروز در جلسه‌ای فوری با حضور مسئولان کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای و فدراسیون فوتبال شرکت کردند تا راهکارهای برون رفت از وضعیت فعلی را بررسی کنند.

عباسی: وضعیت از دستمان خارج است

صحبت هاى سعید عباسی رئیس کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای در محل فدراسیون فوتبال قبل از جلسه اضطراری کمیته مجوز حرفه‌ای‌سازی: این 5 روز مهلت برای هر سه باشگاه است. این شرایط از دست ما خارج است. باید دید با نامه‌نگاری امکان درست شدن این وضعیت هست یا نه.

وی ادامه داد: احتمال جریمه فدراسیون در صورتی خواهد بود که ثابت شود خلاف واقعیت، چیزی گفته است

مصطفوی:عزیزی خادم و سجادی به دیدار شیخ سلمان می‌روند

داریوش مصطفوی، رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای پس از برگزاری جلسه‌ در فدراسیون فوتبال پیرامون نامه AFC مبنی بر حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان، درباره این موضوع که قبلا گفته بود AFC با ایران راه می‌آید، اظهار کرد: من پای آن حرفم ایستاده‌ام. استیناف یک مهلت سه ماهه به باشگاه‌ها داد ولی AFC قبل از آن مهلت نامه‌ای نوشت که 14 ملزومات اجباری دارد. از تیرک دروازه فوتبال مملکت هم ایراد گرفتند. من حس خودم را گفته بودم. ما هنوز کاری با AFC نکرده‌ایم.

ایسنا نوشت: او در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون فوتبال به آن‌ها گزارش داده است، گفت: ولله قسم می‌خورم. دیگر شرایط سنی من طوری نیست که بخواهم دروغ بگویم. فدراسیون فوتبال بیشترین همکاری را با کمیته‌های استیناف، بدوی و استقلال و پرسپولیس کرده است. آقای عزیزی خادم در جلسه اعلام کرد که حاضر است هر نامه سفیدی را برای استقلال و پرسپولیس امضا کند. قرار است وقتی بگیرند که ممکن است قبل از روز دوشنبه باشد که اعضای کمیته‌ها به مالزی بروند و با AFC گفت‌وگو کنند.

رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای ادامه داد: این موضوع دو راه دارد. یکی این که خودمان در داخل مملکت موضوع را حل کنیم. آجورلو و صدری استادان من هستند و قرار شد با وکلای حقوقی‌شان مشورت کنند و جواب نامه AFC را بدهند و از آن طرف، عزیزی خادم با وزیر ملاقاتی با شیخ سلمان داشته باشند. این کار چند مرحله داشته است و در آخر هم می‌تواند به CAS برود. چیزی حدود 52 جلسه برای این کار برگزار شده است. ضمن این که آجورلو و صدری تازه آمده‌اند. 300 میلیارد بدهی مالیاتی برای استقلال و پرسپولیس که این اواخر به وجود نیامده است.

مصطفوی در پایان بیان کرد: من یادم است از دوره‌ی آقای خاتمی داد می‌زنیم و تا دوره آقای رییسی ادامه پیدا کرده است. AFC باشگاه‌های دولتی را نمی‌پذیرد. رئیس مجمع استقلال و پرسپولیس نمی‌تواند یک نفر و وزیر ورزش باشد. سالهاست AFC این موضوع را به ما نامه زده است.

عباسی: سال گذشته وزیر ورزش و تاج در مالزی مجوز موقت گرفتند

سعید عباسی در مورد جلسه امروز مسؤولان فدراسیون فوتبال با مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در مورد راهکارهای جلوگیری از حذف این دو تیم از لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت:‌ مصوباتی در این جلسه مطرح شد. 

وی در مورد اینکه چرا برخلاف فدراسیون‌های قبلی فدراسیون فوتبال فعلی نتوانست مجوز حرفه‌ای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را دریافت کند توضیح داد:‌ متوجه این حرف نمی‌شوم.

رئیس کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در مورد اینکه ظاهرا صحبت‌های عزیزی خادم و مسؤولان کمیته‌های بدوی و استیناف به مجوز حرفه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا مدرک داده است، گفت: به هیچ وجه چنین موضوعی نیست، سال گذشته هم این قضیه به همین شدت بوده است اما ممیزی‌های AFC به دلیل کرونا و سایر مسائل در کشورهای دیگر به این شدت اعمال نشد. مدارک برخی باشگاه‌های عربستانی و کشورهای دیگر هم بررسی شده و امسال AFC خیلی محکم برخورد می‌کند. سال‌های گذشته هم چنین قضیه‌ای بود، کمیته بدوی و استیناف هم مانند سال‌های گذشته کار خودشان را انجام دادند. 

وی در مورد اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا به هیچ باشگاهی مجوز موقت نمی‌دهد گفت: از چه لحاظ مجوز موقت نمی‌دهد؟ یکی از مشکلات موجود این است باید از افرادی که اهل کار هستند و نتایج و ارتباطات را می‌دانند مثل عزیزی‌خادم سوال داشته باشیم تا آنها هم جواب درست به ما بدهند منتهی برخی مواقع نیازی به صحبت کردن هم نیست زیرا تمام صحبت‌ها رصد می‌شود. باید دقت کنیم در باغ سبز نشان ندهیم و به خودمان هم دروغ نگوییم کلیت ماجرا این است اگر سال‌ها با همین روش جلو رفتیم دیگر نباید این مسیر را ادامه بدهیم.

