گزارش جی پلاس

تست های ساختگی کرونا در لیگ دوومیدانی ؛ از شایعه تا واقعیت!

با توجه به تعداد ابتلای دوومیدانی کاران به کرونا در پایان لیگ دوومیدانی، به نظر می رسد آن ها قبل از لیگ مبتلا بودند و تست های منفی به اشتباه به کمیته مسابقات اعلام شده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، رقابت‌های دو و میدانی لیگ باشگاه‌های کشور طی سه مرحله در ورزشگاه آفتاب انقلاب برگزار شد و تیم فولاد مبارکه سپاهان در هر دو بخش آقایان و بانوان مقام قهرمانی را کسب کرد.

با توجه به شیوع ویروس کرونا طبق اعلام فدراسیون پزشکی ورزشی و وزارت ورزش در زمان برگزاری مسابقات تمامی رشته‌ها ورزشکاران شرکت کننده و مسئولان تیم‌ها باید قبل از هر مسابقه تست PCR بدهند.

با گذشت حدود دو هفته از مسابقات شنیده شده تیم‌های پلیمر، فولاد مبارکه سپاهان و دانشگاه آزاد برخی از ورزشکارانشان مبتلا به کووید 19 بوده‌اند اما مسئولان این باشگاه‌ها با جواب‌های منفی نادرست این ورزشکاران را در مسابقات شرکت داده‌اند.

یکی از مسئولان باشگاه سپاهان  در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس این موضوع را تایید کرد اما گفت در مورد سپاهان چنین اقدامی صورت نگرفته و می‌خواهند قهرمانی ما را زیر سوال ببرند!

با توجه به اینکه برخی از دوومیدانی کاران سه روز بعد از مسابقه علائم را نشان داده‌اند و طبق صحبت‌های پزشکان مختلف علائم این بیماری حدود دو هفته بعد از اینکه ویروس وارد بدن شود، خود را نشان می‌دهد به نظر می‌رسد ورزشکاران قبل از مسابقات مبتلا بوده‌اند و حرف‌های گفته شده در خصوص تست‌های ساختگی شائبه نباشد.

حال سوال این است که چرا فدراسیون دوومیدانی که مسئول برگزاری مسابقات بوده آزمایشگاه مورد اعتماد خود را مشخص نکرده تا شرکت کنندگان همان جا تست بدهند؟ اگر در مسابقات بعدی هم روال به همین صورت پیش رود شاهد مبتلا شدن تعداد بیشتری از ورزشکاران به ویروس کرونا خواهیم بود بنابراین مسئولان باید سخت گیرانه تر این مسئله را پیگیری کنند.

قاسمعلی فیروزی رئیس کمیته مسابقات فدراسیون دوومیدانی در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس در این خصوص گفت: فدراسیون به تیم‌ها اعتماد کرده و اگر کسی جواب ساختگی به ما ارائه داده باشد از اعتمادمان سوء استفاده کرده است. تیم‌ها شب قبل از مسابقات به تهران می‌رسند و اگر دوباره بخواهند تست بدهند 48 ساعت زمان می‌برد تا جواب مشخص شود بنابراین  فدراسیون به باشگاه‌ها اعتماد کرد و اگر دخل و تصرفی صورت گرفته باشد مقصر  ما نیستیم.

او در پایان صحبت‌های خود افزود: زمانی مبتلا شدن ورزشکاران به کرونا مشخص شد که مسابقات تمام شده بود و دست کاری کردن جواب تست‌ها برای ما محرز نشده است؛ از طرفی در زمان مسابقات علائم خاصی وجود نداشت که پیگیری کنیم. ما هم مانند سایر رشته‌های ورزشی دیگر به باشگاه‌ها اعتماد کردیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید