گزارش جی پلاس از لیگ برتر ایران بعد از کرونا

استقلال در منطقه سقوط؛ پرسپولیس در صدر جدول

فوتبال ایران بعد از تعطیلات پنج ماهه به علت شیوع کرونا دست خودش تغییراتی شده و تیم های صدرنشین نتوانستند آنطور که باید نتیجه کسب کنند و در قعر جدول تغییر و تحولاتی در حال شکل گیری است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ فوتبال ایران بعد از ماه ها تعطیلی از اوایل تیرماه سال جاری دنبال شده و به جز وقفه در بازی استقلال و فولاد به علت شیوع کرونا، به مسیر خود ادامه می دهد تا پرونده فصل جاری بسته شود و حرف و حدیثی در رابطه با تیم های قهرمان و سقوط کننده و همچین سهمیه های آسیایی نماند.

با برگزاری بازی ها در سه هفته اخیر، جدول تفکیکی لیگ را بعد از شیوع کرونا به این شکل در آورده است:

  1. پرسپولیس 9 امتیاز
  2. شهرخودرو 7 امتیاز
  3. فولاد 6 امتیاز - دو بازی
  4. پیکان 6 امتیاز
  5. سپاهان 5 امتیاز
  6. نساجی 4 امتیاز - دو بازی
  7. نفت مسجد سلیمان 4 امتیاز - دو بازی
  8. تراکتور 4 امتیاز
  9. صنعت نفت آبادان 4 امتیاز
  10. ذوب آهن 3 امتیاز
  11. سایپا 3 امتیاز
  12. استقلال 2 امتیاز
  13. پارس جنوبی یک امتیاز - دو بازی
  14. شاهین بوشهر یک امتیاز
  15. گل گهر سیرجان بدون امتیاز
  16. ماشین سازی بدون امتیاز

این مسابقات ابتدا با بازی معوقه استقلال و فولاد شروع شد که با جنجال های بسیاری همراه شد و طرفین اتهاماتی را هم علیه همدیگر و داور مسابقه مطرح کردند اما در نهایت این جواد نکونام بود که توانست شاگردان مجیدی را با شکست رو به رو کند.

*جدول متحول شد

در ادامه بازی ها در هفته بیست و دوم دنبال شد که حاصل آن پیروزی برای تیم های پرسپولیس، سپاهان، فولاد و توقف استقلال و شکست برای تراکتور بود که در صدرجدول دنبال قهرمانی و کسب سهمیه آسیا هستند.

در قعر جدول نیز، تیم های پایین جدول ناکام بودند و جدول تکان نخورد چرا که پیکان، گل گهر، ذوب آهن، پارس جنوبی شکست خوردند و شاهین هم با تساوی متوقف شد که بخش مهمی از این تساوی به نیامدن میشو کریستیچوویچ به بوشهر مربوط می شود.

در هفته بیست و سوم بحران کرونا در استقلال و فولاد شروع شد و این دو تیم وارد زمین مسابقه نشدند تا با وجود تمام هشدارهای سازمان لیگ مسابقات این دو تیم برگزار نشود و در نهایت هم کمیته انضباطی حکم به برگزاری مجدد بازی ها داد. در این هفته اما پرسپولیس، شهرخودرو و تراکتور در صدرجدول به برد رسیدند و در پایین جدول هم پیکان با پیروزی پرگل مقابل ذوب آهن، توانست امیدهایش را برای بقا در لیگ زنده نگه دارد و زنگ خطر را برای گل گهر و شاهین به صدا در آورد.

بازی ها در هفته بیست و چهارم فقط یک غایب داشت که آن هم فولاد بود و این تیم به علت استمرار وضعیت مبتلایان به کرونا مقابل نفت مسجد سلیمان بازی نکرد ولی پرسپولیس همچنان برد، شهرخودرو و سپاهان هم غافلگیر شدند و در لحظات پایانی سه امتیاز را از دست دادند. استقلال و تراکتور هم به تساوی بدون گل رضایت دادند. در عوض پیکان در جدال 6 امتیازی قعرجدولی ها گل گهر را برد و خودش را از منطقه خطر جدا کرد.

*جا به جایی مربیان بعد از سه هفته

در این هفته جا به جایی مربیان به اوج خود رسید که سرآسیایی در شهرخودرو جای خود را به بختیاری زاده، مهاجری در ماشین سازی به افاضلی و کریمیان در شاهین به پاشازاده داد و استعفای مجید جلالی هم به سرانجام نرسید. پارس جنوبی هم همچنان بدون سرمربی است.

هفته بیست و پنجم نیز در روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه دنبال می شود و می تواند به حل شدن معادلات در بالا و پایین جدول رده بندی کمک کند.

دیدگاه تان را بنویسید