مائده برهانی در گفت وگو با جی پلاس؛

لژیونر والیبال ایران: فکر می کنم تازه متولد شدم/ در میان بهترین ها بودن مایه افتخارم است/ کادر درمان این روزها از جانشان می گذرند

لژیونر والیبال زنان ایران با بیان اینکه کادر درمانی این روزها از جان خود می گذرند، گفت: باید برای این افراد امتیازات خاصی در نظر گرفته شود و تشکر کمترین کاری است که می توان در برابر کارهای آن ها انجام دهیم و از مردم هم می خواهم که مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا هرچه زودتر جامعه به روند عادی برگردد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، مائده برهانی اولین لژیونر والیبال زنان ایران است که با پیوستن به تیم شومن کلاب بلغارستان تاریخ ساز شد. او هم اکنون در تیم کوچرن ترکیه توپ می زند و چندی پیش به عنوان دومین پشت خط زن برتر رقابت های این کشور معرفی شد.

مائده برهانی در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس، درباره شرایطش در دوران قرنطینه و عملکردش در لیگ ترکیه و هم چنین فصل آینده صحبت کرد.

مائده برهانی درباره زمان بازگشتش به ایران و شرایطش در زمان قرنطینه گفت: من 29 اسفند از ترکیه به ایران آمدم و با توجه به شرایطی که در آن زمان وجود داشت 14 روز در خانه و در اتاق خودم قرنطینه بودم. بعد از دو هفته هم تمرینات شخصی را در خانه آغاز کردم. برای حفظ آمادگی جسمانی و البته بالا بردن سیستم ایمنی بدن تمرین را در خانه انجام می دهم.

مائده برهانی - والیبال زنان

او با بیان اینکه با وجود سختی اما باید در خانه بمانیم و توصیه ها را جدی بگیریم، اظهار کرد: شرایط برای همه اقشار جامعه واقعا سخت است و کل مردم درگیر مشکل و بحران هستند. با این حال باید تحمل کنیم و صبر داشته باشیم و این از همه چیز مهم تر است. کاری که همه باید انجام بدهیم این است که تا جایی که می شود در خانه بمانیم و برای بیرون رفتن ریسک نکنیم چرا که خطرناک است.

برهانی درباره خانواده های جان باختگان این بیماری نیز گفت: برای افرادی که عزیزانشان را از دست دادند افسوس می خورم. چندین روایت درباره افرادی که به خاطر این بیماری درگذشتند، شنیدم و واقعا دردناک است. ما فقط می شنویم و این قدر اذیت می شویم، چه برسد به آن ها که فردی از خانواده را از دست دادند. ما جز همدردی کار دیگری نمی توانیم انجام بدهیم و از خدا می خواهم به خانواده ها صبر بدهد. امیدوارم هرچه زودتر این شرایط از بین برود و مردم دنیا به آرامش برسند و زندگی عادی برگردند.

مائده برهانی - والیبال زنان

والیبالیست تیم ملی درباره کادر درمانی که این روزها زحمت اصلی مقابله با بیماری برگردن آن هاست، گفت: واقعا گروه درمانی و همه عزیزان که در این حیطه کا می کنند بزرگترین نقش را دارند. آن ها مثل سربازان جنگی هستند که در خط مقدم حضور دارند و با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند. همه آن ها دور از خانواده هایشان هستند و این از لحاظ روانی سخت است و باید به خاطر این صبر و استقامت به آن ها تبریک گفت. حداقل برای این افراد باید یک سری امتیازات قائل شوند چرا که از جان و هر آن چه دارند گذشتند. تشکر کمترین کاری است که می توان در قبال این از خودگذشتگی انجام داد.

او در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: همه مردم امروز می دانند که باید چه کار کنند و چه رفتاری در برابر این بیماری انجام بدهند. به نظرم موضوعی که الان وجود دارد این است که گفته می شود کسی نباید بیرون برود اما تا زمانی که کارفرما از کارمند می خواهد حتما سرکار بیاید نمی توان این کار را انجام داد. امیدوارم تدبیری اندیشیده شود که فعالیت ها کمتر شود. اگر قوانین بازدارنده و سخت تری گذاشته شود قطعا این بحران زودتر از ایران خارج می شود.

مائده برهانی - والیبال زنان

برهانی در خصوص معرفی اش به عنوان دومین پشت خط زن برتر لیگ یک ترکیه گفت: این یک تحلیل آماری است که توسط آنالیزورهای لیگ یک ترکیه انجام شده و براساس این آمارها در هر پست 10 نفر برتر معرفی شدند. من در بخش پشت خط زن ها، با 343 امتیاز در 70 ست و میانگین 4.9 امتیاز در هر ست در رتبه دوم قرار گرفتم. این موضوع برای من اهمیت زیادی داشت و توانستم بالاتر از خواهر بوسکوویچ معروف و بازیکنانی از روسیه، آذربایجان و ترینیدادوتوباگو قرار بگیرم. این برای من ارزش و افتخار زیادی دارد. امیدوارم این موضوع پیش زمینه ای باشد برای اتفاقات بهتری که برایم رخ بدهد.

او درپاسخ به این سوال که در فصل آینده در کدام تیم توپ می زند اظهار کرد: هنوز درباره فصل آینده تصمیم نگرفتم. بحث اول این روزها کرونا است و همه درگیر آن هستند و منتظرند تا بدانند چه زمانی از بین می رود. چرا که تا این اتفاق رخ ندهد نمی توان در هیچ زمینه ای به خصوص ورزش تصمیم گیری کرد. همه چیز تحت تاثیر این بیماری است. پیش ازاین با یک تیم ترکیه ای صحبت هایی انجام دادم اما هنوز جدی نیست و فعلا متوقف شده است. باید دید در ادامه چه رخ می دهد و برمبنای آن تصمیم بگیرم.

مائده برهانی - والیبال زنان

برهانی درباره اینکه آیا هنوز برای موفقیت انگیزه دارد یا اینکه لژیونر شدن پایان آرزوهای ورزشی اش بوده، گفت: من هنوز انگیزه ام را از دست ندادم و دوست دارم تجارب خودم را بیشتر کنم. واقعا فکر می کنم تازه متولد شدم و برای خسته شدن در راهی که قرار گرفتم هنوز زود است.می خواهم بازی در لیگ های مختلف را تجربه کنم و امیدوارم این اتفاق رخ بدهد.

ملی پوش والیبال ایران گفت: امیدوارم هرچه زودتر بحران کرونا در سراسر دنیا و ایران برطرف شود و آرامش واقعی به جامعه برگردد. باز هم از مردم می خواهم مسائل بهداشتی را رعایت کنند و از دولت هم می خواهم قوانین سخت گیرانه تری وضع کند تا در آینده نزدیک از این ویروس خاص شویم.

دیدگاه تان را بنویسید