به گزارش ایرنا، فرماندار لنجان روز دوشنبه در آیین تجلیل از رابطین بهداشتی این شهرستان افزود: لنجان بعد از استان اصفهان در ثبت پرونده سلامت افراد در رتبه دوم قرار دارد.
سیدمحسن سجاد با قدردانی از خدمات رابطین سلامت گفت: اجتماعی کردن سلامت یکی از نکات قابل توجه دولت تدبیر و امید است.
وی با تاکید برنقش آموزش در نظام تحول سلامت تصریح کرد: مردم باید باخودمراقبتی، فرهنگ ورزش کردن را جایگزین استفاده خودسرانه از داروها کنند که این امر ارتباط مستقیم با اقتصاد مقاومتی دارد.
رییس شبکه بهداشت و درمان لنجان نیز در این آیین گفت: زمانی بیماری های واگیردار یکی از مسائل دردناک اجتماع بود ولی امروز رویکرد بیماری ها از مسائل غیربهداشتی به سمت خودمراقبتی نظیر بیماری های دیابت و فشارخون رفته است.
دکتر علی وحدتی با بیان اینکه انواع سرطان، بیماری های ناشی از استرس، بیماری های قلبی و عروقی از مشکلات این زمان است، افزود: شیوه زندگی امروز دگرگون شده و بیماری ها نیز تغییر کرده، چون نحوه زندگی با گذشته متفاوت شده است.
وی با اشاره به اینکه آموزش مردم توسط رابطین بهداشت، ساختارهای بهداشتی جامعه را عوض می کند، تاکید کرد: خودمراقبتی، امری فردی، خانوادگی و سازمانی بوده و از ارکان سلامت جامعه امروز است.
رییس شبکه بهداشت لنجان خاطرنشان کرد:ما باید به سفیران سلامت توجه بیشتری داشته باشیم چون آنها بطور مستقیم با نهاد خانواده ارتباط دارند و آموزش ها را شفاف و بی واسطه به مردم ارائه می دهند.
این مراسم به مناسبت شعار روز جهانی داوطلب با عنوان «توسعه مشارکت داوطلبان سلامت بر پیشگیری از بیماری های غیرواگیر » برگزار شد.
شهرستان لنجان با 245 هزار نفر جمعیت و 9 شهر در 35 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
6027/7139 خبرنگار: محسن سلیمیان * انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.