در پی عقد تفاهم نامه فدراسیون و آستان قدس رضوی

مشهد میزبان برگزاری مسابقات دوومیدانی بین المللی جام امام رضا(ع)

در پی تفاهمنامه‌ای که میان آستان قدس رضوی و فدراسیون دو و میدانی منعقد شد، ورزشگاه امام رضا بعنوان مرکز و آکادمی تخصصی آموزش دو و میدانی آغاز به فعالیت خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در پی عقد تفاهم‌نامه فی مابین فدراسیون دو و میدانی و آستان قدس رضوی قرار است ورزشگاه امام رضا (ع) در شهر مشهد مقدس که پیشتر بعنوان پایگاه آموزش دو و میدانی کشورهای اسلامی معرفی شد، با برپایی یک مرکز استعدادیابی و آموزشی  تحت عنوان آکادمی تخصصی پیشرفته دو و میدانی، نوجوانان و جوانان مستعد در ورزش پایه و پر مدال (دو و میدانی)کشور را، بالاخص در مناطق محروم، شناسایی و تحت آموزش قرار دهد.

پس از حضور دهلان الحمد رییس کنفدراسیون دو و میدانی آسیا در آذر ماه سال جاری در ایران و بحث و گفت‌وگو با هاشم صیامی رییس فدراسیون دو و میدانی کشورمان، قرار شد الحمد به زودی و‌ در اولین فرصت از استادیوم مجهز و تخصصی امام رضا(ع) بازدید نماید. این مجموعه قرار است بعنوان یک مرکز استعدادیابی و آموزش در رده‌های سنی پایه ورزشکاران را مورد پوشش قرار داده و در عین حال با برگزاری اردوها و مسابقات از ظرفیت‌های بالقوه مجموعه امام رضا (ع) به بهترین نحو ممکن بهره برداری شود.

از دیگر دستاوردهای عقد تفاهمنامه میان فدراسیون دو و میدانی و آستان قدس رضوی، برگزاری رقابتهای بین‌المللی دو و میدانی تحت عنوان «جام امام رضا(ع)» در این مجموعه ورزشی و حتی پیشنهاد ثبت این مسابقات در تقویم کنفدراسیون دو و میدانی آسیا بود.

همچنین ورزشگاه امام رضا(ع) در سال آتی میزبان مسابقات قهرمانی کشور و رقابت‌های قهرمانی باشگاهای دو و میدانی کشور خواهد بود. هدف از این کار ترویج فرهنگ رضوی در جامعه ورزشی کشور به خصوص دو و میدانی است تا با ارتقاء روحیه معنوی ورزشکاران منش پهلوانی در میان قهرمانان ایجاد و نهادینه شود.   

به طور کلی با عقد این تفاهمنامه ترویج فرهنگ رضوی در جامعه ورزش دو و میدانی،بهره برداری از استادیوم پیشرفته و مجهز امام رضا(ع)، در قالب برگزاری اردوها، مسابقات، ایجاد آکادمی و مرکز آموزشی تخصصی با الویت شناسایی استعدادها از مناطق محروم و پرورش آنها در دستور کار فدراسیون دو و میدانی و آستان قدس رضوی قرار خواهد گرفت.

در این نشست که در محل ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار و با عقد این تفاهمنامه به پایان رسید ، هاشم صیامی رییس فدراسیون دو و میدانی، علیرضا تاج فیروز مدیرعامل تربیت بدنی آستان قدس رضوی،حسین رحمتی و محسن برزگر محمدی عضو هیات رییسه فدراسیون ،امیر علی سعادتمند رییس هیات دو و میدانی استان خراسان رضوی و تعدادی از مسئولین آستان قدس رضوی نیز حضور داشتند.

 

دیدگاه تان را بنویسید