کارشناس والیبال در گفت و گو با جی پلاس؛

ناصر شهنازی: باخت ایران به استرالیا توجیه پذیر نیست/ امیدوارم آرمان‌های فدراسیون والیبال به رویا تبدیل نشود

کارشناس والیبال ایران گفت: فدراسیون آرمان‌هایی برای تیم ملی والیبال دارد که امیدوارم به رویا تبدیل نشود چون شرایط در المپیک واقعا سخت است.

لینک کوتاه کپی شد

ناصر شهنازی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص هفته چهارم مسابقات لیگ ملت‌ها اظهار کرد: شروع این هفته با باخت مقابل استرالیایی که اصلا توقع نمی‌رفت آغاز شد. درست است می‌گوییم این بازی‌ها حکم تدارکاتی دارد و برای افزایش تجربه بازیکنان جوان است اما باخت برابر استرالیا نمی‌تواند توجیه پذیر باشد. مردم به نتایج خیلی اهمیت می‌دهند مخصوصا بازی با تیم‌های آسیایی و حتی خود بازیکنان هم از این شکست ناراحت بودند اما در خصوص برزیل ما در گذشته این تیم را شکست داده بودیم و در لیگ ملت‌ها توانستیم یک بازی آبرومندانه انجام دهیم که البته پیروز نشدیم؛ البته مقابل برزیل انسجام بیشتری نسبت به استرالیا داشتیم.

او افزود: در مورد بازی آخر هم باید بگویم من خودم توقع نداشتم برابر اسلوونی از ترکیب ثابت استفاده شود اما به نظرم آلکنو به ترکیب اصلی‌اش دست پیدا کرده است. ست اول ما مقابل اسلوونی بهترین بازی ما در این تورنمنت بود ولی از ست دوم به بعد این تیم به سرویس‌های بسیار ریسکی روی آورد و دریافت ما دچار مشکل شد. با این حال با توجه به اینکه وعده آلکنو و فدراسیون برای المپیک است ما اظهارنظرهایمان را برای آن زمان می‌گذاریم. با توجه به رزومه‌ای که آلکنو دارد ما براساس آن و اینکه لیگ ملت‌ها برای شناخت بیشتر بازیکنان است فعلا حس خوبی به عملکردش داریم و امیدواریم در المپیک شاهد اوج هنرنمایی آلکنو باشیم. نکته‌ مهم در لیگ ملت‌ها جای خالی امیر غفور است. با وجود اینکه بازیکنان جوان عملکرد خوبی به نمایش گذاشته‌اند ما به غفور واقعا نیاز داریم و امیدوارم هرچه زودتر سلامتی‌اش را بدست بیاورد و به تیم کمک کند.

شهنازی درادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: یک سری آرمان‌ها برای تیم ملی در نظر گرفته شده و امیدوارم به رویا تبدیل نشود چون در المپیک شرایط بسیار سخت است. در لیگ ملت‌ها خیلی از تیم‌ها با بازیکنان جوانشان شرکت کرده‌اند ولی المپیک دیگر جای آزمون و خطا نیست. آن طور که من فکر می‌کنم درگروهمان کار بسیار سختی برای صعود در پیش داریم؛ حالا ما می‌گوییم لهستان و ایتالیا داستانشان جدا است اما رقابت بسیار سختی بین ما، ژاپن و کانادا وجود دارد که امیدوارم صعودکننده از گروه ما باشیم.

کارشناس والیبال ایران در پایان صحبت‌های خود گفت: مردم با والیبال زندگی می‌کنند؛ با برد شاد و با شکست غمگین می‌شوند بنابراین به خاطر مردم هم که شده امیدوارم در المپیک نتایج خوبی کسب کنیم و ملت ما با توجه به مشکلات اقتصادی و دیگر مشکلات موجود درکشور بتوانند حداقل با صعود تیم ملی به مرحله بعد کمی روحیه بگیرند و شاد شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید