در گفت وگوی با جی پلاس مطرح شد

رستمی در انتظار معجزه برای المپیکی شدن؛ ماجرای گلایه‌های کیانوش بعد از قهرمانی آسیا

مربی تیم ملی وزنه برداری ایران گفت: کیانوش رستمی شانس کسب سهمیه المپیک را کامل از دست نداده و اگر زنه بردار چین تایپه که در دسته 96 در قهرمانی آسیا اوت کند رستمی می‌تواند در مسابقات کلمبیا جبران کند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، در ادامه مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا و یکی از مراحل گزینشی المپیک توکیو روز گذشته رقابت دسته 89 کیلو گرم با حضور دو نماینده ایران( کیانوش رستمی، علی میری) برگزار شد.

رستمی که برای کسب امتیاز جهت کسب سهمیه روی تخته رفت در حرکت یکضرب ۱۶۷ کیلوگرم (نقره)، حرکت دوضرب ۲۰۶ کیلوگرم (نقره) و مجموع ۳۷۳ کیلوگرم (طلا) را به خود اختصاص داد اما با این حال نتوانست حداکثر امتیاز لازم برای کسب سهمیه را بدست بیاورد.

علی میری دیگر نماینده کشورمان در حرکت یکضرب با ۱۶۵ کیلوگرم(چهارم)، حرکت دوضرب با ۱۹۸ کیلوگرم(پنجم) و مجموع با ۳۶۳ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

علی جباری مربی تیم ملی وزنه برداری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص نتایج نمایندگان ایران در رقابت دسته 89 کیلو گرم قهرمانی آسیا اظهار کرد: در مسابقه دسته 89 کیلو علی میری مقام پنجم را بدست آورد. میری در یک‌ضرب بد نبود اما در دوضرب خوب کار نکرد. این توقع وجود داشت وزنه بیشتری بزند اما خب روزش نبود. یک ورزشکار در تمام مسابقات بدنش آماده نیست یک روز بدنش جواب می‌دهد و یک روز جواب نمی‌دهد.

او افزود: کیانوش رستمی به 89 کیلو گرم تغییر وزن داد که بتواند وزنه‌های بهتری را ثبت کند و امتیاز بیشتری بگیرد. در دسته 96 سه رقیب را باید پشت سر میگذاشت برای کسب سهمیه المپیک.  روی هم رفته رستمی هم آن طور که انتظار داشت رکورد به ثبت نرساند. در واقع باید تقریبا رکورد مجموع 395 کیلو را به ثبت می‌رساند تا رقیب قرقیزستانی خود در 96 کیلو را پشت سر بگذارد. یک رقیب چین تایپه هم در دسته 96 کیلو دارد که امتیازش کمتر است و باید منتظر رقابتش باشیم.  سهراب مرادی هم دیگر رقیب کیانوش رستمی است.

جباری در ادامه تصریح کرد: ما می‌توانستیم در حرکت دوم  یک‌ضرب وزنه را برای کسب طلا انتخاب کنیم اما ریسکی عمل کردیم. به هر حال باید منتظر رقابت سهراب مرادی و وزنه بردار چین تایپه باشیم. اگر ورزشکار تایپه اوت کند ورق کلا برمی‌گردد به خاطر اینکه اسمش برای حضور در مسابقات کلمبیا هم رد نشده و کیانوش رستمی فقط پنج و دو صدم نسبت به این ورزشکار امتیازش کمتر است و در کلمبیا می‌تواند جبران کند و آن طور نیست که شانس المپیک را کامل از دست داده باشد.

مربی تیم ملی وزنه برداری در پایان صحبت‌های خود با اشاره به گلایه‌های کیانوش رستمی گفت: بالاخره آن گلایه‌ها نظر رستمی بود و نظرش هم قابل احترام است. من فکر کنم المپیک که یک سال به تعویق افتاد فشار زیادی به برخی از ورزشکاران وارد شده به خاطر اینکه بعضی از آن‌ها شرایط سنی‌شان به گونه‌ای است که بالاخره آخرهای عمر ورزشی‌شان است و کمی سخت است که بدنشان را روی فرم نگه دارند و اذیت شدند.  به همین خاطر کیانوش از برنامه ریزی فدراسیون جهانی گلایه مند بود.  

 

دیدگاه تان را بنویسید