جی پلاس

بی‌پولی در راس فوتبال ایران/ فدراسیون 5 ستاره حقوق کارمندانش را نداد!

فدراسیون فوتبال به علت کمبود منابع مالی نتوانست حقوق کارمندان خود را در ماه منتهی به عید نوروز پرداخت کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی چی پلاس؛ چندین سال است که فدراسیون فوتبال به علت محدودیت‌های بانکی و برخی کج سلیقگی‌ها در عقد قراردادهای تجاری، با مشکل مالی مواجه شده است. قراردادهای خارجی نه چندان خوب از جمله قرارداد با مارک ویلموتس، موجب شده کفگیر فدراسیون فوتبال به ته دیگ برسد و اکنون جیب این فدراسیون خالی‌تر از هر روزی باشد.

برخی کارشناسان و همین طور مدیران فوتبالی می‌گویند بدهی‌های این فدراسیون موجب ورشکسته شدن آن شده و تا زمانی که کمک‌های خارجی نرسد، امیدی به رهایی از این وضعیت نیست. پس از محدودیت های بانکی آمریکا علیه دولت ایران، اکنون نهادهای بین‌المللی به ایران پول نمی‌ دهند و به علت کمبود منابع دولتی، فدراسیون فوتبال نتوانسته حقوق کارمندان خود را در ماه منتهی به عید نوروز پرداخت کند.

علیرضا سلیمانی، خزانه دار فدراسیون فوتبال در گفت و گو با جی پلاس درباره این اتفاق می‌گوید: به علت محدودیت بانکی و کمبود منابع دولتی، فدراسیون در ماه منتهی به نوروز نتوانست حقوق کارمندان خود را هم بدهد و تلاش‌ها برای رفع این مشکل جوابگو نبود. در ماه‌های اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا هم اقساط مربوط به ساخت خوابگاه دختران را پرداخت نکرده تا هزینه‌های مربوط به ساخت این محل هم از جیب فدراسیون برود.

اظهارات سلیمانی در شرایطی است که در حال حاضر شستا (از بزرگترین شرکت‌های وابسته به تامین اجتماعی در ایران) نیز بعد از پرداخت دستمزد مارک ویلموتس، خواهان مطالبات خود شده است اما فعلا کسی جوابگو نیست و ظاهرا بی‌پولی در این فدراسیون ریشه دوانده است.

با توجه به وضعیت موجود، بعید نیست که با ادامه‌دار شدن موضوع اصلاح اساسنامه این فدراسیون و عدم انتخاب یک رییس قانونی، فوتبال ایران در بالاترین راس به ورشکستگی برسد و به تیم‌های ملی آسیب بزند.

 

دیدگاه تان را بنویسید