مسعود نوروزی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برگزاری لیگ نوجوانان قطع به یقین فرصت طلایی برای شکوفایی استعدادهای برتر است و مهمتر اینکه همه کشتی گیران مستعد استان ها قادر به اثبات توانمندی خود در این رویداد کشوری هستند.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری لیگ نوجوانان اقدامی موثر از سوی فدراسیون برای ظهور چهره های مستعد کشتی استان ها و میدان دادن به استعدادها است، افزود: این مسابقات مربیان سازنده کشتی پایه را نیز دلگرم می کند چرا که با انگیزه بهتری می توانند کشتی گیران خود را آماده مسابقه کنند.

نوروزی خاطرنشان کرد: حالا این فرصت از سوی فدراسیون برای مربیان و کشتی گیران پایه مهیا شده تا قابلیت های خود را به نمایش بگذارند و دست کادر فنی تیم ملی نیز برای انتخاب برترین های تیم ملی باز می شود.

این مربی سازنده کشتی همدان با اشاره به حضور این استان در لیگ نوجوانان کشور گفت: نفرات تیم همدان بعد از تصمیم گیری هیات، کمیته فنی، سرمربیان و بزرگان کشتی معرفی می شود.

وی یادآور شد: این مسابقات در صورت متعادل بودن شرایط کرونا از مردادماه امسال آغاز می شود و همدان در منطقه ۲ کشور با تیم های کردستان، لرستان، کرمانشاه و ایلام همگروه است.

مسوول برگزاری لیگ کشتی همدان افزود: البته براساس بخشنامه فدراسیون به هر استان اجازه استفاده سه کشتی‌گیر غیر بومی از منطقه خود را داده است و مسابقات فینال نیز در صداوسیما پخش مستقیم می شود.

وی گفت: هر استان مجاز به معرفی ۲ تیم و دست کم ۱۰ کشتی‌گیر و حداکثر ۲۵ کشتی‌گیر است و در هر مسابقه نباید با کمتر از هشت کشتی‌گیر شرکت کنند.

لیگ کشتی آزاد نوجوانان در هشت منطقه کشور برگزار می شود در هر منطقه یک تیم به مرحله نهایی راهیابی پیدا می کند و در نهایت تیم اول مناطق هشتگانه با دریافت حکم و مدال و جوایز قهرمانی فرصت حضور در یک مسابقه بین المللی را می یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.