مهدی پیرجهان در گفت و گو با جی پلاس؛

رکورددار دوی 400 متر ایران: به سهمیه نه؛ به فینال المپیک فکر می کنم

ملی پوش 400 متر با مانع ایران گفت: انتظار داریم برخورد مسئولان با ورزشکاران المپیک پسندانه باشد چون میدان کوچکی نیست.

لینک کوتاه کپی شد

مهدی پیرجهان ملی پوش دوی 400 متر دوومیدانی ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص شرایط خود اظهار کرد: بعد از تمام شدن شدن لیگ باشگاه‌ها که من هم عضو تیم پلیمر بودم تمریناتم را در تبریز شروع کردم و الان هم در اردوی 45 روزه کیش هستیم و تمام تلاشم را برای انجام تمرین خوب انجام می‌دهم. از لحاظ بدنی هم نسبتا در وضعیت خوبی قرار دارم و رفته رفته به شرایط ایده‌آل خواهم رسید.

او ادامه داد: شکر خدا نسبت به سال‌های گذشته اردو از کیفیت بهتری برخوردار و شرایطی که ما می‌خواهیم تقریبا مهیا است؛ البته یک سری محدودیت‌ها به خاطر شیوع کرونا وجود دارد که امیدوارم با ریشه کن شدن این ویروس محدودیت‌ها هم تمام شود. 

پیرجهان در خصوص کسب سهمیه المپیک توکیو تصریح کرد: من سال گذشته رکوردهایی که در تمریناتم ثبت کردم در حد سهمیه نبود بلکه در حد فینال المپیک بود اما متاسفانه با شیوع کرونا نتوانستم در هیچ مسابقه‌ای شرکت کنم؛ در ایران هم فاصله‌ام با نفر دوم یکی دو ثانیه است و این باعث می‌شود که رقابتی نداشته باشم. امیدوارم در اولین مسابقه رکوردی را به ثبت برسانم که ارزش این همه انتظار کشیدن را داشته باشد و امیدوارم شرایط به گونه‌ای پیش رود که بتوانیم در مسابقاتی که با برنامه ریزی توسط فدراسیون انجام شده شرکت کنیم.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به قرار داشتن در 40 نفر نخست رنکینگ جهانی احتمال کسب سهمیه از این طریق وجود دارد یا خیر گفت: من اسمم در تاپ لیست نفرات المپیکی موجود است اما اصلا به این‌ چیزها فکر نمی‌کنم بلکه هدف اصلی‌ام فینال المپیک است.

 ملی پوش دوومیدانی ایران در مورد برگزاری اردوی برون مرزی گفت: قرار بود در آفریقا اردو داشته باشیم اما شرایط این کشور از نظر ارتفاعی که من نیاز داشتم در سطح دریا تمرین کنم مساعد نبود به همین خاطر تصمیم گرفتم ترکیه را انتخاب کنم اما هنوز برنامه این کشور هم صد درصد نشده چون برای رفتن به ترکیه هم یک سری محدودیت‌ها و شرایط خاصی در نظر گرفته شده که اگر توسط فدراسیون اعمال شود اردو را برگزار خواهیم کرد.

او در خصوص شرایط کنونی دوومیدانی کشورمان تصریح کرد: شکر خدا با روی کار آمدن هاشم صیامی و ورود حسین رحمتی به دوومیدانی کمک زیادی به این رشته شده و امیدوارم به مرور زمان پدیده‌های زیادی معرفی شوند. به هر حال به جز من امیدهای دیگری هم برای کسب سهمیه وجود دارد و امیدوارم بتوانیم بهترین‌ها را برای دوومیدانی ایران رقم بزنیم.

مهدی پیرجهان با اشاره به رضایت از نحوه مدیریت ریاست جدید فدراسیون گفت: هاشم صیامی آن چه که مدنظر ورزشکار است را توانسته فراهم کند؛ از طرفی او به حرف ورزشکار اهمیت می‌دهد و این مسئله یک دلگرمی است ؛ ما هم سعی می‌کنیم بیشتر با ریاست فدراسیون در ارتباط باشیم تا او هم از حال ما و برنامه‌ ریزی‌هایمان باخبر شود.

او در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: الان تقریبا همه دوومیدانی کاران در اردیبهشت ماه نزدیک مسابقات قهرمانی آسیا و بعد هم رقابت‌های توکیو هستند؛ امیدوارم برخورد مسئولان با ورزشکاران المپیک پسندانه باشد چون میدان کوچکی نیست و همه آرزوی حضور در این رقابت را دارند. ان شاءالله ورزشکاران را حمایت کنند و در کنار ورزشکاران مربیان هم دیده شوند تا زحماتی که در سرما و گرما می‌کشند نادیده گرفته نشود. 

 

دیدگاه تان را بنویسید