ملی پوش اسبق تیم ملی والیبال در گفت و گو با جی پلاس؛

محمدکاظم: ما ایرانی ها همیشه نتیجه گرا هستیم/آلکنو در لیگ ملت ها بهترین کار را انجام داد

کارشناس والیبال ایران گفت: جدا از نتیجه در لیگ ملت‌ها توانستیم ترکیب اصلی تیم برای المپیک را فاش نکنیم چون با برخی تیم‌ها همگروه هستیم.

لینک کوتاه کپی شد

محمد محمدکاظم ملی پوش اسبق والیبال ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص عملکرد تیم ملی در لیگ ملت‌ها و کسب عنوان دوازدهم اظهار کرد: فکر می‌کنم برای تیم ما یک تورنمنت فرسایشی بود و با به کارگیری تمام ظرفیت تیم بیشترین شانس را آوردیم که آسیب دیدگی نداشتیم و اینکه برخی بازیکنان که مصدومیت جزئی داشتند مشکلشان برطرف شد. در شروع مسابقات خوب نبودیم و بعد از چند بازی به فرم ایده‌آل رسیدیم اما بعد از دو باخت نزدیک مقابل آلمان وصربستان روند صعودی تیم متوقف شد و نمودار پیروزی‌ها رو به پایین حرکت کرد. در هر حال این بازی‌ها تمام و تجربه‌ای شد برای رقابت مهم تری که پیش رو داریم.

او افزود: خود آلکنو در صحبت‌هایش گفت که اصلا تیم را کوچ نکرد و بیشتر دوست داشت از ترکیب‌ها و بازیکنان مختلف استفاده کند تا بتواند بهترین نفرات را برای المپیک انتخاب کند که به نظرم بهترین کار را انجام داد. ما ایرانی‌ها همیشه نتیجه گرا هستیم اما آلکنو این کار را نکرد شاید اگر سرمربی قبلی بود الان در جدول رتبه بالاتری داشتیم ولی در المپیک نمی‌توانستیم بهره برداری کنیم. در هرصورت آلکنو جوان‌های خوبی را انتخاب کرد و این در حالی بود که تیم‌های رده بالاتر جدول به ترکیبشان دست نزدند تا بازیکنان جوانشان هم تجربه کسب کنند. جدا از نتیجه تورنمنت خوبی بود و توانستیم ارنج اصلی تیم برای المپیک را فاش نکنیم چون چند تیم همگروه ما هستند و صد درصد شیوه بازی ما تغییر خواهد کرد.

محمدکاظم در ادامه تصریح کرد: فیزیک و نژاد ایرانی‌ها نسبت به یک سری تیم‌های اروپایی و آمریکایی ضعیف تر است و ما باید به خودمان فشار بیاوریم مخصوصا چنین تورنمنتی که بیشتر بازیکنانمان در همچین فضایی قرار نگرفته بودند و اگر آلکنو می‌خواست از نفرات ثابت استفاده کند فشار زیادی به بازیکنان وارد می‌شد. به نظرم هرچه به اواخر بازی‌ها نزدیک می‌شدیم بدن بچه‌ها تحلیل رفته بود و انگیزه لازم را نداشتند.

عضو سابق تیم ملی والیبال ایران در پایان صحبت‌های خود گفت: در ورزش هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و خیلی خوب است برای انجام کاری هدف داشته باشیم. ماجرای المپیک با تمام مسابقات بین‌المللی فرق می‌کند، برای تمام تیم‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد و ایران هم از این قضیه مستثنی نیست. ما ظرفیتی داریم و باید واقع بینانه نگاه کنیم؛ درست است که‌ در بسیاری از مسابقات لهستان، برزیل و فرانسه را شکست دادیم اما در المپیک این تیم‌ها با تمام توانشان حاضر می‌شوند بنابراین کارمان سخت است اما نشد ندارد. اگر بتوانیم در یکی دو بازی اول انسجام تیم را حفظ کنیم در بدبینانه ترین حالت فکر کنم از گروهمان صعود خواهیم کرد.  

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید