ملی پوش سابق والیبال ایران در گفت وگو با جی پلاس؛

عادل غلامی: آلکنو بعد از ولاسکو بهترین انتخاب برای والیبال ما بود/ پیش رفتن با شعار قشنگ نیست

ملی پوش سابق والیبال ایران گفت: به نظرم بعد از رفتن ولاسکو بهترین گزینه‌ای که برای والیبال ما انتخاب شد آلکنو بود و تیم ملی کنونی حس و حالی را به ما انتقال می‌دهد که آن زمان داشتیم.

لینک کوتاه کپی شد

عادل غلامی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌ها اظهار کرد: در سه بازی که در هفته سوم انجام دادیم با اینکه دو باخت داشتیم دیدیم که تیم ما در تمام لحظات جنگنده بازی کرد؛ این نکته خیلی خوبی بود و من به شخصه چند سالی بود چنین چیزی را خیلی در والیبال نمی‌دیدم. مدت ها بود مربی در تیم حاضر نشده بود که بتواند روحیه جنگندگی را در بازیکنان بالا ببرد و این موضوع می‌تواند نقطه عطف والیبال ایران باشد.

او افزود: قبلا هم گفتم که مربی‌های بلوک شرق مناسب والیبال ما نیستند و بیشتر مربی‌های ایتالیایی و آرژانتینی و برزیلی مناسب است به خاطر اینکه والیبال ما فیزیکی نیست و بیشتر تاکتیکی هستیم ولی چون آلکنو چندین سال توتولو را در کنار خود داشته که مربی ایتالیایی است  در مسابقات همان طور که می‌بینیم تیم روی ریتم بازی می‌کند. همچنین با تمرینات محمد تندروان مشخص است که تیم از لحاظ ذهنی و بدنی در شرایط ایده‌آلی قرار دارد. به نظرم آلکنو تا این لحظه عملکرد خوبی داشته و شرایط راضی کننده بوده است. ما چند جوان با انگیزه به تیم اضافه کردیم که اسمشان را خیلی بیشتر از این‌ها خواهیم شنید و در کل همه چیز خوب بوده است.

غلامی با اشاره به شرایط تیم ملی ایران برای حضور در المپیک تصریح کرد: ما باید واقع بینانه نگاه کنیم و اگر به صورت شعار جلو برویم قشنگ نیست. هر دو گروه سخت است ولی سختی کار ما آنجا است که چهار تیمی که از آن یکی گروه بالا می‌آیند فکر می‌کنم چهار تیم اول رنکینگ جهان باشند و این مسئله شرایط ما را خیلی سخت می‌کند. ما اگر از گروهمان صعود کنیم در مرحله حذفی با این تیم‌ها روبرو خواهیم شد بنابراین نمی‌توانیم قول کسب مدال یا قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر المپیک را بدهیم ولی فکر می‌کنم بازی‌های خیلی خوبی را با این تیم کاملا همدل انجام خواهیم داد.

او با بیان اینکه بعد از ولاسکو آلکنو بهترین سرمربی بوده گفت: همه به نتیجه نگاه می‌کنند و متاسفانه این یک معضل در ورزش ما است. من 10 تا 12 سال در رده‌های مختلف ملی کار کردم و به نظر شخصی خودم چیزی که از بیرون می‌بینم حسی که تیم ملی کنونی به ما می‌دهد حسی است که زمان ولاسکو داشتیم؛ یک تیم جنگنده و مبارز و به نظرم مشخص است آلکنو حسی را به بازیکنان انتقال داده که می‌بینیم دیگر در زمین کسی به کسی توضیح نمی‌دهد.

ملی پوش سابق والیبال ایران در پایان صحبت‌های خود گفت: ما همچنین یک سری بازیکن جوان داریم که می‌بینیم سعید معروف چقدر به آن‌ها کمک می‌کند و با انگیزه کار می‌کنند. به جرات می‌توانم بگویم بعد از ولاسکو بهترین گزینه‌ای را که وارد والیبال کردیم آلکنو بود و الان در این شرایط حس اینکه تیم را یکدل و یکدست کند به بیننده‌ها انتقال داده می‌شود و به نظرم یکی از قشنگ ترین چیزهایی بود که اتفاق افتاد. امیدوارم تیم ملی در المپیک نتایج خوبی بگیرد و دل مردم شاد شود

 

  • حمید ارسالی در

    درود
    الحق و الانصاف الکنو تیم خوبی ساخته و خداقوت و دستمریزاد به تک تک بازیکنان...

    در مورد بازیکنان آقای عبادی پور به نظرم آماده نیست

  • ناشناس ارسالی در

    الکنو لبحباز ویک دنده و با اصرار در ماندن عبادی پور در زمین باعث ۵ باخت متوالی تیم خوب ایران شد

دیدگاه تان را بنویسید