مربی تیم ملی کاراته در گفت و گو با جی پلاس؛

حسرت روحانی برای از دست دادن یک ورزشکار ایرانی در المپیک

حسین روحانی مربی تیم ملی کاراته ایران گفت: کاراته ورزشکار خوبی مانند پورشیب که همه می‌توانستند در المپیک از تکنیک، شهامت و جسارتش لذت ببرند را از دست داد.

لینک کوتاه کپی شد

حسین روحانی مربی تیم ملی کاراته ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص شرایط کاراته کاها برای حضور در المپیک توکیو اظهار کرد: ملی پوشان در اردو هستند و تمرینات خود را سپری می‌کنند؛ بهمن عسگری و سجاد گنج زاده سهمیه المپیک را کسب کردند. ما از چند کاراته کا که سابقه حضور در تیم ملی را دارند و مدال آور جهانی هستند دعوت کردیم و در حال انجام تمرینات خود هستند چون بعد از المپیک بلافاصله قهرمانی آسیا و جهان را درپیش داریم بنابراین میزان آمادگی ملی پوشان باید بالا برود.

او درباره ارزیابی و پیش بینی خود از نتایج ملی پوشان المپیکی در اولین حضورشان در این رقابت تصریح کرد: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کاراته را در کنار کشتی به عنوان رشته‌ای می‌شناسند که نتایج خوبی در المپیک کسب خواهد کرد. فکر می‌کنم بچه‌ها این پتانسیل را دارند که بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند و مدال بگیرند چون در رنکینگ اول دنیا قرار دارند و این باعث می‌شود بار سنگینی برای حریفانشان باشند اما در هر حال همان اندازه که انتظار می‌رود کاراته جای بقیه رشته‌ها را پرکند باید به آن اهمیت بدهند.

او با اشاره به اینکه امکان حضور کاراته در دوره‌های بعدی المپیک وجود دارد گفت:  این اتفاق به احتمال خیلی زیاد برای المپیک 2028 رخ خواهد داد و به نظرم کاراته بتواند جا پای خودش را در المپیک محکم کند.

روحانی در خصوص شکست ذبیح‌الله پور شیب مقابل سجاد گنج زاده و از دست دادن سهمیه المپیک و همچنین گلایه این دو ورزشکار از قوانین فدراسیون جهانی تصریح کرد: قانونی است که فدراسیون جهانی گذاشته و ایراد دارد  و این قانون بیشتر در رشته‌های غیر رکوردی‌ اجرا می‌شود. ورزشکاران در تورنمنت‌های زیادی مسابقه دادند و برایشان سخت است خصوصا پورشیب که با وجود مصدومیت شدید  از خودش گذشت و به رنکینگ اول رسید ولی با توجه به همین قانون فدراسیون جهانی این اتفاق افتاد.  طبیعتا کاراته یک ورزشکار خوب که همه می‌توانستند در المپیک از زیبایی تکنیکی، جسارت و شهامتش لذت ببرند را از دست داد و از شانس ما قرعه به ایران افتاد و کاری از دستمان بر نمی‌آید.  بهترین راه این است که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک پور شیب را به عنوان ورزشکار المپیکی ببیند و حمایت کنند چون واقعا شایسته حضور و مدال آوری در این آوردگاه بود.

مربی تیم ملی کاراته در پایان صحبت‌های خود با بیان انتظارات ملی پوشان المپیکی از مسئولان عالی رتبه ورزش در آستانه این رقابت گفت: ریاست فدراسیون تمام تلاش خود را برای ایجاد شرایط مناسب به کار گرفته و کمیته ملی المپیک هم حمایت کرده اما انتظار داریم این مسیری که برای حمایت در پیش گرفته شده تمام نشود. ما می‌خواهیم در المپیک حضور پیدا کنیم بنابراین نباید افراد دیگر را جایگزین کسانی کنند که باید درکنار تیم باشند و نباید از سرو ته کادر فنی بزنیم مخصوصا در رشته‌هایی مانند کشتی، کاراته، والیبال و تکواندو هرچه در توانمان داریم باید انجام دهیم. ما کار را باید تمام کنیم تا ملی پوشان با خیال راحت با کادر فنی که با آن‌ها هماهنگ هستند و شناخت خوبی نسبت به یکدیگر دارند عازم مسابقات شوند.  

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید