ناصر شهنازی در گفت و گو با جی پلاس مطرح کرد

قهرمانی والیبال ایران در المپیک یک خیال واهی است/ مقابل کانادا به بن بست خوردیم

کارشناس والیبال ایران گفت: المپیک جای بهترین‌های تیم‌های دنیا است و اینکه بگوییم تمام بازی‌ها را می‌بریم و یا قهرمان می‌شویم یک خیال واهی است.

لینک کوتاه کپی شد

ناصر شهنازی در گفت و گو با جی پلاس، در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال در سه مسابقه خود در بازی های المپیک اظهار کرد: المپیک جای بهترین‌ها است؛ اینکه ما بگوییم تمام بازی‌ها را می‌بریم یا اینکه بگوییم قهرمان می‌شویم یک خیال واهی است و فعلا برای ما دور از دسترس است. در این مسابقات قطعا تمام تیم‌ها برد و باخت خواهند داشت و ما هم مستثنی نیستیم. ما باید شرایطمان را طوری برنامه ریزی کنیم که بتوانیم از گروه صعود کنیم و اصلا فعلا نباید به دور بعد توجه کنیم. شرایط ما در حال حاضر حتی برای صعود هم سخت شده و ما مقابل کانادایی قرار گرفتیم که این بازی برایش حکم مرگ و زندگی را داشت و اگر می‌باخت از مسابقات حذف می‌شد. کانادا واقعا آنالیز و شناخت صددرصدی نسبت به تیم ما داشت و با یک برنامه خوب وارد زمین شد.

او افزود: هوگ پسر مربی تیم کانادا یک روز استثنایی را سپری کرد و ما یک بن بست تاکتیکی داشتیم که راه خروج از آن استفاده ریسکی از تعویض تاکتیکی بود. وقتی آن‌ها تیم ما را به این خوبی آنالیز کرده بودند استفاده از تعویض‌های ریسکی شاید می‌توانست جواب بدهد چون با توجه به تجربه‌ای که دارم در این مواقع احتمال جواب دادن این کار خیلی زیاد است اما متاسفانه ما تا آخر بازی با همان ترکیب درزمین بودیم و چون آن‌ها شناخت داشتند راحت نقاط قوت ما را بستند و پیروز شدند. در هر حال والیبال ما در سطح تیم‌های بزرگ مانند لهستان، روسیه و آمریکا نیست و خیلی راه داریم تا بزرگی این تیم‌ها را بدست بیاوریم اما تیم خوبی هستیم و در رنکینگ 10 هستیم  بنابراین این امید را داریم با رفع نقاط ضعف شرایطمان بهتر شود. باید از پتانسیل تمامی بازیکنان در شرایط بحرانی استفاده کنیم؛ با یک برد نباید مغرور شویم و با یک باخت هم نباید ناامید شویم چون هنوز دو بازی تعیین کننده داریم.

شهنازی در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: اینکه ما بتوانیم جزو چهار تیم برتر شویم نه اینکه از محالات باشد اما خیلی سخت است چون واقعا اگر ما از گروه صعود کنیم که به این موضوع خوشبین هستم باز هم با تیم‌هایی که در گروه مقابل هستند شرایط سختی داریم چون بهترین تیم‌های دنیا در آن گروه قرار دارند. به نظرم الان باید تمام تمرکزمان را روی صعود از گروه بگذاریم و نتیجه المپیک قبلی را تکرار کنیم؛ در مرحله بعد مشخص نمی‌کند شاید روزی باشد که بهترین عملکرد را داشته باشیم و بتوانیم یکی از این تیم‌های بزرگ را مغلوب کنیم و شاید هم این اتفاق رخ ندهد. در هرصورت حضور ما در المپیک افتخار بزرگی است و والیبال ما این پتانسیل را دارد در سال‌های بعد با تمرین بیشتر بتواند شرایطش را بهتر کند اما الان با همین بازیکنان باتجربه باید تلاش کنیم به خواسته فدراسیون برسیم.

کارشناس والیبال ایران در پایان صحبت‌های خود گفت: من به عنوان یک هوادار والیبال و یک مربی دوست دارم تیم ملی کشورم سرافراز باشد و به مرحله بعد صعود کند اما باز هم می‌گویم من واقع بینانه نگاه می‌کنم و امیدوارم تمام برنامه ریزی تیم ملی ما برای این دو بازی باشد و اصلا به فکر مرحله بعد نباشیم. من می‌دانم بچه‌ها در شرایط سخت بهتر عمل می‌کنند بنابراین امیدوارم از این شرایط سخت سربلند بیرون بیایند و باعث خوشحالی مردم شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید