جی پلاس

مورد عجیب تیم ملی؛ کسی اسپانسر ایران نمی شود!

تیم ملی ایران بعد از اتمام جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هنوز اسپانسر ندارد و تلاش‌های فدراسیون فوتبال به در بسته خورده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس،  فدراسیون فوتبال از گذشته تاکنون برای تامین هزینه‌های تیم ملی برای حضور در رقابت‌های مختلف و همچنین درآمدزایی برای سایر مخارج‌های جاری خود، اسپانسرهایی را در مقاطع مختلف داشته و با لوگوی این شرکت‌های داخلی و خارجی در مسابقات دوستانه و رسمی به میدان رفته است.

جام جهانی و جام ملت‌های آسیا یکی از تورنمنت‌های مهم و رسمی هستند که در هر دوره‌ای فدراسیون فوتبال ایران توانسته با عقد قرارداد تجاری سود هنگفتی را به جیب بزند. البته این موضوع مختص به ایران نیست و تیم‌های ملی بزرگ جهان از جمله آلمان هم علاوه بر اسپانسر پوشاک خود، برخی اسپانسرها را هم برای درآمدزایی بیشتر داشته اند.

با این وجود فدراسیون فوتبال بعد جام جهانی ۲۰۱۸ و پایان قرارداد قبلی که مربوط به دوره مدیریتی علی کفاشیان بود، در عقد قرارداد جدید ناکام مانده است.

قرارداد قبلی مربوط به قبل از جام جهانی ۲۰۱۴ تا پایان جام جهانی ۲۰۱۸ بود که انتقادهای زیادی هم به نحوه بسته شدن این قرارداد وجود داشت. به همین دلیل فدراسیون و سازمان اقتصادی در چندین نوبت برای دریافت پیشنهادهای شرکت‌ها و موسسات مختلف در سایت این فدراسیون و روزنامه های رسمی آگهی‌هایی منتشر کردند اما هیچ نهادی برای اسپانسری تیم‌ملی اعلام آمادگی نکرد.

 به همین علت ایران در جام ملت‌های ۲۰۱۹  و مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ اسپانسری نداشته و تقریبا از دو سال پیش تاکنون در تامین هزینه‌های خود ناکام بوده است.

مسئولان فدراسیون فوتبال این موضوع را مربوط به قوانین دست و پاگیر شرکت‌های دولتی و مشکلات موجود در شرکت‌های خصوصی در ایران می‌دانند که قوانین تجارت، اجازه اسپانسری تیم‌ملی را به آن‌ها نمی دهد؛ ادعایی که یک شکست برای دوره مدیریتی مهدی تاج و سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال محسوب می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید