رییس کمیته ملی المپیک ایران در گفت وگو با جی پلاس؛

صالحی امیری: تیم امید می تواند به المپیک صعود کند/ والیبال می تواند پدیده جریان ساز ما در توکیو باشد/ احتمالا تعداد سهمیه ها از ریو کمتر نباشد

رییس کمیته ملی المپیک ایران گفت: ورزش ایران با تمام ظرفیت در حال آمادگی برای حضور عزتمندانه در المپیک 2020 و شیرین کردن کام مردم است.

لینک کوتاه کپی شد

رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص اقدامات این کمیته برای ساماندهی شرایط ورزش ایران برای بازی های المپیک 2020 توکیو اظهار کرد: ما در حوزه آمادگی برای المپیک 2020 توکیو، سه فعالیت همزمان را در مجموعه ورزش کشور دنبال می کنیم. اول فدراسیون ها که با تمام توان در حال آمادگی هستند و اردوهای داخلی و خارجی برگزار می کنند تا بتوانند خودشان را برای این بازی ها آماده کنند.

** تعداد سهمیه های المپیک ایران کمتر از دوره قبل پیش بینی نمی شود

رییس کمیته ملی المپیک درباره دو فعالیت دیگر در راه آماده سازی جهت حضور در بازی های 2020 گفت: ما تا الان 29 سهمیه کسب کردیم و پیش بینی این است که تعداد سهمیه ها از دوره قبل کمتر نباشد. فعالیت دوم ما در کمیته ملی المپیک است که با تشکیل ستاد عملیاتی همه اقدامات لازم برای حضور در  2020 اعم از حمل و نقل، اسکان و سایر هماهنگی ها را با میزبان دنبال می کنیم. در حال حاضر هم جلسات مستمر با وزارت، سفرا و نهادهای مربوطه داریم. فعالیت سوم هم مربوط به ستاد عالی بازی ها است که به ریاست وزیر ورزش و با حضور کمیته و فدراسیون ها انجام می شود. ورزش ایران با تمام ظرفیت در حال آمادگی برای حضور عزتمندانه در المپیک 2020 است.

** مرادی روز به روز بهتر می شود و یزدانی هم به 2020 می رسد

صالحی امیری در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت حسن یزدانی و سهراب مرادی نیز تصریح کرد: تقریبا روزانه فعالیت های حسن و سهراب را دنبال می کنم. امیدواریم هر دو قهرمان ملی که امید مدال هم هستند؛ به زودی برگردند. سهراب مرادی در حال تمرین است و هر روز شرایطش بهتر می شود. او تحت نظر پزشکان ایران و آلمان است. حسن یزدانی هم جراحی شده است و پیش بینی می شود که او حتما به تیم برمی گردد تا بتواند در 2020 بدرخشد. 

** همکاری حداکثری دولت با ورزشی ها برای درخشش در توکیو

او درباره همکاری دولت و وزارت خانه ها برای تسهیل امور ورزش ایران برای المپیک 2020 اظهار کرد: نکته دیگر هم این است که مجموعه دولت؛ از شخص رییس جمهور گرفته تا معاون اول، سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و دارایی حداکثر همکاری را با وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها دارند تا ما با مشکلی مواجه نشویم. امیدوارم ان شاءالله بتوانیم آن چه خواسته مردم است را محقق کنیم و و در مرداد 99 کام آن ها را شیرین کنیم.

** صاحب نظرانی چون پروین و کلانی می گویند تیم امید می تواند به المپیک صعود کند

رضا صالحی امیری درباره تیم ملی فوتبال امید و شانس صعود این تیم به المپیک 2020 نیز به جی پلاس گفت: حمایت مادی و معنوی آن چیزی است که وظیفه ما و وزارت بوده و آن را هم انجام می دهیم. چند روز پیش همراه با وزیر ورزش در اردوی تیم ملی حضور داشتیم و جلسات کارشناسی را با استیلی، تاج و صاحب نظران داشتیم. برای حمایت و هماهنگی های لازم برای این تیم کوتاهی نخواهیم کرد و وظیفه مان را انجام می دهیم. به نقل از صاحب نظرانی چون آقایان پروین، کلانی و سایر عزیزان این تیم ظرفیت لازم برای صعود به المپیک توکیو را دارد و تیم شایسته ای است اما رقبای جدی در راه صعود داریم که قوی هستند.

** والیبال ایران می تواند برای ما یک پدیده جریان ساز در المپیک 2020 باشد

محمدرضا داورزنی قبل از پذیرش معاونت وزارت ورزش اعلام کرده بود که والیبال در المپیک 2020 می تواند در میان 4 تیم برتر باشد و روی سکو هم برود؛ رییس کمیته ملی المپیک در ارزیابی اش از موفقیت تیم ملی والیبال که چند هفته دیگر باید در رقابت های انتخابی المپیک 2020 شرکت کند، گفت: با حضور داورزنی در والیبال امید ما به موفقیت این تیم افزایش یافت. معتقدم داورزنی از مدیران قوی است و ساماندهی لازم را برای تیم ملی انجام می دهد. والیبال ایران به المپیک توکیو می رود اما اگر خدای ناکرده این اتفاق رخ ندهد هیچ چیز از ارزش های تیم ملی کم نمی شود. والیبال به همراه فوتبال یک جریان بزرگ اجتماعی است. تیم والیبال  ایران می تواند در المپیک 2020 یک پدیده جریان ساز برای ما باشد.

دیدگاه تان را بنویسید