گزارش جی پلاس از نتایج نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا

سرخابی ها آبروی فوتبال ایران؛ بازگشت شاگردان محرم و رحمتی به خانه+ برنامه و نتایج/ جدول

دو تیم استقلال و پرسپولیس به عنوان دو نماینده باقی مانده ایران در لیگ قهرمانان آسیا 5 و 6 مهر برای صعود به جمع 8 تیم برتر رقابت ها به مصاف حریفان ازبکستانی و قطری می روند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ تیم های پرسپولیس، سپاهان، استقلال و شهرخودرو به عنوان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2020 به میدان رفتند و در این میان دو تیم تهرانی موفق به صعود از گروه خود شدند و دو تیم سپاهان و شهرخودرو از دور رقابت ها کنار رفتند.

شهر خودرو؛ یک تجربه تلخ

در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شهرخودرو نتایج ناامید کننده ای را کسب کرد؛ هرچند که آن ها اولین حضورشان را در این رقابت ها تجربه می کردند با این حال رکوردهای منفی زیادی برای این تیم ثبت شد. شهر خودرو در اولین مسابقه خود با دو گل مغلوب الهلال شد تا اولین بازی تاریخش در لیگ قهرمانان را بازنده باشد. این تیم در ادامه با نتیجه سنگین 3 بر صفر در ازبکستان مغلوب پاختاکور شد و دور رفت را هم با شکست یک بر صفر برابر الاهلی به پایان رساند. در اولین بازی دور برگشت همین نتیجه تکرار شد و الاهلی امارات پیروز شد. تساوی صفر صفر برابر الهلال کرونا زده اولین امتیاز تاریخ این تیم در لیگ قهرمانان را رقم زد که در ادامه به لطف حذف الهلال این امتیاز هم از جلوی نام تیم مشهدی پاک شد! پاختاکور در بازی آخر با یک گل شاگردان مهدی رحمتی را از پیش رو برداشت تا این تیم با 5 شکست و یک تساوی از لیگ قهرمانان کنار برود البته چهارشکست در کارنامه این تیم در رقابت ها ثبت شد. نمایش ضعیف در بازی پنجم برابر الهلال که هیچ یک از بازیکنان اصلی خود را نداشت باعث انتقادهای زیادی به شاگردان مهدی رحمتی شد. با این حال شهرخودرو ای که سهمیه رقابت ها را به دست آورد زمین تا آسمان با تیمی که در رقابت ها برابر حریفان قرار گرفت متفاوت بود اما عدم گلزنی این تیم در شش بازی باعث ثبت بدترین نتیجه تاریخ یک تیم ایرانی در این رقابت ها شد.

گروه B

رده تیم بازی برد تساوی باخت امتیاز
1 پاختاکور 4 3 1 0 10
2 الاهلی 4 2 1 0 7
3 شهر خودرو 4 0 0 4 0

 

شهرخودرو در لیگ قهرمانان آسیا

سپاهان؛ در انتظار آینده

سپاهان نتایج پرفرازو نشیبی را در لیگ قهرمانان آسیا به دست آورد و در نهایت نتوانست از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. این تیم در گام نخست رقابت ها با چهار گل العین را در هم کوبید تا همه به صعودش امیدوار شوند اما شاگردان قلعه نویی در بازی دوم با 3 گل مغلوب شاگردان ژاوی در تیم السد شدند. در ادامه رقابت ها نیز سپاهان در دو بازی پیاپی بانتیجه مشابه 2 بر صفر برابر النصر عربستان شکست خورد. تساوی برابر العین هم اندک شانس شاگردان نوید کیا برای صعود را از بین برد ولی آن ها در بازی پایانی برابر السد 2 بر یک پیروز شدند تا در رده سوم گروه خود قرار بگیرند و البته مانع صدرنشینی حریف هم شوند. نتایج نویدکیا با سپاهان به شکلی نبود که این تیم را به دور بعد ببرد اما شیوه بازی آن ها هواداران سپاهان را به آینده تیم امیدوار کرد.

