گزارش جی پلاس از کارنامه کادرفنی تیم ملی

دستیاران خارجی اسکوچیچ را بیشتر بشناسید +معرفی کامل

دو مربی اسلوونیایی و کروات به عنوان دستیاران خارجی اسکوچیچ رو نیمکت تیم ملی می نشینند و همراه وحید هاشمیان و کریم باقری کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران را تشکیل می دهند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، دراگان اسکوچیچ سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران که هنوز به صورت رسمی حتی یک تمرین هم با تیم ملی ایران برگزار نکرده است؛ علاوه بر وحید هاشمیان و کریم باقری دو مربی دیگر را هم به کادرفنی تیم ملی اضافه کرد. "ملادن زگانیر" به عنوان مربی دروازه بان ها و "آنتون اوسنیک" به عنوان دستیار خارجی، همراه تیم ملی خواهند بود.

هیچ یک از این دو مربی در دنیای فوتبال سابقه چندانی ندارند و در واقع در تیم های مطرح و بزرگ حاضر نبودند. به نوعی می توان گفت آن ها هم به مانند اسکوچیچ در سطح بالای فوتبال دنیا فعالیت نکردند و از مربیان نامدار جهان محسوب نمی شوند.

ملادن زگانیر؛ مربی دروازه بان ها

ملادن زگانیر به مانند اسکوچیچ در شهر ریکا کرواسی متولد شده است و کارش را به عنوان دروازه بان از تیم اورینت آغاز کرد اما در این تیم بازی رسمی انجام نداد. زگانیر از سال 1998-1989 در تیم ریه کا عضویت داشت و 146 بازی هم انجام داد. او بعد از ریه کا یک سال هم در تیم اسپیتال به میدان رفت و در این تیم 9 بازی انجام داد. این دروازه بان از 2001 تا 2003 پوموراک عضویت داشت اما فقط در یک بازی جام حذفی کرواسی به میدان رفت.

زگانیر و اسکوچیچ در تیم ریه کا هم بازی بودند. این دروازه بان که 214 بازی را در کارنامه خود دارد هیچ گاه برای تیم ملی کرواسی به میدان نرفت.

زگانیر در سن 37 سالگی از دنیای بازیگری خداحافظی کرد و خیلی زود وارد دنیای مربی گری شد. او که در آخرین سال های بازیگری، مربی هم بود در سال 2007 به عنوان مربی به ریه کا بازگشت. بعد از آن در تیم ملی یمن، النصر عربستان، تیم ملی زیر 21 سال های کرواسی، خونه به خونه بابل و تیم ملی کویت فعالیت کرد. حضورش در خونه به خونه بسیار کوتاه بود و فقط چند ماه در کادرفنی این تیم همراه اسکوچیچ بود.

کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران

کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران

آنتون (تونی) اوسنیک؛مربی

این مربی اسلوونیایی در سال 1973 به دنیا آمد و در دوران بازیگری یک هافبک بود. او در سال 1991 به تیم اسووبودا پیوست و 6 بار برای این تیم به میدان رفت. او که در دوران بازیگری اش در 12 تیم مختلف حضور داشت بیشترین بازی را برای اینتربلاک انجام داد. او در فصل 2006-2005، برای آخرین تیم باشگاهی اش 36 بازی انجام داد و 2 گل هم به ثمر رساند. این بازیکن مدتی در تیم دوم کایزرسلاترن عضویت داشت.

اوسنیک 12 بازی در تیم ملی زیر 15 سال و زیر 18 سال های یوگسلاوی و اسلوونی انجام داد و در تیم ملی زیر 21 ساله های اسلوونی هم 8 بار به میدان رفت و یک گل هم به ثمر رساند. تونی هم به مانند زگانیر هیچ بازی ملی در رده بزرگسالان ندارد.

او در سال 2006 به عنوان مربی فعالیت خود را آغاز کرد. در همان تیم اینتر بلاک به مدت یک سال دستیار بود و سپس یک سال هم استعدادیاب تیم شد. او بعد از اینتربلاک به آسیا آمد و در تیم های العربی و النصر مشغول شد. آنتون در سال 2011 به عنوان مربی به کادر فنی تیم ملی اسلوونی اضافه شد و یک سال همراه تیم ملی بود. بعد از 5 سال او در 2017 دوباره به مربی گری بازگشت و به تیم خونه به خونه بابل پیوست و سپس همراه اسکوچیچ به صنعت نفت آبادان رفت.

کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران

کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران

ترکیب اسکوچیچ، زگانیر و اوسنیک پیش از این در تیم های النصر عربستان، خونه به خونه بابل و صنعت نفت آبادان شکل گرفته بود و حالا باید دید آیا اسکوچیچ با این دو مربی نه چندان با تجربه در سطح بالای فوتبال جهان می تواند نتایج خوبی را در تیم ملی فوتبال ایران بگیرد یا خیر.

کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران

تیم ملی فوتبال ایران؛ رویایی ترین نیمکت برای "اسکوچیچ" + معرفی کامل

اسکوچیچ: فدراسیون من را انتخاب کرد، نه آقازاده/ کسی نمی تواند من را بخرد/ مشکل قلبی نداشتم؛ فقط آلرژی بود!/ 80 میلیون نفر پشت تیم ملی هستند

سرگیجه فوتبال ملی در سال 98

باقری چه کمکی می تواند به تیم ملی کند؟ / علت اصرار اسکوچیچ به حضور "آقاکریم" روی نیمکت

سورپرایز بزرگ و قرارداد شلخته با ویلموتس؛ در سالی که فوتبال با کرونا تمام شد

کریم باقری مربی تیم ملی شد

دیدگاه تان را بنویسید