به گزارش ایرنا عباس آذرهمایون روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمامی هزینه های ساخت این بیمارستان توسط حاج حسن توکلی خیر ملایری در روستای جوراب پرداخت و وزارت بهداشت تعهد کرده تمامی تجهیزات این بیمارستان را تامین کند.
وی افزود: بخش سوانح سوختگی و سالن اورژانس اضطراری نیز در بخش های دیگر این بیمارستان احداث خواهد شد که در حال حاضر بخش اداری و درمانگاهی آن حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با بیان اینکه ساخت این بیمارستان در مرحله طراحی و تهیه نقشه است، بیان کرد: احداث این بیمارستان یکی از نیازهای مهم درمانی شهرستان است که در سفر وزیر بهداشت به ملایر قول های مساعد در این زمینه داده شد.
آذرهمایون با اشاره به کمبود تخت های مراقبت های ویژه در ملایر گفت: در این راستا به همت خیر ملایری علی میرزایی، بخش CCU بیمارستان امام حسین(ع) ملایر که یکی از بخش های مجهز در غرب کشور است، تجهیز و راه اندازی شد.
وی همچنین بهره برداری از بخش ICU بیمارستان مهر توسط خیر ملایری شادوران زهرا میرزایی، خرید دستگاه اتوآنالیزور( بخش آزمایشگاه)، خرید پنج دستگاه فتوتراپی، 6 دستگاه پمپ سرم، تجهیز 6 تخت همراه و اهدای دو دستگاه دیالیز را از دیگر خدمات خیران ملایری در حوزه سلامت عنوان کرد.
آذرهمایون ادامه داد: راه اندازی مرکز آنژیوگرافی در ملایر نیز از اساسی ترین نیازهای مردم بود که با پیگیری های انجام شده مجوز آن در سفر وزیر بهداشت به ملایر اخذ شد و به زودی این مرکز راه اندازی می شود.
وی ساخت اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) را در اولویت های درمانی این شهرستان برشمرد و گفت: به همت نمایندگان ملایر و مسئولان بهداشت و درمان و با کمک و همراهی اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان، اورژانس با 25 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.
به گزارش ایرنا رئیس مجمع خیران سلامت ملایر با تاکید بر اینکه ما همچنان نیازمند کمک های خیران در حوزه سلامت هستیم، بیان کرد: امسال از محل این کمک ها به 21 بیمار نیازمند با پرداخت مبلغ 10 میلیون ریال به هر بیمار پرداخت شد.
آذرهمایون در عین حال ملایر را نخستین شهر در غرب کشور در پیشتاز بودن فرهنگ اهدای عضو دانست و افزود: از سال گذشته تاکنون پنج نفر اعضای خود را به بیماران دیگر اهدا کردند که در مناسبت های مختلف از خانواده های آنان تجلیل به عمل آمده است.
وی ادامه داد: امسال در هفته درختکاری نیز به یاد هر کدام از اعضای اهدا کننده عضو، چند اصله درخت در جاده سلامت ملایر کاشته شد.
وی شناسایی نیازهای شبکه بهداشت و درمان، بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی، هماهنگی با خیران و تشویق و ایجاد انسجام بین آنان و ارایه مشاوره و ارایه کمک های مختلف به بیماران صعب العلاج را از اهداف مجمع خیران سلامت برشمرد و افزود: به همت خیران هم اکنون مجمع خیران سلامت ملایر جایگاه بسیار خوبی در استان و کشور دارد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان نیز توسعه و تکمیل مراکز بهداشتی و درمانی، خانه های بهداشت، تجهیز این مراکز و خرید سایر تجهیزات پزشکی را از نیازهای مهم بخش بهداشت و درمان این شهرستان برشمرد و گفت: نیازهای حوزه سلامت تمام شدنی نیست و همواره نیاز به کمک خیران داریم.
محسن ترکاشوند بیان کرد: طرح تحول نظام سلامت طرحی بسیار موفق از دولت تدبیر و امید بود که شهرستان ملایر به خوبی توانست از ثمره ها و خدمات این طرح استفاده کند.
وی با بیان اینکه از محل طرح تحول نظام سلامت امکانات و تجهیزات بسیار خوبی وارد شهرستان شد، افزود: اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) و مرکز آنژیوگرافی از نیازهای مهم این حوزه است که با کمک وزیر بهداشت و خیران این دو طرح بزرگ در حال انجام است.
وی یادآور شد: تعمیر و تجهیز اورژانس فعلی بیمارستان امام حسین(ع) ملایر نیز با کمک های مالی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اعتبار 2 میلیارد ریال از سال آینده و پس از طرح اعتبار سنجی این بیمارستان انجام خواهد شد.
مجمع خیران سلامت ملایر اردیبهشت ماه سال 92 راه اندازی شد و هم اکنون 160 خیر در حوزه سلامت با این مجمع همکاری می کنند و 2 هزار نفر در این شهرستان دارای کارت اهدای عضو هستند.
شهرستان ملایر دارای سه بیمارستان مهر، امام حسین(ع) و غرضی و یک کلینیک تخصصی است.
این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
1181/7528
خبرنگار: معصومه موسوی***انتشار دهنده:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.