گزارش جی پلاس

چه کسی سرمربی تیم ملی والیبال ایران می شود؟ + معرفی گزینه های ایتالیایی

سه گزینه سرمربی گری تیم ملی والیبال ایران معرفی شدند که همه آن ها در باشگاه های ایتالیا حاضر هستند و جزو مربیان مطرح محسوب می شوند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، بعد از تعویق بازی های المپیک 2020 توکیو و با توجه به اینکه ایگور کولاکوویچ تا پایان این بازی ها با تیم ملی والیبال ایران قرارداد داشت، فدراسیون و خود او تصمیم به فسخ قرارداد گرفتند. ضمن اینکه بعد از حواشی به وجود آمده  در پایان انتخابی المپیک و نشان دادن "هیس" از سوی کولاکوویچ به منتقدان، رابطه بین این مربی با خانواده والیبال تیره تر شد. تیم ملی ایران با کولاکوویچ اولین مدال بین المللی و خارج از قاره خود را کسب کرد اما این مربی هیچ گاه محبوبیت خاصی در میان والیبالی ها و مردم پیدا نکرد.

حالا سه گزینه برای سرمربی گری تیم ملی ایران مطرح شده که هر سه نفر آن ها ایتالیایی هستند. فردیناندو دجورجی، روبرتو پیازا و آنجلو لورنزتی.

فردیناندو دجورجی

این مربی که به "فه‌فه"معروف است؛ پیش از این هم به عنوان کاندیدای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران انتخاب شده بود اما در نهایت همکاری صورت نگرفت. دجورجی در حال حاضر در تیم لوبه ایتالیا سرمربی و امیرغفور هم شاگرد او است. بازیکنان مطرحی هم چون خوآنتورنا، رزنده، بینیک، لئال و آنزانی در لوبه حضور دارند.

دجورجی با این تیم در فصل 2019-2018 قهرمان کاپ اروپا شد. قهرمانی جام باشگاه های جهان با لوبه در سال 2019 نیز افتخار دیگری است که این مربی در سال گذشته با تیم ایتالیایی به دست آورد. این مربی در سال 2016 جانشین استفان آنتیگا در تیم ملی لهستان شد. دجورجی در کنار والیبالیست هایی چون گاردینی، جیانی و براچی تنها بازیکنان تاریخ والیبال ایتالیا هستند که 3 بار به عنوان قهرمانی جهان رسیده‌اند. او در دوران بازیگری اش پاسور بود. او هم چنین در المپیک 1988 سئول در ترکیب تیم ملی ایتالیا حاضر بود.

افتخارات دجورجی به عنوان سرمربی: دو قهرمانی چلنج کاپ اروپا با کونئو و لوبه، یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی جام باشگاه های جهانی، 11 قهرمانی باشگاهی در ایتالیا و لهستان.

افتخارات دجورجی به عنوان بازیکن: یک قهرمانی باشگاه های اروپا، دو قهرمانی چلنج کاپ باشگاه های اروپا، سه قهرمانی جام جهانی، یک قهرمانی اروپا و 5 قهرمانی لیگ جهانی.

گزینه های سرمربی گری تیم ملی والیبال ایران

گزینه های سرمربی گری تیم ملی والیبال ایران

گزینه های سرمربی گری تیم ملی والیبال ایران

گزینه های سرمربی گری تیم ملی والیبال ایران

 

روبرتو پیازا

این مربی 52 ساله در پارما ایتالیا به دنیا آمده و در دوران بازیگری اش دفاع وسط بود. پیازا در پارما و پیاچنزا بازی کرده است. روبرتو از سال 1990 سرمربی گری را آغاز کرد و روی نیمکت پارما نشست. اولین تیم ملی که هدایت آن را برعهده گرفت قطر بود که سال 2016 او را به عنوان سرمربی انتخاب کرد. این مربی در دومین تجربه ملی خود در سال 2017 هدایت هلند را برعهده گرفت.

نایب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، قهرمانی کاپ اروپا و 5 قهرمانی داخلی باشگاهی در ایتالیا و لهستان از افتخارات این مربی محسوب می شود.

گزینه های سرمربی گری تیم ملی والیبال ایران

آنجلو لورنزتی

لورنزتی نسبت به دو مربی دیگر کم نام و نشان تر است اما او هم در لیگ ایتالیا و در تیم ترنتینو سرمربی گری می کند. این مربی 55 ساله از سال 2016 روی نیمکت ترنتینو نشسته و 2 قهرمانی هم همراه این تیم به دست آورده است. در 156 بازی که همراه این تیم بوده، 110 برد و 46 شکست را ثبت کرده است.  در سال 2016 و بعد از 4 سال او از تیم مودنا رفت و پیازا جانشین او شد.

این مربی سابقه حضور در تیم ملی زیر 21 سال ایتالیا، پادووا، ورونا، پیاچنزا و مودنا را در کارنامه دارد.

 

گزینه های سرمربی گری تیم ملی والیبال ایران

گزینه های سرمربی گری تیم ملی والیبال ایران

گزینه های سرمربی گری تیم ملی والیبال ایران

دیدگاه تان را بنویسید