گروه D

رده تیم بازی برد تساوی باخت امتیاز
1 النصر ۶ 3 2 ۱ 11
2 السد ۶ 2 3 ۱ 9
3 سپاهان ۶ ۲ 1 3 ۷
4 العین ۶ ۱ 2 3 ۵

 

w4iqt9gpkwopuyuseykj

استقلال؛ با نامجومطلق به دنبال نتایج درخشان

استقلال کارش را با تساوی یک یک با الشرطه در عراق آغاز کرد و در بازی دوم خود 2 بر یک مغلوب الاهلی عربستان شد. کنار رفتن الوحده امارات از این گروه به خاطر کرونا؛ شرایط متفاوتی را برای تیم ها ایجاد کرد. از هفته سوم که به صورت متمرکز در قطر برگزار شد استقلال دو هفته استراحت داشت و آن ها در یک بازی دشوار توانستند در هفته پنجم رقابت ها بازهم برابر الشرطه یک تساوی یک یک کسب کنند و کار صعودشان را به بازی آخر بکشانند. استقلال که در این مسابقه فقط برد نیاز داشت با سه گل الاهلی را از پیش رو برداشت و به عنوان تیم دوم بعد از این تیم عربستانی راهی دور بعد شد. پاختاکور حریف یک هشتم نهایی شاگردان مجید نامجومطلق است که از نظر فنی عملکرد بهتری را نسبت به گذشته به نمایش گذاشتند و هوادارانشان را به کسب یک نتیجه قابل قبول در لیگ قهرمانان امیدوار کرده است.

گروه A

رده تیم بازی برد تساوی باخت امتیاز
1 الاهلی عربستان  4 2 0 2 6
۲ استقلال 4 1 2 1 5
۳ الشرطه 4 1 2 1 5

 

استقلال در لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس؛ هرروز امیدوارتر از دیروز

شاگردان یحیی گل محمدی لیگ قهرمانان آسیا را خوب شروع نکردند و در بازی ابتدایی با دو گل مغلوب الدحیل شدند. تساوی برابر شارجه در یک بازی  نه چندان با کیفیت کار را برای پرسپولیس دشوار کرد اما بعد از تعطیلات اجباری کرونایی قهرمان لیگ ایران عملکرد قابل توجهی از خود به نمایش گذاشت و با وجود اینکه ترابی و علیپور دو بازیکن اصلی پرسپولیس از تیم جدا شده بودند و آن ها با ترکیب جدید و ناهماهنگ به مصاف رقبا رفتند اما بازی های بهتری ارائه کردند و با دو پیروزی یک برصفر برابر التعاون عربستان ورق را به نفع خود برگرداندند. این تیم برابر الدحیل هم بازی بدی انجام نداد اما حریف قدرتمند قطری با تجربه تر عمل کرد و با یک گل به پیروزی رسید تا پرسپولیس برای صعود محتاج سه امتیاز بازی پایانی برابر شارجه باشد؛ شارجه ای که در هفته پنجم با شش گل التعاون را در هم کوبیده بود! در بازی سرنوشت ساز شاگردان گل محمدی بی نقص کار کردند و با چهار گل حریف اماراتی را شکست دادند و به عنوان تیم اول راهی دور بعد شدند تا به دیگر حریف سنتی خود یعنی السد برسند. از این گروه التعاون به عنوان تیم دوم صعود کرد و در کمال تعجب الدحیل که شانس قهرمانی داشت حذف شد!

گروه C

رده تیم بازی برد تساوی باخت امتیاز
1 پرسپولیس ۶ ۳ ۱ ۲ ۱۰
2 تعاون  ۶ 2 ۰ ۳ ۹
3 الدحیل ۶ 2 ۰ ۳ ۹
4  شارجه ۶ ۲ ۱ 3 ۷

 

پرسپولیس - شارجه - لیگ قهرمانان آسیا

حالا پرسپولیس و استقلال دو نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند که باید به مصاف رقبای قطری و ازبکستانی خود بروند. بازی استقلال و پاختاکور شنبه 5 مهر و بازی پرسپولیس و السد یکشنبه 6 مهر برگزار می شود.

برنامه مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا (غرب)

شنبه  5 مهرماه

الاهلی عربستان- شباب‌الاهلی امارات؛ ساعت 17:10

پاختاکور ازبکستان- استقلال ایران؛ ساعت 21:15

یکشنبه 6 مهرماه

پرسپولیس ایران- السد قطر؛ ساعت 17:10

النصر عربستان-التعاون عربستان؛ ساعت 21:15

 

 

دیدگاه تان را بنویسید