عباسی اضافه کرد: اکنون  AFC شرایط را سخت کرده و علاوه بر نظر دادن کمیته‌های استیناف و بدوی خودش هم به صورت مستقیم برخی مسائل را جدا می‌کند و توسط شرکت‌هایی مثل شرکت آلمانی وارد ماجرا می‌شود، این شرکت‌ها کار ممیزی انجام می‌دهند. 

رئیس کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در مورد اینکه با توجه به ارسال پرونده دو باشگاه به کمیته انضباطی AFC امکان صادر شدن مجوز حرفه‌ای آنها وجود دارد گفت:‌بحث کمیته انضباطی نیست استقلال و پرسپولیس یا می‌توانند مجوز حرفه‌ای بگیرند یا نمی‌توانند. 

وی در خصوص مالکیت مشترک سرخابی‌ها و مباحث مطرح شده مبنی بر احتمال واگذاری سرخ‌پوشان به وزارت اقتصاد یا دادگستری گفت: AFC در مورد دولت بحث نکرده تیم‌های عربستانی هم دولتی هستند اما راهکارهایی برای حل کردن مسأله به کار می‌گیرند. ما هم باید به این سمت برویم، فرصتی هم اکنون داده‌اند طبق صحبت‌هایی که در جلسه امروز مطرح شد همه باید دست به دست هم بدهیم تا اصل موضوع حل شود.دیگر نباید مسائل بی‌ربط را به هوادار بگوییم. تیم‌های دیگر هم همین وضعیت را دارند عملکرد فولاد و سپاهان تأیید شد و این دو باشگاه فعلا برای دریافت مجوز حرفه‌ای تأییدیه گرفته‌اند. مشکل گل‌گهر هم خیلی کم است. 

وی در مورد اینکه آیا پرونده شکایت باشگاه پدیده از پرسپولیس برای دریافت مبلغ 8 میلیارد تومان بابت رضایت‌نامه یحیی گل‌محمدی و دستیارانش هم شامل ممیزی AFC می‌شود گفت: قشنگ‌ترین حالت این است که وقتی می‌خواهید خبری انعکاس بدهید با اصول کار جلو بروید و اینگونه نباشد امروز فردی چیزی بگوید و فردا دیگری چیز دیگری را. باید دید قوانین چه می‌گوید، خارج از قانون هم نمی‌توان عمل کرد. طبق قانون تمام بدهی‌ها باید قبل از 9 شهریور پرداخت می‌شد. کشورهای دیگری هم که باشگاه‌های آنها در لیگ قهرمانان هستند چنین معضلاتی دارند و اینگونه نیست بگوییم فقط شرایط ایران به این شکل است اما وضعیت پرسپولیس و استقلال ویژه است.

عباسی ادامه داد:‌ AFC فرصتی داده و ان‌شاءالله تا دوشنبه هفته آینده مدارک را ارائه بدهند.

رئیس کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در مورد احتمال جلسه عزیزی خادم با شیخ سلمان برای رفع مشکل سرخابی‌ها توضیح داد: هر راهی که قانونی باشد و می‌توان کار را طبق آنها جلو برد قرار است پیش ببریم. سال گذشته هم چنین اتفاقی برای دو تیم افتاد که وزیر ورزش و مهدی تاج به مالزی رفتند و موقت مجوز گرفتند اما بحث اصلی حل نشد. اکنون هم قرار شد کارگروه پرسپولیس و استقلال درباره جوابیه‌های لازم و در خصوص نامه‌های AFC تصمیم‌گیری کنند و تا این هفته ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

نقش تحریم‌ها و کرونا در حذف احتمالی استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان!

سهیل مهدی، عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای پس از برگزاری جلسه‌ در فدراسیون فوتبال پیرامون نامه AFC مبنی بر حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان اظهار کرد: همه ما هرکاری برای همه نمایندگانمان انجام می‌دهیم و بحث استقلال و پرسپولیس نیست. من همیشه به لحظات آخر امیدوار بوده‌ام. بالاخره دقیقه 90 هم جزو دقایق قانونی بازی است.

او در پاسخ به این سوال که چند روز پیش استقلال و پرسپولیس اعلام کردند که مجوز حرفه‌ای را گرفته‌اند، گفت: بحث صادر شدن مجوز را خودشان توضیح دهند. فکر کنم منظورشان این بود که مسیر هموار شده است. باید بپذیریم دو عزیزی که آمدند (آجورلو و صدری) چهار، پنج روز آخر ارسال مدارک بود و خیلی تلاش کردند. تحریم‌ها خیلی ما را اذیت کرده است. پول زیادی دست AFC و فیفا دارند. مگر باشگاه‌ها چقدر منابع درآمدزایی دارند.

عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای در پایان بیان کرد: در این دو سال کرونا بلیت فروشی نداشتند. همچنین وقتی هوادار در سکوها نباشد، ارزش تبلیغات روی پیراهنشان هم پایین می‌آید. گردش مالی روزمره باشگاه‌ها کاهش یافته است. باید بپذیریم که جمیع این اتفاقات کار را سخت کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید