هاشم صیامی در گفت وگو با جی پلاس؛

رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی: باید خواسته های فردی را کنار بگذاریم/ نگاه جناحی به هیچ کسی ندارم

رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی گفت: تمام سعی‌ من در این است به انتقاداتی که در چهار سال گذشته بود رسیدگی کنم و به هیچ فردی نگاه جناحی ندارم.

لینک کوتاه کپی شد

هاشم صیامی رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس درباره پیروزی اش در مجمع انتخاباتی اظهار کرد: من چهار سال دبیر فدراسیون بودم و با خیلی از مسائل آشنایی دارم، نقاط ضعف و قوت را می‌دانم و تمام تلاشم این است که نقاط قوت را پررنگ تر کنم و به تمام انتقاداتی که در چهار سال گذشته بود رسیدگی کنم. ما این انتقادات را دلسوزانه می‌دانیم و در پی این هستیم که نقاط ضعف را حذف کنیم.  به هر حال سعی دارم از تجربیاتم در جهت پیشرفت دوومیدانی استفاده کنم. در این یک سال هم ایرج عرب و مهدی مبینی به عنوان سرپرست فدراسیون واقعا دلسوزانه کار کردند و علی نژاد هم به عنوان معاون وزارت ورزش عملکرد فدراسیون را رصد می‌کرد و تمام تلاشش در این مدت این بود که انتخابات هرچه زودتر برگزار شود تا فدراسیون از این بلاتکلیفی خارج شود.

او درباره رقبایش در انتخابات فدراسیون دوومیدانی گفت: رقابت خوبی داشتیم، چند کاندیدا حضور داشتند که برنامه‌های خوبی ارائه دادند و همین جا درخواست می‌کنم به ما کمک کنند. این کاندیداها قطعا ظرفیت‌هایی را در ذهنشان برای موفقیت دوومیدانی پیش بینی کرده بودند و می‌خواهم فدراسیون را هم از این ظرفیت منتفع کنند و شک نداشته باشند موفقیت فدراسیون دوومیدانی در حقیقت موفقیت کشورمان است.

صیامی در ادامه صحبت های خود گفت: باید فضای همدلی ایجاد کنیم و یک مقدار از خواسته‌های شخصی کوتاه بیاییم و بیشتر برای خود دوومیدانی دلسوزی کنیم. اگر منافع فردی را کمتر کنیم و بیشتر به منافع ملی بپردازیم دوومیدانی حتما موفق خواهد شد. من به تنهایی نمی‌توانم کاری از پیش ببرم؛ تمامی اعضای مجمع و همچنین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید دست در دست هم بدهیم و برای پیشرفت دوومیدانی دلسوزانه تلاش کنیم.  فدراسیون‌های موفقی مانند والیبال در کشورمان داریم و ما هم باید دنباله رو این فدراسیون‌ها باشیم. امیدوارم روزی برسد دوومیدانی هم برای ایران افتخار آفرینی کند.

صیامی در پاسخ به این سوال که رشته دوومیدانی در حال حاضر با کمبود ورزشکار مواجه شده و تعدادی از دوومیدانی کاران خداحافظی کرده‌اند؛ بنابراین ریاست فدراسیون چه برنامه‌ای در این زمینه دارد تصریح کرد: دوومیدانی یک ورزش رکوردی است و شک نکنید ورزشکاری که حد نصاب‌ها را به دست بیاورد صد درصد حمایتش می‌کنیم. این گونه نیست که یک نفر به عنوان مثال مقام اول را بیاورد و ما به نفر سوم توجه کنیم. در سایر رشته‌ها هم به ورزشکاری توجه می‌شود که در اوج آمادگی باشد. موفقیت یک فدراسیون خروجی ورزشکاران توانمندش است؛ مگر می‌شود کسی که شایستگی داشته باشد به آن بی توجهی کنیم؟ ما دنبال ورزشکاری هستیم که خودش را به تیم ملی تحمیل کند و شک نکنید فدراسیون در کنار این ورزشکاران در تمام رده‌های سنی خواهد بود اما ما هم اعتباراتی داریم که باید بر اساس آن هزینه کنیم.

او در ادامه افزود: هدفمان این است ورزشکارانی که به المپیک می‌روند حداقل حد نصاب‌های ورودی هایی که به دست آورده اند را در بازی ها تکرار کنند. برای آمادگی این ورزشکاران باید هزینه‌های زیادی صرف کنیم.  قطعا می‌دانید در دوومیدانی سانتیمترها و صدم ثانیه‌ها اهمیت دارد بنابراین اگر ورزشکار در المپیک با رکوردها فاصله داشته باشد تلاشمان بی ثمر بوده،  ما در این مدت ورزشکار را حمایت می‌کنیم و هزینه‌ای که باید در رده پایه خرج کنیم صرف این ورزشکاران می‌شود پس اصلا دنبال چنین نتایج ضعیفی نیستیم و تمام تلاشمان این است رکوردهایی کسب شود که در المپیک ورزشکار حداقل به نیمه نهایی برسد وگرنه این اعتبارات را در رده نوجوانان و جوانان هزینه می‌کنیم.

رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی در پایان صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که آیا از مجید کیهانی ریاست قبلی فدراسیون نیز کمک خواهد گرفت و با او همکاری می‌کند گفت: من اصلا نگاهم نگاه خطی و جناحی نیست، اعتقادم این است هرکسی حتی فردی که به من رای نداده اما توانمندی این را دارد که گوشه‌ای از کارهای فدراسیون را انجام بدهد به شرطی که منع قانونی نداشته باشد از آن فرد کمک می‌گیریم و حتما سلسله مراتب اداری را رعایت خواهیم کرد و با هماهنگی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اگر کسی بتواند به دوومیدانی کمک کند قطعا قبول می‌کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید