رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) به مناسبت هفته دولت ارتباط تصویری با رئیس جمهور و اعضای دولت داشت و رئیس جمهور و ۴ نفر از اعضای کابینه به بیان گزارشی از اقدامات و برنامه‌های دولت پرداختند.

به گزارش جماران؛ رییس جمهور روحانی در گزارش خود گفت: سقوط قیمت نفت در سال ۹۳ و تحمیل تحریم‌های اقتصادی در سال ۹۷ در کنار شیوع ویروس کرونا در شش ماه گذشته، سه تکانه شدید اقتصادی بود که دولت توانست با اتکاء به سیاست های اقتصادی مقاومتی، آنها را مدیریت کند.

رئیس جمهور با بیان آماری از میزان کاهش رشد اقتصادی در کشورهای پیشرفته به سبب شیوع کرونا، وضعیت ایران را نسبتاً قابل قبول خواند و افزود: اجرای طرح تحول سلامت، جهش در زیرساخت‌های ارتباطاتی و دولت الکترونیک و همچنین پیشرفت بزرگ در زمینه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، سه اقدام پیشگیرانه دولت در سالهای اخیر بود که باعث حفظ آمادگی کشور در برابر کرونا شد.

روحانی گفت: در صنایع مهم نظیر پتروشیمی، از ۵۶ میلیون تن به ۱۰۰میلیون تن و در زنجیره فولاد به ۲ برابر میزان قبل افزایش تولید داشته‌ایم ضمن اینکه در دولت های یازدهم و دوازدهم سالاانه به‌طور متوسط ۷۰۰هزار شغل ایجاد شده است.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در زمینه گازرسانی و آب شرب روستایی گفت: حقوق کارمندان حدود ۶ برابر و حقوق فرهنگیان حدود ۵ برابر نسبت به ابتدای دولت یازدهم افزایش یافته است.

افزایش مستمری بازنشستگان، اعطای وام به کسب و کارهای آسیب دیده، یارانه کرونایی و اعطای وام ودیعه مسکن از دیگر اقدامات دولت در گزارش آقای روحانی بود.

رئیس جمهور لغو شش قطعنامه سازمان ملل علیه کشور و خروج از PMD، و افزایش برداشت چشمگیر از میادین مشترک نفت و گاز با همسایگان را از جمله اقدامات دولت برای استیفای حقوق ملت نامید.

همچنین زنگنه وزیر نفت در گزارشی، صنعت گاز و پتروشیمی را محصول جمهوری اسلامی خواند و گفت: ۹۴ درصد کشور امروز تحت پوشش گاز قرار دارد و در بخش پتروشیمی ارزش تولیدات از ۱۱ میلیارد دلار در سال ۹۱ به ۲۵ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۰ خواهد رسید.

زنگنه با اشاره به افزایش ۴ برابری مجموع صادرات فرآورده‌های نفتی از سال ۹۱ تا سال ۹۸، افزود: تا اواخر سال ۱۴۰۱ گاز همراه نفت در مشعل‌ها به صورت کامل وارد چرخه فراورش خواهد شد.

در ادامه اردکانیان وزیر نیرو گزارشی از افزایش تولید برق و کاهش تلفات شبکه توزیع بیان کرد و افزود: در بخش آب، ۴۳ سد بزرگ مخزنی از اعتبارات دولتی ساخته شد.

همچنین نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گزارش خود، تحول ساختاری در ارائه خدمات نظام سلامت پس از کرونا را از جمله نقاط مهم عملکرد این وزارتخانه برشمرد و افزود: در جریان کرونا هیچ بیماری پشت در بیمارستانها سرگردان نماند.

نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز گزارشی از اقدامات این سازمان برای تخصیص بودجه فعالیت‌های عمرانی و پرداخت مطالبات و معوقات بازنشستگان و ایثارگران بیان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.