گزارش جی پلاس/ پرسپولیس ۲- استقلال ۲

تساوی پرسپولیس و استقلال در داربی جذاب 91 / یحیی و فرهاد حریف هم نشدند+ عکس و فیلم/جدول

داربی 91 پایتخت میان پرسپولیس و استقلال با تساوی 2-2 به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، نودو یکمین داربی پایتخت میان پرسپولیس و استقلال از ساعت 15:30 پنج شنبه 17 بهمن با قضاوت بیژن حیدری در ورزشگاه آزادی آغاز شد که این بازی جذاب با نتیجه تساوی 2-2 به پایان رسید.

پیش از این بازی پرسپولیس با 40 امتیاز در صدر جدول بود و استقلال با 32 امتیاز و یک بازی کمتر در جایگاه چهارم جدول قرار گرفته بود.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، شاهین طاهرخانی، میلیچ، وریا غفوری، مسعود ریگی، فرشید باقری، علی کریمی، مهدی قائدی و ارسلان مطهری

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، کنعانی زادگان، مهدی شیری، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، وحید امیری، مهدی ترابی، علی علیپور و کریستین اوساگونا

نیمه اول

بازی با سوت دکتر حیدری آغاز شد هرچند که مشکلات بلیت فروشی باعث شد صندلی های خالی زیادی در ورزشگاه وجود داشته باشد. در همان دقایق ابتدایی بیرانوند اشتباه کرد و نزدیک بود که این موضوع برای تیمش دردسرساز باشد. اولین کرنر بازی برای پرسپولیس به دست آمد که ارسال ترابی بی فایده از سمت دیگر زمین به بیرون رفت. از دقیقه 10 به بعد بازی کمی آرام تر از ابتدای بازی شد. موقعیت جدی بازی توسط وحید امیری برای علیپور ایجاد شد اما این بازیکن نتوانست ضربه خوبی به توپ بزند. اولین نفوذ مطهری روی پاس قائدی هم با خروج بیرانوند و مهار توپ بی نتیجه ماند. در دقیقه 24 ارسلان مطهری با قطع شوت فرشید باقری دروازه پرسپولیس را باز کرد تا شاگردان مجیدی با یک گل پیش بیفتند. قبل از وارد شدن توپ به دروازه پرسپولیس، محمد انصاری روی یک اشتباه توپ را با سر به تیر دروازه خودی زد و توپ برگشتی به گل استقلال تبدیل شد. بعد از این گل هم قائدی در محوطه جریمه پرسپولیس حرکت خوبی انجام داد اما شوت او از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت. روی ارسال اوساگونا و تعلل حسینی، علیپور توانست دقیقه 29 گل تساوی را برای پرسپولیس به ثمر برساند و بازی خیلی زود مساوی شود. خوشحالی تحریک کننده علیپور برابر هواداران استقلال باعث شد داور به این بازیکن کارت زرد بدهد. در دقیقه 40 هم مطهری مهاجم زهردار استقلال بدون هیچ گونه مزاحمی ضربه سر را روانه دروازه استقلال کرد که این توپ از بالای دروازه به بیرون رفت. در آخرین دقیقه نیمه اول شوت زیبای مهدی قائدی با واکنش خوب بیرانوند همراه شد و توپ به کرنر رفت. ضربه سر میلیچ روی کرنر هم به بیرون رفت و در نهایت نیمه اول با تساوی یک - یک دو تیم به پایان رسید. علی علیپور در پایان نیمه اول ابتدا به سمت مجیدی رفت و بابت رفتار غیر ورزشی خود عذر خواهی کرد؛ او سپس برای عذر خواهی نزد هواداران استقلال رفت.

نیمه دوم

در ابتدای نیمه دوم پرسپولیس بیش از حریف بازی را در اختیار داشت اما در ادامه بازهم روی ارسال وریا، مطهری با سر به توپ ضربه زد اما توپ به بیرون رفت. در ادامه روی حرکت زیبای قائدی و در هم ریختگی دفاع پرسپولیس، مطهری گل دوم خودش و تیمش را به ثمر رساند. در دقیقه 58 نادری به جای انصاری و رسن به جای کامیابی نیا برای پرسپولیس به زمین آمدند. ضربه ایستگاهی نورالهی با واکنش حسین حسینی رو به رو شد؛ در توپ برگشتی هم که اوساگونا زد حسینی مانع گل شدن توپ شد. روی اعتراض مجیدی نسبت به خطایی که داور روی وریا غفوری اعلام نکرد، بیژن حیدری به این سرمربی کارت زرد داد. تعویض سوم گل محمدی و پرسپولیس، حضور استوکس به جای اوساگونا بود. آرش رضاوند هم به جای قائدی به زمین آمد. از دقیقه 75 به بعد استقلال در فاز دفاعی قرار گرفت و چشم به ضدحملات دوخت. پرسپولیس هم با وجود استوکس نتوانست موقعیت جدی گلزنی روی دروازه استقلال ایجاد کند هرچند که توپ و میدان را در اختیار داشت. در دقیقه 89 بازی حسینی نتوانست ضربه استوکس را به خوبی مهار کند و روی ریباند بشار رسن دروازه استقلال را باز کرد و بازی به تساوی 2-2 رسید. در دقیقه 92 هم ضربه ایستگاهی استوکس از بالای دروازه به بیرون رفت. در نهایت این بازی با تساوی 2-2 به پایان رسید و پرسپولیس 41 و استقلال 33 امتیازی شدند.

 

 

علی علیپور

 

 

 

1

داربی پایتخت به وقت اضافه رسید! +برنامه هفته نوزدهم

بازارسیاه بلیت داربی 91 در سایت دیوار! +عکس

 

دیدگاه تان را بنویسید