جمال دهقانی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: باید مردم و جامعه ورزشکاران که همواره الگوی دیگران هستند با عمل به توصیه پزشکان و رعایت بهداشت فردی به خصوص ماندن در خانه‌ نسبت به قطع زنجیره بیماری کووید ۱۹( کرونا) اقدام کنند.

وی ادامه داد: اگر رنجیره انتقال این ویروس با همکاری مردم و همراهی با مسوولان شکسته شود به زودی شاهد بازگشت شرایط عادی در جامعه خواهیم بود، کسب و کارهای خرد همانند گذشته رونق خواهد گرفت، مسابقات ورزشی برگزار می شود، کارگران کارگاه ها و کارخانه ها در محل های کار خود حاضر خواهند شد.

وی اضافه کرد تنها در این صورت است شاهد سفر انبوه مردم با قطار، اتوبوس، هواپیما و خودرو شخصی  و رونق مجدد بازار در شهرها  خواهیم بود.

این کارشناس فوتبال کشور اظهارکرد: در خانه ماندن و پرهیز از گشت و گذارها در خیان‌ها در پیشگیری از شیوع این بیماری خیلی موثر و تعیین کننده است.

دهقانی یادآور شد: اگر جامعه ای سالم و پرنشاط می خواهیم، همه افراد و ورزشکاران و مربیان باید در کنار هم ، مسوولان را در این مسیر مهم بیش از گذشته یاری دهند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون اقدام‌های خوبی برای پیشگیری صورت گرفت ولی کافی نیست و مردم اگر همکاری نکنند قطعا کارها به نتیجه مطلوب نمی‌رسد. 

همچنین فخرالسادات خامسی هامانه عضو ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا امروز ( یکشنبه )  در گفت و گو با ایرنا گفته بود: برای پیشگیری از شیوع بیماری و صیانت از سلامت مردم و کسبه ، همه صنوف به استثنای واحدهای تامین‌کننده نیازهای اصلی شهروندان تا پنجم فروردین‌ماه‌ ۱۳۹۹ استان تعطیل شد.

به گفته وی، همچنین فروشگاه‌های بزرگ و شرکت‌های تعاونی مصرف در این مدت صرفا مجاز به ارائه کالاهای مواد غذایی و بهداشتی هستند و اعتبار بن‌های خرید کالای کارکنان دولت تا پایان تیرماه سال ۱۳۹۹ تمدید شد.

در مرحله نخست تعطیلی بازار طرح یادشده از چهارشنبه هفته قبل به مدت چهار روز در استان یزد اجرا شد و هدف از این اقدام پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری در میان مردم  عنوان شد. 

تعداد مبتلایان از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان یزد تاکنون به ۳۲۶ نفر رسید که از این تعداد آزمایش ۳۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت اعلام شد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.