همزمان با آغاز هفته دولت مرکز میوه و تره‌بار بلوار ۱۵ خرداد ملایر با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از منابع داخلی شهرداری ملایر بهره‌برداری شد.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر اظهار داشت: همزمان با هفته دولت ۹۹ طرح با اعتبار یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

به گزارش جماران، قدرت الله ولدی گفت: در این هفته ۸۵ طرح با اعتباری بیش از ۸۹۱ میلیارد تومان بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۱۴ طرح با اعتباری بیش از ۶۰۷ میلیارد تومان آغاز می‌شود که این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و عمرانی است.

وی افزود: ارزش ریالی طرح‌های قابل افتتاح در این شهرستان برابر با ۳۳ درصد کل پروژه‌های عمرانی است که در این هفته در سطح استان بهره‌برداری می‌شود و طبق گزارش‌های ارسال شده استانداری همدان، ملایر از نظر تعداد طرح‌های قابل افتتاح و آماده کلنگ‌زنی در هفته دولت و حجم سرمایه‌گذاری در جایگاه نخست قرار دارد.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اقدامات خوب انجام شده توسط شهرداری ملایر بیان کرد: مجموعه تفریحی و توریستی بام ملایر و مینی‌وُرلد از جمله مهمترین طرح‌های گردشگری این شهر است که اعتبار خوبی برای تکمیل این مجموعه در نظر گرفته شده است.

ولدی ادامه داد: تمام تلاش ما این است تا با تحقق اهداف و راهبردهای تعیین شده در سند توسعه و برنامه عملیاتی این شهرستان در چشم‌انداز سه ساله، بتوانیم شاهد رونق هر چه بیشتر صنعت گردشگری، رونق تولید و ایجاد اشتغال باشیم.

۵۰ طرح‌ نیمه‌کاره شهرداری در دست اجرا است

شهردار ملایر نیز گفت: طرح عملیات احداث مرکز میوه و تره‌بار ملایر از سال ۹۵ در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۷۵۸ مترمربع با یک‌هزار و ۵۴۵ مترمربع زیربنا در بلوار ۱۵ خرداد در یک طبقه آغاز شد که یک‌هزار و ۲۱۳ مترمربع آن شامل محوطه آسفالت شده است.

حسین بابایی افزود: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید زمین این طرح و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز برای ساخت این مرکز از منابع داخلی شهرداری ملایر هزینه شد.

وی توزیع غیرمستقیم را عامل مهمی در افزایش قیمت تره‌بار و میوه دانست و ابراز امیدواری کرد: با راه‌اندازی و فعالیت این مرکز شاهد کاهش قیمت میوه و تره‌بار و عرضه مستقیم آن باشیم.

شهردار ملایر با اشاره به آغاز عملیات اجرایی مرکز میوه و تره‌بار در محله سر جو در حوزه بازآفرینی شهری بیان کرد: در صدد هستیم یک مرکز میوه و تره‌بار را در نقطه دیگر شهر در حوزه بازآفرینی شهری اجرا کنیم.

بابایی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۵۰ پروژه نیمه‌کاره متنوع در سطح شهر در دست اجرا داریم و تمام تلاش و اولویت ما تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره است.

وی ادامه داد: امسال در سطح شهر ۸۰ هزار مترمربع لکه‌گیری در ۳۵۰ نقطه‌ و ۱۳ کیلومتر جدول‌گذاری اجرا کردیم و ۲۵ هزار مترمربع موزاییک فرش انجام شد که این طرح‌ها جدای از طرح‌های جاری شهرداری است.

بابایی گفت: با وجود اینکه از نظر اعتباری در شرایط سختی هستیم، اما تمام توان خود را برای تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره به‌کار بستیم و پروژه توریستی و گردشگری مینی‌وُرلد و بام ملایر نیز با پیشرفت خوبی در دست اجرا است.

در این آیین حجت الاسلام محمدباقر برقراری امام جمعه ملایر، هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس و جمعی از مدیران این شهرستان حضور داشتند که به مناسبت آغاز هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، با حضور در گلزار شهدای عاشورا به مقام والای شهدا ادای احترام کردند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.