سریع ترین مرد ایران در گفت وگو با جی پلاس؛

حسن تفتیان: در راه بازگشت به ایران استرس زیادی را تحمل کردم/ باید از تعویق المپیک استفاده کرد/کادر درمانی قهرمانان واقعی هستند

سریع ترین مرد ایران با بیان اینکه در راه بازگشت از فرانسه به ایران استرس زیادی را به واسطه ویروس کرونا تحمل کرد، گفت: واقعا شرایط سخت است اما باید به توصیه های بهداشتی را عمل کنیم. کادر درمانی هم این روزها زحمات زیادی می کشند و قهرمان واقعی هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، حسن تفتیان سریع ترین مرد و رکورددار دوی 100 متر ایران که سهمیه المپیک و رقابت های داخل سالن قهرمانی جهان را کسب کرده است، این روزها به مانند دیگر ورزشکاران و مردم در خانه است اما تمرین هم می کند تا آمادگی نسبی خود را حفظ کند. حسن تفتیان در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس، از سفر سختش از فرانسه به ایران و تعویق المپیک 2020 توکیو صحبت کرد و کادر درمانی کشور را قهرمان واقعی این روزهای کشور دانست.

تفتیان درباره شرایط تمرینی این روزهای خود که کشور درگیر ویروس کرونا است، گفت: این روزها همه مجبور هستند بیشتر در خانه بمانند و اگر کار ضروری ندارند بیرون نروند. با توجه به تعطیلی ورزش، اماکن، لیگ ها و مسابقات سعی می کنم بیشتر در خانه باشم و بیرون نروم. با وجود محدودیت ها در خانه تمرین می کنم چرا که مجبوریم با شرایط فعلی کنار بیاییم.

او ادامه داد: شرایط واقعا سخت است و این سختی برای همه است اما اتفاقی ست که رخ داده و در حال حاضر هیچ چیز مهم تر از سلامتی خودمان و دیگران نیست. باید توصیه های پزشکی که بسیار مهم هستند را گوش بدهیم.

حسن تفتیان

رکورددار 100 متر ایران درباره شرایطش در زمان حضور در فرانسه و هم چنین بازگشت به ایران اظهار کرد: من دو روز مانده به پایان سال از فرانسه به ایران برگشتم و واقعا در راه استرس زیادی را تحمل کردم. در فرانسه هم اوضاع واقعا بحرانی بود و به مانند ایران ماسک و مواد ضدعفونی کننده نایاب و یا خیلی گران بود. قبل از اینکه این اتفاق رخ دهد تمرینات خوبی را در این کشور انجام دادم و واقعا راضی بودم اما متاسفانه در ادامه شرایط فعلی رخ داد و مجبور شدم هرچه زودتر به ایران برگردم. در زمان تمرین هم هشدارهای زیادی به ما داده شد که مراقب باشیم و مسائل بهداشتی را رعایت کنیم.

تفتیان در واکنش به تعویق المپیک 2020 توکیو گفت: به هرحال این تصمیمی بود که انتظار می رفت گرفته شود و با توجه به شرایطی که کل کشورهای دنیا درگیر آن هستند پیش بینی می شد که المپیک به تعویق بیفتد و معقولانه هم بود. باید منتظر بمانیم که بعد از این بحران ان شاالله برنامه ریزی خوبی برای المپین ها و ورزشکاران ملی صورت بگیرد تا حضور موفقی در المپیک داشته باشند.

دوومیدانی - حسن تفتیان و الهام کاکلی

او در پاسخ به این سوال که این تعویق می تواند به ورزشکاران ایرانی کمک کند یا نه، گفت: نمی توان درباره این مسئله نظر قطعی داد اما به هر صورت این اتفاق رخ داده و باید تدبیری اندیشیده شود که بتوانیم تمرین بکنیم. اگر همین طور ادامه پیدا کند این فرصت آماده سازی را هم از دست می دهیم و باید از این تعویق استفاده بهینه را کرد.

تفتیان با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی می تواند به برطرف شدن سریع تر این بیماری کمک کند، گفت: من در جایگاهی نیستم که توصیه ای به مردم کنم چرا که آن ها به خوبی شرایط را درک می کنند. خیلی از مردم این روزها بیشتر در خانه هستند و خیلی خوب رعایت می کنند. از آن هایی هم که به خاطر شغلشان و یا مسائل دیگر مجبور هستند بیرون بروند خواهش می کنم رعایت کنند تا همه با رعایت نکات بهداشتی برابر این بیماری پیروز شویم.

رکورددار 100 متر ایران درباره کادردرمانی کشور نیز گفت: واقعا همه ما مدیون کادر درمانی هستیم و می دانیم چقدر زحمت می کشند. کار خیلی بزرگی است و واقعا قهرمان های واقعی آن ها هستند که در این زمان از سلامتی خودشان می گذرند تا افراد بیمار سلامتی خودشان را به دست آورند. ما هم با گوش دادن به توصیه های آن ها باد به قطع زنجیره بیماری کمک کنیم.

حسن تفتیان

دومین بلیت دوومیدانی توکیو برای سریع ترین مرد ایران/ تفتیان هم المپیکی شد

تفتیان پس از کسب سهمیه المپیک: بعد از مسابقات جاکارتا من و مربی‌ام را بایکوت کردند

حسن تفتیان: فراهم بودن حداقل ها اسمش توقع نیست/ باید بدون دغدغه تمرین کنم، نه با فکر وخیال +صوت

حسن تفتیان طلایی شد

انتقادهای سریع ترین مرد ایران از وضعیت دوومیدانی/ تفتیان: شرایط نگران کننده است

تفتیان در دوی سرعت فرانسه به مقام دوم رسید

چهارمی تفتیان در مسابقات بین‌المللی دوومیدانی آلمان

حسن تفتیان در دوی ۶۰ متر مسابقات فرانسه پنجم شد

جدیدترین رنکینگ دوومیدانی‌کاران ایران در جهان/ حدادی در جایگاه چهارم

دیدگاه تان را بنویسید