200 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به قهرمانان اختصاص یافت

رئیس مرکز مشارکت‌ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش از تصویب کلیات طرح اشتغال قهرمانان ورزشی خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، عباس نظریان مادوانی رئیس مرکز مشارکتها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش، اظهار داشت: از نظر ما قهرمانان ورزشی که سالهای زیادی از عمر خود را برای اعتلای هداف کشور گذاشته و روی سکو های ملی و بین المللی قرار گرفته اند، جزو نخبگان کشور هستند و از آن جایی که عمر دوران قهرمانی در ورزش کوتاه است باید برای اشتغال آنها چاره ای اندیشیده می شد.

وی ادامه داد: در این راستا از سال گذشته در این مرکز بحث اشتغال و کارآفرینی همه ذینفعان ورزش را مورد توجه قرار دادیم که بخش مهم و بزرگ این قشر قهرمانان ورزشی کشور هستند. ضمن این که اسناد بالادستی مثل سیاستهای کلی اشتغال هم بر توجه همه دستگاه ها به اشتغال ذینفعان خود تاکید دارد.

نظریان با بیان این که طرح اشتغال قهرمانان ورزشی ذیل برنامه اشتغال فراگیر وزارت کار است، گفت: در راستای این موضوع، طرح کسب و کار و اشتغال ورزشکاران را تدوین و به وزارت کار ارائه کردیم که خوشبختانه کلیات آن به تصویب رسید و قرار شد برنامه عملیاتی این طرح را نیز به زودی تدوین کنیم.

رییس مرکز مشارکتها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش در خصوص حمایت ها و تسهیلات این طرح از قهرمانان ورزشی تصریح کرد: قهرمانان ورزشی با استعلام ما از معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای به وزارت کار معرفی خواهند شد و در آن جا از طریق یک بانک عامل، تسهیلاتی جهت راه اندازی کسب و کارهای مرتبط با ورزش به آنها اعطا خواهد شد.

وی افزود: راه اندازی باشگاه ورزشی، ایجاد کانون های گردشگری ورزشی، راه اندازی کارگاه های تولیدات ورزشی، خدمات پس از فروش کالای ورزشی و تولید محصولات مجازی و نرم افزار های ورزشی 5 رسته شغلی هستند که قهرمانان ورزشی می توانند برای راه اندازی و اشتغال در آنها، درخواست تسهیلات کنند.

نظریان با بیان این که همه اعتبارات این موضوع ذیل بند الف تبصره 18 قانون بودجه کشور در موضوع اشتغال است، تصریح کرد: برای این طرح حدود 200 میلیارد تومان پیش بینی شده که حدود 5 هزار قهرمان ورزشی کشور شاغل خواهند شد.

وی هدف از این طرح را زمینه سازی برای کسب و کار و استفاده از ظرفیت های قانونی برای ارائه تسهیلات و حمایت از قهرمانان ورزشی عنوان کرد و افزود: همچنین جهت دهی قهرمانان ورزشی برای ورود به اقتصاد ورزش به منظور حل معضلات بیکاری پس از دوران قهرمانی یکی دیگر از اهداف این طرح است.

 

دیدگاه تان را بنویسید