گزارش جی پلاس از هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال

جنگ سهمیه در آزادی با یک غایب بزرگ/خودروسازان به دنبال بقا +برنامه و جدول

در هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال، تیم های استقلال و سپاهان مهم ترین دیدار را برگزار می کنند که این مسابقه یک غایب بزرگ به نام امیر قلعه نویی دارد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، در هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال تیم استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف سپاهان می رود؛ سپاهانی که در این مسابقه امیر قلعه نویی را روی نیمکت ندارد چرا که پزشکان به علت مشکلی قلبی او را از این کار منع کرده اند. برنده این مسابقه می تواند به کسب سهمیه آسیایی امیدوارتر از قبل باشد.  تیم های سایپا و پیکان هم که شرایط خوبی در جدول ندارند در تبریز و تهران به مصاف رقبای خود می روند.

تراکتور - پیکان

تراکتور یکی از سه تیم 45 امتیازی جدول رده بندی لیگ برتر است که علاوه بر کسب سهمیه آسیایی به دنبال نایب قهرمانی نیز هست. این تیم در هفته گذشته برابر شهرخودرو متوقف شد و برای عقب نیفتادن از حریفان مجبور به پیروزی در این بازی خانگی است. در آن سوی میدان پیکان هم حال و روز خوبی در قعر جدول ندارد و با 23 امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد و اگر روند نتایج خود را ادامه بدهد به احتمال زیاد همراه با شاهین به دسته یک سقوط می کند.

ذوب آهن - نفت مسجد سلیمان

ذوب آهن در رده دوازدهم قرار دارد اما فقط دو امتیاز تا پیکان رده پانزدهمی فاصله دارد. این تیم در هفته بیست و هفتم باید با نفت مسجد سلیمانی دیدار می کند که خیالش بابت بقا در لیگ کاملا راحت است. نفتی ها در هفته گذشته برابر پرسپولیس شکست خوردند و باعث قهرمانی حریف شدند. ذوب آهن نیز هفته قبل به فولاد باخته بود و هر دو تیم با شکست پای به این میدان می گذارند.

سایپا- ماشین سازی تبریز

شاگردان ابراهیم صادقی در تیم سایپا در خانه خود پذیرای ماشین سازی رده دهمی هستند. سایپا که از بازیکنان جوان بهره می گیرد در حال حاضر با 24 امتیاز در رده چهاردهم قرار دارد و اگر می خواهد فصل آینده نیز در لیگ باشد باید میهمان تبریزی خود را شکست دهد. ماشین سازی هم با 27 امتیاز در رده دهم است اما اگر تمام بازی های خود را با شکست پشت سربگذارد می تواند سقوط کند! مربی ماشین سازی هومن افاضلی هم که به کرونا مبتلا بود خوشبختانه از بیمارستان مرخص شده و مشکلی ندارد.

صنعت نفت آبادان - شهرخودرو

صنعت نفت تا یکی دو هفته پیش شانس خوبی برای رسیدن به سهمیه آسیایی داشت اما بعد از چند هفته ناکامی کارش برای رسیدن به این عنوان سخت شده است. در هفته بیست و هفتم هم آبادانی ها کار دشواری دارند و باید در خانه به مصاف شهرخودرو مشهد بروند که آن ها هم به دنبال سهمیه و نایب قهرمانی هستند. شهر خودرو با 43 امتیاز در رده پنجم است و صنعت نفت آبادان هم با 37 امتیاز هفتم است.

نساجی - پرسپولیس

شاگردان یحیی گل محمدی که هفته گذشته قهرمانی خود را در لیگ مسجل کردند از این هفته به دنبال رکوردشکنی و کسب بالاترین حد ممکن از امتیازات است. نساجی هفته گذشته در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال رفت که در یک بازی قابل قبول موفق به کسب تساوی برابر این تیم شد. برهمین اساس پرسپولیس هم کار آسانی برابر این تیم آن هم در قائمشهر ندارد. ضمن این که شاگردان فکری در بازی عقب افتاده خود نیز موفق به پیروزی برابر فولاد آن هم زمانی که دو بر صفر از این تیم عقب بودند، شدند. با این حساب پرسپولیس برای ادامه روند پیروزی های خود کار بسیار سختی دارد و نساجی تیم دست و پا بسته ای نیست. نساجی با 32 امتیاز در رده نهم و پرسپولیس هم 62 امتیازی است.

گل گهر سیرجان - فولاد خوزستان

بعد از چند هفته موفق شاگردان مجید جلالی از رده پانزدهم جدول فاصله گرفتند و با 25 امتیاز در جایگاه سیزدهم قرار دارند. با وجود این نتایج اما گل گهر هنوز هم کار سختی برای بقا در لیگ دارد و در این هفته هم باید با فولادی بازی کند که نمی خواهد شانس نایب قهرمانی خود را از دست بدهد. فولاد در بازی عقب افتاده خود به نساجی باخت و در حال حاضر با 42 امتیاز ششم است. فولاد برای عقب نماندن از قافله تیم های بالا جدولی و گل گهر برای حفظ خود در لیگ به مصاف هم می روند.

پارس جنوبی جم - شاهین شهرداری بوشهر

شاهین شهرداری بوشهر برای اینکه سقوطش در لیگ برتر قطعی نشود محکوم به برد برابر پارس جنوبی است. شاهین با 18 امتیاز شانزدهم است و پارس جنوبی جم هم با 25 امتیاز رده یازدهم را به خود اختصاص داده است. پارس جنوبی هم اگر تعلل کند و در دیدارهای باقی مانده به نتایج مورد نظر نرسد می تواند از تیم های سقوط کننده باشد.

استقلال - سپاهان

حساس ترین بازی هفته قطعا دیدار استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی است که یک غایب بزرگ به نام امیر قلعه نویی دارد. قلعه نویی که به علت مشکل قلبی در بیمارستان بستری بود با وجود ترخیص اما نمی تواند در این بازی روی نیمکت سپاهان بنشیند. سپاهان هم که در هفته های گذشته متزلزل ظاهر شد با استقلال هم امتیاز است و هر دو تیم 45 امتیازی هستند و برد در این مسابقه برای هر دو تیم مهم است. تیم برنده می تواند شرایط بهتری را در هفته های آینده داشته باشد. دیدار دو تیم در دور رفت در دقایق پایانی به تساوی کشیده شد و شاید دیدار روز شنبه دو تیم بتواند تا حدود زیادی خیال تیم برنده را از کسب سهمیه راحت کند.

برنامه هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال

جمعه 10 مرداد

تراکتور - پیکان ساعت 20

ذوب آهن - نفت مسجد سلیمان ساعت 20:30

سایپا- ماشین سازی تبریز ساعت 20:45

صنعت نفت آبادان - شهرخودرو ساعت 21

شنبه 11 مرداد

نساجی - پرسپولیس ساعت 19:30

گل گهر سیرجان - فولاد خوزستان ساعت 20:15

پارس جنوبی جم - شاهین شهرداری بوشهر ساعت 20:30

استقلال - سپاهان ساعت 21:30

Screenshot_20200730-210905_Chrome

دیدگاه تان را بنویسید