ناصر شهنازی در گفت وگو با جی پلاس؛

کارشناس والیبال: به مربی خوب خارجی نیاز داریم/ باید تیم قدرتمندی را راهی المپیک کنیم

کارشناس والیبال ایران معتقد است فدراسیون تصمیم درستی در خصوص قطع همکاری با ایگور کولاکوویچ گرفت و حالا باید یک مربی خوب خارجی را انتخاب کند تا تیم ملی والیبال ایران در المپیک نتیجه خوبی را کسب کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، فدراسیون والیبال بعد از تعویق المپیک تصمیم گرفت با ایگور کولاکوویچ سرمربی مونته نگرویی تیم ملی قطع همکاری کند تا تیم ملی با سرمربی جدید در المپیک حاضر شود. این تصمیم بیش از آن که مخالف داشته باشد توسط بسیاری از کارشناسان که برخی از آن ها منتقد کولاکوویچ هم بودند، مورد موافقت قرار گرفت.

ناصر شهنازی کارشناس و مربی والیبال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره تصمیم فدراسیون مبنی بر قطع همکاری با ایگور کولاکوویچ اظهار کرد: المپیک به تعویق افتاده است و در سال جاری میلادی هم احتمالا مسابقه ای در سطح بین المللی نخواهیم داشت و این تصمیم فدراسیون برای پایان همکاری با ایگور درست بود. انتقادات زیادی نسبت به عملکرد این مربی در طول چندین سال حضورش در ایران وارد بود و به نظرم اشتباهات زیادی داشت و فدراسیون بهترین کار را انجام داد که با این مربی قطع همکاری کرد. ما باید در مدت زمان باقی مانده تیم خوبی را برای المپیک مهیا کنیم.

کارشناس والیبال در ادامه افزود: چند سالی می شود که والیبال ایران به مانند قبل بازی نمی کند و کمی از نظر زیبایی افت کرده است؛ در حالی که واقعا ما در زمان ولاسکو نشان دادیم تا چه اندازه می توانیم والیبال را خوب بازی کنیم. به همین دلیل باید از این فرصت استفاده کنیم و استعدادمان را در زمین نشان دهیم. والیبال ایران می تواند روزهای بهتری را داشته باشد و کارهای بزرگی انجام دهد.

شهنازی در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال گفت: ما مربیان خوبی در ایران داریم اما به نظرم باید یک مربی با کیفیت و خوب خارجی که در دنیای والیبال شناخته شده است را به ایران بیاوریم. با مربی خوب می توانیم از نظر فنی بازهم پیشرفت کنیم و این برای والیبال ایران بسیار خوب است. سطح بازیکنان ایران در حدی است که اگر یک مربی خوب بالای سرشان باشد به راحتی می توانند بازی های خوب به نمایش بگذارند و به موفقیت های بزرگی هم برسند. این دور از دسترس نیست اما باید بهترین گزینه را انتخاب کنیم.

او در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: درست است که ما تیم پرتجربه ای در المپیک نیستیم اما با توجه به دوره گذشته حضورمان در این بازی ها و هم چنین داشتن بازیکنانی که تجربه بین المللی زیادی دارند باید برنامه صعود از گروهمان را در المپیک داشته باشیم. کار بسیار سخت است و همه ما این را به خوبی می دانیم. در المپیک تمام تیم ها با شرایط ایده آل می آیند اما ما هم باید در دومین دوره حضور نتیجه بهتری را بگیریم. والیبال ایران پتانسیل بالایی دارد به شرطی که بتوانیم مربی خوبی را به خدمت بگیریم.

شهنازی در پایان صحبت های خود گفت: با وجود تعویق المپیک اما بازهم فرصت کم است و بعد از فروکش کردن همه گیری ویروس کرونا و بهتر شدن اوضاع دنیا باید تصمیم درست را به موقع بگیریم و نگذاریم این مدت زمانی که در اختیار داریم از بین برود.

دیدگاه تان را بنویسید