کارشناس والیبال ایران در گفت و گو با جی پلاس؛

بهنام محمودی: جوانان ما یک سروگردن از بقیه تیم ها بالاتر هستند/ ایجاد استرس برای قرار گرفتن در چهار تیم برتر المپیک اشتباه است

کارشناس والیبال ایران گفت: والیبال ما در حال پوست اندازی است و بازیکنان جوان خوبی به تیم ملی آمده‌اند که یک سروگردن نسبت به بازیکنان جوان تیم‌های دیگر بالاتر بازی‌ می‌کنند اما آن‌ها باید رفتار و بازی کردن را از باتجربه‌ها بیاموزند و احترام بگذارند.

لینک کوتاه کپی شد

بهنام محمودی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس،  در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال ایران در 6 دیدار از لیگ ملت‌ها اظهار کرد: هدف ما در این مسابقات بها دادن به جوان‌ها است و ترکیب بازیکنان جوان و باتجربه برای آمادگی حضور در المپیک سیاست درستی بود. شاید خیلی از تیم‌ها مانند ما جوان گرایی کردند اما خوبی ما این بود که بازیکنان جوانمان خودشان را ثابت کردند، بازی خوبی ارائه دادند و روز به روز هم بهتر می‌شوند. این را باید در ذهنمان قرار دهیم که نباید توقعمان بالا برود؛ ما در هفته سوم کار سختی در پیش داریم  ولی قطع به یقین می‌توانیم پنجم تا هشتم شویم. به هرحال جوان‌ترها محک می‌خورند و نسبت به بازیکنان جوان بلغارستان،استرالیا و هلند یک سروگردن بالاتر بازی‌ می‌کنند.

او همچنین با اشاره به عملکرد آلکنو از نظر فنی و مدیریت تیم تصریح کرد: آلکنو یکی از مربیان تراز اول دنیا است و ارتباط خوبی با تیم برقرار کرده است. تا الان از نظر فنی و هدایت تیم عملکرد خوبی داشته و سیاستش استفاده از جوانان بوده تا بتواند ترکیب اصلی برای المپیک را آماده کند. 

ملی پوش سابق والیبال ایران با بیان شرایط ایران برای حضور در توکیو گفت: مطمئن باشید بازی‌های المپیک اصلا با لیگ ملت‌ها قابل مقایسه نیست چون تمام تیم‌ها با تمام قوا در المپیک حاضر می‌شوند و از تیم اصلی خود استفاده می‌کنند؛ این طور نیست که فکر کنیم هر تیمی را که در لیگ ملت‌ها شکست دادیم در المپیک هم شکست می‌دهیم چون شرایط کاملا متفاوت است؛ به عنوان مثال ایتالیا تیم جوانش را به لیگ ملت‌ها فرستاده و تیم اصلی‌اش در حال تمرین برای آمادگی در المپیک است؛ مطمئنا این دوتیم خیلی با هم فرق خواهند کرد و قطعا تیم اصلی قوی تر خواهد بود.

محمودی در ادامه افزود: هدف فدراسیون قرار گرفتن تیم ملی در جمع چهار تیم برتر المپیک است اما هدف با قول فرق می‌کند. در المپیک کار سختی داریم و باید تمام تلاشمان را برای بازی خوب به کار بگیریم. اینکه به تیم استرس وارد کنیم که حتما جزو چهار تیم بشد اصلا درست نیست؛ ما اگر حتی بین پنجم تا هشتم هم شویم اتفاق خوبی است.

او در پایان صحبت‌های خود گفت: والیبال ما آرام آرام پوست اندازی می‌کند و جوان‌های خوبی وارد تیم ملی شده‌اند؛ این بازیکنان باید قدر باتجربه‌ها را بدانند و هم رفتار و هم بازی را از آن‌ها یاد بگیرند. در هر حال این چرخه طبیعی است و جوان‌ترها جایگزین باتجربه‌ها می‌شوند اما این کار با احترام و یادگیری از بزرگ‌ترها خوب است. ما چهره‌های خوبی در والیبال داریم مانند ظریف، اکبری، معروف، غفور، شهرام محمودی، نادی و تعدادی دیگر که از بهترین‌های والیبال کشورمان هستند و برخی از آن‌ها خداحافظی کرده‌اند؛ این بازیکنان قابل احترام هستند و باید از تجربه و توانمندی آن‌ها استفاده شود. امیدوارم در هفته سوم که هفته سختی هم است خوب بازی کنیم و با روحیه عالی آماده المپیک شویم.  

 

دیدگاه تان را بنویسید