جبار قوچان نژاد در گفت و گو با جی پلاس؛

کارشناس والیبال: با نتایج اخیر کار ما در المپیک هم سخت‌تر شد/ بعد از باخت به استرالیا خیلی چیزها را از دست دادیم

کارشناس والیبال ایران گفت: رسیدن به چهار تیم برتر در المپیک دور از دسترس نیست اما باتوجه به بازی‌های اخیر در لیگ ملت‌ها کارمان سخت تر شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جبار قوچان نژاد در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص ارزیابی خود از نتایج تیم ملی والیبال در رقابت‌های لیگ ملت‌ها اظهار کرد:  شروع بازی‌ها ناامید کننده بود اما به مرور با تاکتیک و ارنج‌های مختلف آلکنو به این نتیجه رسیدیم که به دنبال هدف خاصی است از جمله اینکه می‌خواهد ترکیب اصلی را پیدا و بازیکنان را آزمایش کند که موفق هم بود. فکر می‌کردیم زمان می‌برد تا بازیکنان جوان به باور و اعتماد به نفس برسند اما زود این اتفاق رخ داد. من احساسم این است که آلکنو می‌خواست نفرات مختلف را در بازی‌های مختلف تحت فشار قرار دهد و آزمایش کند.

او افزود: به نظرم تا اینجای کار عملکرد بدی نبوده چون نتایج خوبی مقابل ایتالیا، آمریکا و دیگر تیم‌ها کسب کردیم؛ از بازی برابر استرالیا و بعد از آن به نظرم یک سری چیزها را از دست دادیم؛ برد مقابل استرالیا اهمیت داشت و نباید شکست می‌خوردیم بنابراین از آنجا به بعد کمی کار خراب شد. باید به این نتیجه برسیم که پاسور اول ما مرکز خلاقیت و موتور متحرک تیم سعید معروف است و برای المپیک باید آمادگی بیشتری پیدا کنیم. من معتقدم در چند بازی آخر باید به یک ثبات ارنج می‌رسیدیم.  با توجه به اینکه این بازی‌ها برای ما حکم تدارکاتی دارد و به همین راحتی نمی‌توانیم مقابل تیم‌های بزرگ و صاحب سبک بازی کنیم بهترین فضا بود.

قوچان نژاد در پایان صحبت‌های خود با اشاره به شرایط تیم ملی برای حضور در المپیک تصریح کرد: در المپیک کار خیلی سختی پیش رو داریم اما هیچ چیزی دور از دسترس نیست یعنی ما به این باور رسیدیم که کارهای سخت را می‌توانیم انجام بدهیم. باید مطابق با علم روز به جلو حرکت کنیم و شرایط بهتری مهیا کنیم. با توجه به اینکه در لیگ ملت‌ها چند تیم با نفرات اصلی شرکت نکردند به نظرم در شش بازی اخیر باید  به ثبات ارنج  بهتری دست پیدا می‌کردیم و در تغییرات مماشات نکنیم. در کل رسیدن به جمع چهار تیم برتر در المپیک دور از دسترس نیست اما با توجه به نتیجه نگرفتن در چند بازی اخیر کار ما سخت تر شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید